[EXI] demontaż błotnika
: 2011-05-08, 20:13
do wykonania zadania potrzebujemy klucz nr 8 - pod warunkiem, że gdzieś rdza nie stanie nam na drodze 
odkręcamy kolejno
1 - śruby z góry błotnika dostępne od strony komory silnika
2 - jedna śruba od strony drzwi - dostępna przez szczelinę między drzwiami i karoserią
3 - dwie śruby na dole błotnika - połączenie z progiem
4 - wkręty łączące błotnik z plastikowym nadkolem - 3 szt
5 - dwa wkręty mocujące ramkę reflektora
6 - dwie śruby łączące reflektor z błotnikiem
7 - śruba na dolnej części z przodu błotnika (na wysokości zderzaka - częściowo za nim ukryta)
8 - dwie śruby znajdujące się od wewnątrz błotnika - w okolicy klaksonu
U mnie było tak:
Pkt 4 - jedna się ukręciła, a drugą uciąłem kątówką,
Pkt 7 - ostatecznie byłem zmuszony zdjąć zderzak, bo dojście było tak kiepskie, że nie dałem rady odkręcić przerdzewiałej śruby.
Pkt 8 - w końcu zdjąłem koło i kompletnie odkręciłem plastikowe nadkole - dopiero wtedy miałem na tyle dobre dojście, żeby podjąć próbę odkręcenia tych śrub, które ostatecznie i tak uciąłem kątówką

odkręcamy kolejno
1 - śruby z góry błotnika dostępne od strony komory silnika
2 - jedna śruba od strony drzwi - dostępna przez szczelinę między drzwiami i karoserią
3 - dwie śruby na dole błotnika - połączenie z progiem
4 - wkręty łączące błotnik z plastikowym nadkolem - 3 szt
5 - dwa wkręty mocujące ramkę reflektora
6 - dwie śruby łączące reflektor z błotnikiem
7 - śruba na dolnej części z przodu błotnika (na wysokości zderzaka - częściowo za nim ukryta)
8 - dwie śruby znajdujące się od wewnątrz błotnika - w okolicy klaksonu
U mnie było tak:
Pkt 4 - jedna się ukręciła, a drugą uciąłem kątówką,
Pkt 7 - ostatecznie byłem zmuszony zdjąć zderzak, bo dojście było tak kiepskie, że nie dałem rady odkręcić przerdzewiałej śruby.
Pkt 8 - w końcu zdjąłem koło i kompletnie odkręciłem plastikowe nadkole - dopiero wtedy miałem na tyle dobre dojście, żeby podjąć próbę odkręcenia tych śrub, które ostatecznie i tak uciąłem kątówką
