Strona 1 z 1

pomoc z kodami co tym razem

: 2011-07-17, 16:01
autor: Kojot
witam tym razem prosze o pomoc w przetłumaczeniu tych błędów bo google słabo sobie z tym radzi i ewentualne pomysły co tym razem mogło polecieć z góry wielkie dzięki :? mam oczywiście OBD1 ;-)
BŁĘDY
173 Oxygen sensor not switching - system is or was rich - Single, Right or Rear HO2S - Fuel control
176 Oxygen sensor not switching - system is or was lean Left or Front HO2S - Fuel control
179 Fuel system was rich at part throttle Single, Right or Rear HO2S - Fuel control
181 Fuel system was lean at part throttle Single, Right or Rear HO2S - Fuel control
189 Fuel system was lean at part throttle - Left or Front HO2S - Fuel control

Re: pomoc z kodami co tym razem

: 2011-07-18, 05:13
autor: Jankes
Czy jeździsz na LPG? Jeśli tak to kody te bardzo łatwo wytłumaczyć. Jeśli nie to już inna sprawa...

Ja jednak obstawiam instalację gazową i te kody by mnie nie dziwiły...

Re: pomoc z kodami co tym razem

: 2011-07-18, 07:06
autor: Kojot
tak jeżdze na lpg i niedawno zaczoł sobie mrugać check i przy ruszaniu delikatnie podszarpywać zmieniłem świeczki i dalej to samo na benzynce nie szarpie ale też raz sie zapala i gaśnie zazwyczaj w przedziale 1700 do 2000 obr, przy małym obciążeniu to znaczy jak się rozpędze i tak sobie pykam na wolnych ;-)

Re: pomoc z kodami co tym razem

: 2011-07-18, 16:44
autor: Jankes
Wydaje mi się, że jedynki tak już mają - twój to zapewne jeszcze jedynka nawet jeśli masz nową budę bo i silnik nadal ten sam i elektronika ta sama - jeszcze na OBDI nie OBDII.

Moja jedynka tak samo robiła - lampka zaświecała się po to by po kilku dniach zgasnąć. To jest może też kwestia regulacji instalacji gazowej. Podjedź do kogoś, niech pobawi się z czasami otwarcia wtrysków (jeśli sekwencja)... Z tego co napisałeś wcześniej wynika, że raz pokazuje, że misezanka jest zbyt uboga a innym razem, że zbyt bogata.

Re: pomoc z kodami co tym razem

: 2011-07-18, 17:05
autor: Kojot
z tego co wiem to to mamy to samo czasy wtryskow i mapy są idealne sam robie regulacje :-) a ten check doprowadza mnie do szału bo mryga mi jak choinka a z 15 razy na godzine jazdy no nic może coś sam wymyśle ;-)

Re: pomoc z kodami co tym razem

: 2011-07-18, 17:20
autor: Jankes
Jedynym lekarstwem na lampkę byłaby wymiana sond lambda... ale podejrzewam, że po jakimś czasie lampka znowu dałaby o sobie znać. Możesz wymieniać świece i kable ale sond nie oszukasz - one wiedzą, że cos jest nie teges kiedy jedziesz na gazie. Jak jedziesz na benzynie to komputer ma szansę regulować mieszankę (benzyna+powietrze) na podstawie danych otrzymywanych z czujników - przy gazie już tak nie jest. Komputer tutaj nie da rady... niestety. Miałem kilka amerykańskich aut na gazie - za każdym razem ten sam problem - Check Engine.

Re: pomoc z kodami co tym razem

: 2011-07-18, 20:27
autor: Kojot
święte słowa :mrgreen: z tym że sądy też świeżutkie mają może ze 2tysie wymieniłem bo sie właśnie palił ten check teraz sprawdzilem i pięknie oscylują ale namierzyłem jedną z usterek a mianowicie mapsensor sie wysypał z tąd pewnie te podszarpywanie na lpg tylko dlaczego mi też mruga na pb coś go jeszcze boli coś może zaśniedziało czy jak :?:

Re: pomoc z kodami co tym razem

: 2011-07-18, 20:33
autor: Jankes
to byłoby zbyt proste... ale jeśli to prawda to naprawa nie powinna dużo kosztować a oszczędności wielkie... źle czytające sondy lambda mogą zwiększyć zużycie paliwa i to znacznie... bo jeśli stwierdzą, że mieszanka jest zbyt uboga to zwiększają ilosć paliwa w mieszance zupełnie niepotrzebnie.

Re: pomoc z kodami co tym razem

: 2011-07-18, 20:46
autor: Kojot
he he chłopie nasze ex są tanie jeżeli chodzi o graty i jeśli jeszcze ktoś umie sobie dłubnąć w nim to bajka wcześniej miałem pajero to byla porażka co prawda rzadko sie chrzanił ale jak coś polecialo to bardzo bolało głupie przewody WN najtańsze zamienniki 400zł i żeby wymienić to sprawna osoba robila to cały dzień a przy tym klocku wymiana WN czy świec to czysta przyjemność :-D