Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Cezar
Posty: 310
Rejestracja: 2010-07-25, 22:02
Lokalizacja: Warszawa

Zawór nagrzewnicy.

2011-06-29, 21:45

Sprawa dotyczy klimatyzacji,otóż klima działa prawidłowo,ale nie domyka się do końca klapka odcinająca nawiew ciepłego powietrza,sięgając do schowka mogę ją nieco dosunąć,ale i tak w efekcie klimatyzowane powietrze miesza się z ciepłym i efekt klimatyzacji nie jest taki jak być powinien.Wymyśliłem więc,żeby założyc jakis zawór odcinający zasilanie nagrzewnicy,nawet ręcznie sterowany pod maską,na lato,upały itp.Wiem,że wersje robione na Kalifornię miały taki zawór.Czy taki patent nie utrudni cyrkulacji płynu i w efekcie chłodzenia?Dodatkowo do przewodu do- i od- nagrzewnicy wpięte są węże do parownika.
Ostatnio zmieniony 2011-06-29, 22:09 przez Cezar, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam Czarek
601055808

Awatar użytkownika
Klubowicz RAFBOR
Klubowicz
Posty: 6093
Rejestracja: 2008-06-11, 13:12
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka

Re: Zawór nagrzewnicy.

2011-06-29, 22:22

Nie wiem czy mam racje, ale nagrzewnica powinna być chyba wpięta równolegle, bo jak jest szeregowo, to faktycznie utrudni i zagotujesz autko....
Pozdrawiam
Rafal
503 185 961 jak nie odbiorę to oddzwonię

Awatar użytkownika
Klubowicz RAFBOR
Klubowicz
Posty: 6093
Rejestracja: 2008-06-11, 13:12
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka

Re: Zawór nagrzewnicy.

2011-06-29, 22:22

Nie wiem czy mam racje, ale nagrzewnica powinna być chyba wpięta równolegle, bo jak jest szeregowo, to faktycznie utrudni i zagotujesz autko....
Pozdrawiam
Rafal
503 185 961 jak nie odbiorę to oddzwonię

Awatar użytkownika
Cezar
Posty: 310
Rejestracja: 2010-07-25, 22:02
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zawór nagrzewnicy.

2011-06-29, 22:41

Nagrzewnica jest wpięta fabrycznie szeregowo a ogrzewanie parownika równolegle przed nagrzewnicą,o ile nie myle pojęć.Ale jutro zrobię fotkę jak to wyląda,bo ryzyko przegrzania zmusza do spokojnego zastanowienia.
Pozdrawiam Czarek
601055808

Awatar użytkownika
Cezar
Posty: 310
Rejestracja: 2010-07-25, 22:02
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zawór nagrzewnicy.

2011-06-29, 22:50

Po chwili zastanowienia,umyłem zęby i to mi pomogło :mrgreen: ,oczywiście,że masz rację nagrzewnica musi być rónoległa,nie może być na przebiegu głównej magistrali chłodzenia,to logiczne,choćby biorąc po uwagę średnicę rurek,a ogrzewanie parownika jest u mnie dołączone też równolegle do obiegu nagrzewnicy,czyli teoretycznie odcinając równoległy (czyli boczny)układ nie powinienem zrobić kuku?
http://www.google.pl/imgres?imgurl=http ... swb_ycjaDg
Ostatnio zmieniony 2011-06-29, 22:59 przez Cezar, łącznie zmieniany 2 razy.
Pozdrawiam Czarek
601055808

Awatar użytkownika
Klubowicz RAFBOR
Klubowicz
Posty: 6093
Rejestracja: 2008-06-11, 13:12
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka

Re: Zawór nagrzewnicy.

2011-06-29, 23:24

No no to by wskazywała logika no i schemcik który zamieściłeś :)
Pozdrawiam
Rafal
503 185 961 jak nie odbiorę to oddzwonię

Awatar użytkownika
Klubowicz Speedo
Klubowicz
Posty: 1109
Rejestracja: 2010-05-16, 15:05
Lokalizacja: lubuskie
Model Explorera: 2001 Sport Trac

Re: Zawór nagrzewnicy.

2011-06-30, 10:21

a nie lepiej na lato U z rury wpinac zamiast nagrzewnicy? z tym zaworem to taki sobie pomysl
Pozdrawiam
Speedo

Obrazek

Awatar użytkownika
Cezar
Posty: 310
Rejestracja: 2010-07-25, 22:02
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zawór nagrzewnicy.

