Strona 1 z 1
Szary przewód ciśnieiowy...
: 2011-05-06, 11:25
autor: Damian
Witam,
jak w temacie, czym on steruje, widać go na zdjęciu co prawda trochę ukrócony, wchodzi pod zbiorniczki na płyn do spryskiwaczy i chłodnicy.
Parę tyg. temu zauważyłem że jest on urwany i połączyłem go szybkozłączką, od tamtej pory do dziś miałem problemy z LPG, dziś gazownik stwierdził że powodem problemu był zimny parownik, po chwili kombinacji okazało się że po rozłączeniu tego przewodu parownik znowu zaczął się nagrzewać, gaziarz doszedł do konkluzji że przewód idzie do sterowania ogrzewaniem w kabinie i w jakiś sposób wpływa to na obieg płynu chłodniczego. Chciałbym się dowiedzieć czy jest jakiś sposób innego rozwiązania problemu z parownikiem czy po prostu zostawić to tak jak jest. Pozdr
Re: Szary przewód ciśnieiowy...
: 2011-05-06, 11:30
autor: Rad-T
problem z zimnym parownikiem i ogrzewaniem jest trochę innego typu

w jakiej pozycji nawiewu parownik nie nagrzewa się ? Być może jest nieprawidłowo wpięty obieg wody do parownika i zamarza gdy włączysz klimę w aucie. Dość częsty przypadek w Exach. A ktoś żeby pozbyć się problemu zrobił myk z podciśneiniem (ale tego to już nie jestem pewien - nie wiem na co wpływa to podciśnienie).
Re: Szary przewód ciśnieiowy...
: 2011-05-06, 11:50
autor: Damian
Generalnie to teraz jeździłem z zupełnie wyłączonym nawiewem, teraz nie jestem pewien kiedy został ten przewód urwany - bo na taki wyglądał, czy gdy oddawałem auto do gazowania już taki był czy może przy wymianie uszczelek pod kolektorem w jakiś sposób tego dokonałem lub też gazownik rozwiązał w ten sposób problem przy instalacji, aczkolwiek wtedy by raczej uciął ten przewód a nie urwał, zimę przejeździłem z ogrzewaniem i było ok, musiałbym sprawdzić na A/C chociaż gaziarza jak się dziś pytałem zapierał się że klima nie ma żadnego wpływu a jedynie ogrzewanie.
Re: Szary przewód ciśnieiowy...
: 2011-05-06, 12:31
autor: Adrian
A pokaż jak masz wpięte węże od reduktora do obiegu.
Re: Szary przewód ciśnieiowy...
: 2011-05-06, 13:05
autor: Damian
Od reduktora czy od parownika Adrian?
Zaznaczyłem przewody od parownika, od reduktora ewentualnie później mogę zobaczyć...
Re: Szary przewód ciśnieiowy...
: 2011-05-06, 14:34
autor: Kojot
zaraz zaraz wygląda mi na to że wpieli parownik za przepustnicą od ogrzewania bo jej nie widze na zdięciu , (chodzi mi o zawór nagrzewnicy)

Re: Szary przewód ciśnieiowy...
: 2011-05-06, 14:56
autor: maciejandrz
DamianPila, ja też w zeszłym roku jesienią wystraszyłem się, że instalacja gazowa mi wysiadła. Jak to jesienią, AC już nie potrzeba, dogrzewać jeszcze również nie ma sensu więc pokrętło nawiewów ustawiłem na OFF. Minęło kilka minut i samochód zaczął się dusić. Dopiero po 2 dniach doszedłem, że reduktor jest zamarznięty. Po przekręceniu nawiewu obojętnie na którą pozycję byle nie na OFF otwiera się obieg i pł.chłodzący rozgrzewał natychmiast reduktor. W tym roku będę chciał zmienić obieg płynu.
Re: Szary przewód ciśnieiowy...
: 2011-05-06, 15:23
autor: maciejandrz
Ten szary przewód z jednej strony wchodzi chyba w ścianę grodziową (znika pod dużą czarną puszką za zbiorniczkami na płyn spryskiwacza i chłodzący), z drugiej zaś dochodzi do"czegoś" co jest pod alternatorem przy bloku silnika (sorry, nie jestem mechanikiem i nie wiem co to) - widoczne na zdjęciu.

Re: Szary przewód ciśnieiowy...
: 2011-05-07, 16:08
autor: Damian
Dzięki wszystkim za pomoc, szczególnie Tobie Maciek

Nie będę póki co zmieniał obiegu płynów, jednak nadal ogromnie mnie ciekawi co reguluje ten przewód który sobie u mnie "wisi"

Re: Szary przewód ciśnieiowy...
: 2011-05-08, 21:22
autor: Damian
Więc tak, przeszukałem forum hałmerykańskie i znalazłem ciekawy post z szczegółowym write-up całego systemu wentylacji kabiny:
http://www.explorerforum.com/forums/sho ... p?t=192842
Wychodzi na to że na tym przewodzie nie ma podciśnienia tylko gdy przełącznik jest w pozycji A/C co jednocześnie zamyka obieg płynu chłodniczego przez nagrzewnice w kabinie i zwiększa wydajność klimy...
A teraz pytanie, skoro mam ten przewód ucięty i nie mam obiegu przez nagrzewnice to jakim cudem mam ogrzewanie w kabinie

, chyba że coś źle zrozumiałem
EDIT: Tak na logikę, może gdy jest na przewodzie podciśnienie to wtedy zamyka przepływ płynu przez nagrzewnice a podciśnienie pojawia się wtedy gdy przełącznik jest na OFF co by się pokrywało z wersją Maćka że, parownik zamarzał gdy wentylacje miał na OFF...