Strona 1 z 2

Piasty EX II

: 2011-03-16, 22:47
autor: jacek4
Witam.
Mam pytanie , czy ktoś już próbował takiego patentu,aby wyjące,ale bez luzów piasty przednie zamienić stronami ?
Chodzi mi o to czy będą chodziły ciszej jak zmienimy im kierunek obrotu.
No i czy centralną nakrętkę można użyć drugi raz ?
Piasty obracają się płynnie bez oporów i nie mają luzu, ( ok. 20-25 tyś przebiegu)

Re: Piasty EX II

: 2011-03-16, 22:52
autor: Dawid
Ciekawe...ale wydaje mi się,że się szybciej rozlecą.Może przez chwilę będzie ciszej....ale potem wielkie chrup... ;-)

Re: Piasty EX II

: 2011-03-17, 09:14
autor: Adrian
No i czy centralną nakrętkę można użyć drugi raz ?
Piszą, że się powinno nowa zastosować, ale ja już kilka razy to odkręcałem i jakoś żyję, ostatnio jednak użyłem kleju do śrub...

Re: Piasty EX II

: 2011-03-17, 09:57
autor: Rad-T
Też używałem ponownie, tym bardziej że śruby dostarczane do zamienników w komplecie nie wyglądają tak solidnie jak ta stara fordowska :)

Re: Piasty EX II

: 2011-03-17, 15:07
autor: Dawid
No i co z tymi piastami? Założyłeś? :-)

Re: Piasty EX II

: 2011-03-17, 17:35
autor: jacek4
No jeszcze nie założyłem, miałem taki plan na najbliższą przyszłość,ale czekam na więcej opinii, może ktoś to testował.
Trochę mnie przyhamowało to że mogą szybciej się wykończyć, ale jak tak sobie myślę to mi się wydaje że kulki czy wałki tak samo się wyrabiają pracując w te czy we wtę .
Tylko miejsce nacisku na te wałki czy kulki się zmieni, ale to właśnie może spowodować to że jak w jednym miejscu trochę wyrobiło, ja zmienię że zacznie w drugim wyrabiać i to jedno miejsce plus drugie jak się skumuluje to da większy luz. Choć chyba nie koniecznie.
Sam nie wiem - tak tylko mi przyszło do głowy że jak piasty są sprawne a tylko głośne, to zamiast wymieniać , wystarczy zamienić.
Jak nie będzie więcej opinii, lub ktoś nie przerabiał, to w przerwie wielkanocnej może, ale to może jak czas pozwoli zamienię i zobaczę jaki efekt.
Jak nic nie da to po tygodniu powrót do stanu przed zamianą .

Re: Piasty EX II

: 2011-03-17, 18:09
autor: Dawid
Jacek,mi się tylko tak wydaje.Nie przerabiałem osobiście.Wymieniłem na używkę z angola i śmigało...nie wiem,czy jeszcze,bo Adriano gdzieś zaginął.
Przełożenie to chwila.Sprawdź i zobacz co się będzie działo,ale na dłuższe trasy się nie wybieraj ;-)
Moim zdaniem się rozsypie tak czy siak...skoro teraz ma luzy,to w drugą też chyba.

Re: Piasty EX II

: 2011-03-17, 18:17
autor: jacek4
No właśnie luzów nie mają tylko mi strasznie głośno z przodu, i to zawsze na prędkości niskiej podczas jazdy w mieście, zwłaszcza do ok 50 km/h.
Z zamianą wiem że szybko, ale tylko na wiosce w weekendy mogę cokolwiek robić, a mam tam jeszcze inne zajęcia niż EX, więc pewnie dopiero w przerwę świąteczną jak nic innego nie wypali.

Re: Piasty EX II

: 2011-03-18, 11:06
autor: Dawid
zawsze na prędkości niskiej podczas jazdy w mieście, zwłaszcza do ok 50 km/h.
Masz MT ?

Re: Piasty EX II

: 2011-03-19, 15:40
autor: Kamil
Widzę że nie tylko mnie dopadła akcja z piastami - u mnie było chrup bo bucznie zwalałem na AT-ki ;) zastanawiałem się czy coś da dla żywotności wtłoczenie smaru do łożysk przez dziurkę od czujnika absu - bo widziałem w piaście którą kupiłem smar przez ta dziurkę. Ciekawy jestem czy to inwencja kogoś kto zakładał tą piastę wcześniej czy może tak fabrycznie się napełnia ;)

Re: Piasty EX II

: 2011-03-19, 16:21
autor: Dawid
Ja pchałem paluchami :-D

Re: Piasty EX II

: 2011-03-19, 19:05
autor: Kamil
pchałeś paluchy w dziurkę :oops: . generalnie chodziło mi czy pchając smar w tą dziurkę dojdzie on do łożysk -czy umaże tylko zębatkę od Abs-u pytam bo nie wiem jaka jest ich budowa :)

Re: Piasty EX II

: 2011-03-21, 16:08
autor: Kamil
pchałeś paluchy w dziurkę :oops: . generalnie chodziło mi czy pchając smar w tą dziurkę dojdzie on do łożysk -czy umaże tylko zębatkę od Abs-u pytam bo nie wiem jaka jest ich budowa :)
Orientuje się ktoś może jakie są momenty dokręcania :

32mm nakrętki ośki- ?? chyba cos około 230Nm
3 x 15mm mocujących piastę do zwrotnicy - ?? (wydaje mi się że około tyle co koło )
2 x 15mm mocujących zacisk do zwrotnicy - ?? (60 Nm)

Re: Piasty EX II

: 2011-03-21, 20:56
autor: jacek4
Dawid - mam AT
Może faktycznie na razie nie ruszać z tą zamianą ?
Jak się wyrabiają w jedną mańkę to niech się wyrabiają dalej w jedną.
Tym bardziej że teraz doszły mi pilniejsze rzeczy do zrobienia w weekend :-D

A z tym smarowaniem przez czujnik ABS to mnie intryguje.
W starej nie mogłem wykręcić abym mógł to sprawdzić, ale jak ktoś przetestuje to niech zapoda info.

Tak jak pisałem :luzów brak, chodzi tylko o akustykę. :-)

Ps. Chyba jak za mocno dokręcimy nakrętkę centralną to nic nie powinno się stać ?
Chyba że się mylę ?
Kiedyś w omesi za mocno skręciłem i zaraz była powtórna wymiana, ale tam były oddzielnie łożyska.

Re: Piasty EX II

: 2011-03-21, 21:13
autor: Dawid
Smar dojdzie do łożysk.
Jacek,kup używkę od angola,wymienisz obie w godzinkę.Dokręcisz tak z czuciem i gitara.
Tu się nie ma co za bardzo pierdzielić z jakimiś momentami...jak wszystko nowe to co innego.
Jeżeli tylko hałasuje,to niekoniecznie się kończy.Luzów nie ma? Jak sprawdzałeś,z kołem czy na zdjętej piaście?