2011-06-30, 11:35

Wydaje mi się jednak,że takie U jest mniej bezpieczne,gdyby silnik z jakiegoś powodu zaczął się grzać-wysiadam, podnoszę maskę,przetawiam prosty zaworek(np. taki http://allegro.pl/zawor-ogrzewania-nagr ... 04446.html ) i jest ok.A przy sztywnym U?mógłbym nie zdążyć :-(
Pozdrawiam Czarek
601055808

Awatar użytkownika
Klubowicz Speedo
Klubowicz
Posty: 1109
Rejestracja: 2010-05-16, 15:05
Lokalizacja: lubuskie
Model Explorera: 2001 Sport Trac

Re: Zawór nagrzewnicy.

2011-06-30, 14:19

no ale nagrzewnice masz w szeregu wiec odcinasz zawokiem jedna odnoge biegnaca wkolo silnika, sprawdzales czy nie przechodzi np przez podgrzewarke oleju przy filtrze? (nie wiem jak w explo, ale w scorpio tak bylo).

Jedynym rozwiazaniem ktore tu widze to zapeklowac 2 trojniki uzywane przez gaziarzy, dac rurke pomiedzy wezami od nagrzewnicy, nagrzewnice wpiac rownolegle na wspomnianych trojnikach i na jednej odnodze dac zaworek, wtedy to ma prawo dzialac bezszkodowo
Pozdrawiam
Speedo

Obrazek

Awatar użytkownika
Cezar
Posty: 310
Rejestracja: 2010-07-25, 22:02
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zawór nagrzewnicy.

2011-06-30, 21:17

To brzmi bardzo skomplikowanie,zwłaszcza,że u mnie już są dwa trójniki od których odchodzą węże do parownika,jakoś nie moę wkleic fotki.Kurcze a może w takim razie powalczyć z tymi klapkami blokujacymi nawiew,żeby nie poprawiać fabryki?
Ostatnio zmieniony 2011-06-30, 21:20 przez Cezar, łącznie zmieniany 2 razy.
Pozdrawiam Czarek
601055808

Awatar użytkownika
Klubowicz Speedo
Klubowicz
Posty: 1109
Rejestracja: 2010-05-16, 15:05
Lokalizacja: lubuskie
Model Explorera: 2001 Sport Trac

Re: Zawór nagrzewnicy.

2011-06-30, 23:25

Kurcze a może w takim razie powalczyć z tymi klapkami blokujacymi nawiew,żeby nie poprawiać fabryki?
no to by było najlepsze rozwiazanie :>
Pozdrawiam
Speedo

Obrazek

Awatar użytkownika
Cezar
Posty: 310
Rejestracja: 2010-07-25, 22:02
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zawór nagrzewnicy.

2011-07-01, 20:27

Dzięki za pomoc i rady ,pogoda jest tak chimeryczna,że klima w aucie nie zasługuje na kombinowanie z instalacją. :-)
Czujnego admina ;-) pozdrawiam i -proszę do kosza.
Pozdrawiam Czarek
601055808

Awatar użytkownika
Klubowicz RAFBOR
Klubowicz
Posty: 6093
Rejestracja: 2008-06-11, 13:12
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka

Re: Zawór nagrzewnicy.

2011-07-01, 20:31

Temat wnosi coś nowego więc nie ma go co usuwać :-D
Pozdrawiam
Rafal
503 185 961 jak nie odbiorę to oddzwonię

speedo26
Posty: 22
Rejestracja: 2011-06-05, 10:07
Lokalizacja: ostrołęka

Re: Zawór nagrzewnicy.

2011-07-01, 21:34

Jeśli chodzi o zaworek to mogę powiedzieć że w moim EXie znajdował się bardzo blisko silnika, sterowany podciśnieniem. Montując gaz goście wpięli mi reduktor za i miałem małe problemy z wyłączającym się gazem. jeśli chodzi o ścisłość to ogrzewanie wewnątrz jest rozwiązane w dwojaki sposób, albo klapą puszczającą powietrze przez lub poza nagrzewnicą, lub poprzez przymykanie dopływu ciepłego płynu z silnika, np. poczciwy stary polonez miał taki zaworek sterowany linką. Owszem jeśli jest problem z termostatem to włączenie ogrzewania na maxa pozwoli czasem na wystudzenie silnika na tyle aby gdzieś tam dojechać bez szkody dla silnika. Reasumując jesli termostat działa jak należy, wiskoza tez to śmiało możesz montować zaworek, oby za miejscem wpięcia przewodów do parownika w kierunku nagrzewnicy...dodam że parownik jeśli jest wpięty dwoma trójnikami to działa tak samo jak nagrzewnica, płyn z silnika wędruje przez niego, czasem montowany jest szeregowo ale wtedy nie masz trójników tylko przewody z parownika zamontowane są bezpośrednio na króćce silnika bądź też jakichś podzespołów chłodzonych płynem z układu silnika...
Ostatnio zmieniony 2011-07-01, 21:58 przez speedo26, łącznie zmieniany 1 raz.

Wróć do „WARSZTAT”