Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
gajos
Posty: 29
Rejestracja: 2011-04-05, 18:18
Lokalizacja: Olsztyn

Po wymianie paska kl. i wałka rzęźi pompa wspomagania?

2011-09-07, 01:21

Zastanawiam się, czy głośna praca pompy wspom., podczas obracania kierownicą, dziwne "skoki" kierownicy podczas skręcania to wynik wczorajszej wymiany paska klinowego i jednego z wałków ? Przed wymianą nie było takich objawów, choć faktem jest, że pompa, którą mam jest "po naprawie' w kwietniu br.
Możliwe, że mechanik coś uszkodził podczas rutynowej wymiany paska klinowego czy to bardziej symptom zużycia pompy wspom., i po prostu zwykły przypadek?
Płyn w normie, wycieków brak.
Ostatnio zmieniony 2011-09-07, 01:29 przez gajos, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
tatum
Posty: 124
Rejestracja: 2010-08-13, 12:57
Lokalizacja: okolice NDM
Kontakt: Strona WWW

Re: Po wymianie paska kl. i wałka rzęźi pompa wspomagania?

2011-09-07, 01:35

Wszystko jest przypadkiem, może naciąg za mocny? ale to 2jka ja ją tylko z wierzchu widziałem.
=== CHEROKEE XJ 4.0, EXPLORER EX 4.0 ===
=============================

Awatar użytkownika
Moderator starwind
Moderator
Posty: 4858
Rejestracja: 2008-08-12, 20:49
Lokalizacja: Malbork
Model Explorera: '96 3" lift 32"BFG MT
Kontakt: Google+

Re: Po wymianie paska kl. i wałka rzęźi pompa wspomagania?

2011-09-07, 06:56

tam jest przecież automatyczny napinacz więc nie da się założyć za mocno
sprawdź czy na pewno masz dobrze założony pasek (bo da się założyć źle wiem bo sam tak miałem jak mojego kupiłem) a jak dobrze jest założony to niestety pompa wspomagania zaniemogła
ale skoro wyje i chodzi "na raty" to już i tak niedługo czeka cię wymiana
Załączniki
Obraz 120.jpg
pasek OHV
Obraz 120.jpg (101.35 KiB) Przejrzano 2939 razy
Ostatnio zmieniony 2011-09-07, 07:04 przez starwind, łącznie zmieniany 1 raz.
Niech Moc Będzie z Nami :lol:
Adam

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: Po wymianie paska kl. i wałka rzęźi pompa wspomagania?

2011-09-07, 09:23

A w OHVkach niestety te pompki lubią rzęzić - ja dorabiam sobie z SOHC mam już wszytko co potrzebne oprócz czasu :-/
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

gajos
Posty: 29
Rejestracja: 2011-04-05, 18:18
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Po wymianie paska kl. i wałka rzęźi pompa wspomagania?

2011-09-07, 10:41

Głośna praca to niewielki problem - gorsze są "skoki" kierownicy przy skręcaniu ...

Awatar użytkownika
tomb2
Posty: 696
Rejestracja: 2009-06-02, 23:36
Lokalizacja: Warszaw/Błonie

Re: Po wymianie paska kl. i wałka rzęźi pompa wspomagania?

2011-09-07, 11:10

Jestem świeżo po wymianie pompy w SOHC.
Stara padła a przed padnięciem wyła strasznie ale skoków nie było.
Teraz po wymianie pompy na inną nie wyje
ale są skoki i przy maksymalnym skręcie spadają obroty i lubi zgasnąć ...
poprosiłem żeby mechanicy-magicy sprawdzili czy pasek jest dobrze założony albo czy jakiś napinacz nie stoi lub wadzi przez swoje zużycie.

gajos
Posty: 29
Rejestracja: 2011-04-05, 18:18
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Po wymianie paska kl. i wałka rzęźi pompa wspomagania?

2011-09-07, 12:12

Pasek jest założony prawidłowo.
Pompę wymieniałem w kwietniu br., kupiłem używaną. Może być, że wcześniej nie zwróciłem uwagi na jej głośną pracę ponieważ piszczał pasek klinowy i zatarta rolka.
Co do "skoków" kierownicy to dziś postanowiłem podjechać do mechanika. W trakcie jazdy nie było już tego efektu ? ... może dlatego, że jest wilgoć, pada deszcz ... sam nie wiem. Pojeżdżę po mieście i sprawdzę. Dolałem jeszcze płynu.
Mam nadzieję, że będzie ok., bo już mam dość tych napraw. Jedno ruszę to następne się sypie.
Ostatnio zmieniony 2011-09-07, 12:13 przez gajos, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Susel_125
Posty: 850
Rejestracja: 2010-09-13, 19:39
Lokalizacja: Zielona Góra
Model Explorera: Ford Explorer 1997 SOHC (207KM)

Re: Po wymianie paska kl. i wałka rzęźi pompa wspomagania?

2011-09-07, 14:29

Umnie też były skoki ale to zimą przy mrozach, jak się rozgrzał to było dobrze. Teraz nie zauważyłem tego. Podejrzewałem że woda w płynie może być, będę musiał płyn zmienić.

gajos
Posty: 29
Rejestracja: 2011-04-05, 18:18
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Po wymianie paska kl. i wałka rzęźi pompa wspomagania?

2011-09-07, 15:34

"skoków" brak, oznajmiam :)
Na razie jest ok.

Wróć do „WARSZTAT”