Strona 1 z 1
wymiana oleju w mostach
: 2011-08-22, 12:35
autor: Potifar
Witam chciał bym wymienić olej w moście przednim i tylnym. Pierwsze pytanie jak? brak korka spustowego. Czy trzeba odkręcać dekiel od mostu? Czy są jakieś uszczelki do tego czy można to na sylikon dać. Czy może wyssać stary olej przez korek wlewowy. I kolejna prośba jaki olej polecacie do przedniego mostu i co wlać do tylnego mostu żeby było dobrze.
Re: wymiana oleju w mostach
: 2011-08-22, 16:35
autor: adam2411
Tu znajdziesz specyfikację olejów
http://www.explorerfanklub.org.pl/forum ... .php?t=414
Ja osobiście byłem w warsztacie gdzie olej mi odessali.
Re: wymiana oleju w mostach
: 2011-08-22, 16:44
autor: Potifar
właśnie sam teraz nie wiem przy odsysaniu wymianie ulegnie jakieś 80% oleju. A jaki olej zalać myślałem nad takim olejem Castrol SAF-XJ 75W140. Ale czy jest dobry? i czy potrzebny jest do niego jeszcze uszlachetniacz?
Re: wymiana oleju w mostach
: 2011-08-22, 17:14
autor: Jankes
75W140 jak najbardziej podejdzie a uszlachetniacz na pewno musisz zalać chyba, że ten olej już takowy zawiera.
Re: wymiana oleju w mostach
: 2011-08-22, 17:18
autor: ulek
inny olej idzie do przodu a inny do tyłu i dodatkowo na tyle musisz mieć olej do przekładni z LS lub dolać dodatek do LS
ja tam lałem Shell Spirax
Re: wymiana oleju w mostach
: 2011-08-22, 17:35
autor: Jankes
mały wycinek w załaczeniu... choć fabryka zaleca do tyłu 75W140 widzę, ze inni nie zgadzają się z tym:
Standard Differential, Rear......GL-5
All TEMPS......80W-90
SEVERE GEAR 75W-90 Synthetic EP Lubricant (SVGQT)
75W-90 Synthetic Long Life Gear Lube (FGRQT)
SEVERE GEAR 75W-110 Synthetic EP Lubricant (SVTQT)
SAE 80W-90 Synthetic Gear Lube (AGLQT)
Limited Slip Differential, Rear......GL-5*
All TEMPS......80W-90 [1]
SAE 80W-90 Synthetic Gear Lube (AGLQT)
SEVERE GEAR 75W-90 Synthetic EP Lubricant (SVGQT)
75W-90 Synthetic Long Life Gear Lube (FGRQT)
SEVERE GEAR 75W-110 Synthetic EP Lubricant (SVTQT)
Differential, Front......GL-5
All TEMPS......75W-90
SEVERE GEAR 75W-90 Synthetic EP Lubricant (SVGQT)
75W-90 Synthetic Long Life Gear Lube (FGRQT)
SEVERE GEAR 75W-110 Synthetic EP Lubricant (SVTQT)
SAE 80W-90 Synthetic Gear Lube (AGLQT)
czli gama dość szeroka - trzeba pamiętać, ze tył potrzebuje dodatek do LS jeśli LS występuje no chyba, ze olej już dodatek zawiera.
Re: wymiana oleju w mostach
: 2011-08-22, 22:08
autor: Adrian
Na mostach masz tabliczki jaki zalać i czy z dodatkiem (tyczy się tyłu), jak masz całkiem wypieprzone tarczki od lsd to możesz dodatku nie zalewać i tak nic to nie zmieni. Korków spustowych nie ma, najlepiej ściągnąć dekiel i na czerwony sylikon ja tak robiłem i nic nie cieknie, z przodu jest trochę kiepski dostęp więc jak cię to przerasta to możesz wyciągnąć olej strzykawką do oleju przez wlew, ale wszystkiego ci się nie uda. Wlewy odkręcisz kluczem 3/8" kwadrat dość popularny- ja kupiłem przejściówkę z 1/2 na 3/8 właśnie w tym celu.
Re: wymiana oleju w mostach
: 2011-08-23, 03:08
autor: Zeet
Sugerował bym zdjęcie dekla i dokładne wyczyszczenie osadu który się zbiera na dnie. Obejrzeć bebechy nie zaszkodzi. Kiedyś po wyciągnięciu przedniego kosza co prawda z Dany30 okazało się że wszystkie śruby od koła koronkowego są poluzowane i jak się później okazało, nie był to odosobniony przypadek.
Re: wymiana oleju w mostach
: 2011-08-23, 06:20
autor: Potifar
O bardzo dziękuję
