Strona 1 z 1

stuki zawieszenia:/cykanie silnika

: 2011-03-08, 19:55
autor: bozzu
witam

jakiś dłuższy czas mam stuki w przenim zawieszeniu okolice praweej strony:/ wymieniłem amorki, łożyska, sworzeń i nic w sumie luzów już nie mam ale stukać stuka:/ Pomocy bo chce go doprowadzić do 100% mechaniki.

Kolejny objaw to cykanie silnika i znalazłem jakąś tulejkę w misce olejowej z 2cm długości i 2cm śrenicy z jeednej strony jakby na klucz:/

Re: stuki zawieszenia:/cykanie silnika

: 2011-03-08, 20:00
autor: megabit13
Kolejny objaw to cykanie silnika i znalazłem jakąś tulejkę w misce olejowej z 2cm długości i 2cm śrenicy z jeednej strony jakby na klucz:/
A to nie był magnes do ściągania opiłków.


Jeśli stuki sprawdź czy amorki czasami nie stukają bo albo od nowości uszkodzone albo nieodpowietrzone na początku

Re: stuki zawieszenia:/cykanie silnika

: 2011-03-08, 20:07
autor: Susel_125
Skoro żaden ze sworzni to sprawdź łącznik stabilizatora, u mnie na oko wyglądało dobrze a wczasie jazdy to właśnie on stukał, gdyż pracuje w pionie. Gumy to były już tak skamieniałe i wyrobione, zreszta koszt łączników około 50zł.
A cykanie to nie będą czasem wtryskiwacze paliwa, wyrabiają sie i coraz głośniejsze się robią. Miałem taką przypadłośc przy innymm aucie.

Re: stuki zawieszenia:/cykanie silnika

: 2011-03-08, 20:24
autor: Rad-T
Skoro żaden ze sworzni to sprawdź łącznik stabilizatora, u mnie na oko wyglądało dobrze a wczasie jazdy to właśnie on stukał, gdyż pracuje w pionie. Gumy to były już tak skamieniałe i wyrobione, zreszta koszt łączników około 50zł.
A cykanie to nie będą czasem wtryskiwacze paliwa, wyrabiają sie i coraz głośniejsze się robią. Miałem taką przypadłośc przy innymm aucie.
Ale kolega walczy z jedynką :) a tam ciut inaczej wygląda zawiecha :)
Sprawdź gumy drążka reakcyjnego - to długie ramie które idzie do mostu, one lubią się wybić i walić w mocowanie koło ramy.

Re: stuki zawieszenia:/cykanie silnika

: 2011-03-08, 20:40
autor: bozzu
Kolejny objaw to cykanie silnika i znalazłem jakąś tulejkę w misce olejowej z 2cm długości i 2cm śrenicy z jeednej strony jakby na klucz:/
A to nie był magnes do ściągania opiłków.


Jeśli stuki sprawdź czy amorki czasami nie stukają bo albo od nowości uszkodzone albo nieodpowietrzone na początku

magnes by nie latał luźno:/ chyba

nie ma żadnych luźnych elementów wszystko sztywne ;) na starych amorach też stukało wymieniłem i dalej wali:(

Walczę, walczę i wywalczę bedzie piękna 17 felgi zostają i zamówiłem pływające nakrętki zmieniające rozstaw:P

Re: stuki zawieszenia:/cykanie silnika

: 2011-03-08, 20:43
autor: Rad-T
o tu masz co nieco w temacie gum drążka...
http://www.explorerfanklub.org.pl/forum ... dr%B1%BFka

Re: stuki zawieszenia:/cykanie silnika

: 2011-03-08, 21:21
autor: maciek_KR
Miałem podobnie co prawda nie w jedynce tylko w dwójce, ciągłe stuki trudne do zlokalizowania, metaliczny dźwięk, szlag mnie trafiał. Mechanicy rozkładali ręce aż pojechałem na okręgówkę i stary inżynier wziął sobie z punk honoru znaleźć co to wali i okazało się że jak jest mocowanie budy do ramy to było pęknięcie ok 2 cm i pod wpływam sił dawało to stuki, póki itd. Francowate było to do wykrycia. Pospawane i jest cicho.

Re: stuki zawieszenia:/cykanie silnika

: 2011-03-09, 22:12
autor: karoluaz
RAD-T masz kolego racje w explozji jak coś tłucze to tylko gumy na końcówce drążka .... BOZZU--nie szukaj za długo weż breszke wskocz pod spód i drażek na wage...a jak Ci się nie chce to za jakiś czas to tłuczenie będziesz czuł pod nogami

Re: stuki zawieszenia:/cykanie silnika

: 2011-03-10, 22:25
autor: karoluaz
jeszcze jedno co możesz sprawdzić to krzyżaki pół osiek . jak mają luzy to klekocze w całym aucie...