Strona 1 z 1
Po wymianie paska kl. i wałka rzęźi pompa wspomagania?
: 2011-09-07, 01:21
autor: gajos
Zastanawiam się, czy głośna praca pompy wspom., podczas obracania kierownicą, dziwne "skoki" kierownicy podczas skręcania to wynik wczorajszej wymiany paska klinowego i jednego z wałków ? Przed wymianą nie było takich objawów, choć faktem jest, że pompa, którą mam jest "po naprawie' w kwietniu br.
Możliwe, że mechanik coś uszkodził podczas rutynowej wymiany paska klinowego czy to bardziej symptom zużycia pompy wspom., i po prostu zwykły przypadek?
Płyn w normie, wycieków brak.
Re: Po wymianie paska kl. i wałka rzęźi pompa wspomagania?
: 2011-09-07, 01:35
autor: tatum
Wszystko jest przypadkiem, może naciąg za mocny? ale to 2jka ja ją tylko z wierzchu widziałem.
Re: Po wymianie paska kl. i wałka rzęźi pompa wspomagania?
: 2011-09-07, 06:56
autor: starwind
tam jest przecież automatyczny napinacz więc nie da się założyć za mocno
sprawdź czy na pewno masz dobrze założony pasek (bo da się założyć źle wiem bo sam tak miałem jak mojego kupiłem) a jak dobrze jest założony to niestety pompa wspomagania zaniemogła
ale skoro wyje i chodzi "na raty" to już i tak niedługo czeka cię wymiana
Re: Po wymianie paska kl. i wałka rzęźi pompa wspomagania?
: 2011-09-07, 09:23
autor: Adrian
A w OHVkach niestety te pompki lubią rzęzić - ja dorabiam sobie z SOHC mam już wszytko co potrzebne oprócz czasu

Re: Po wymianie paska kl. i wałka rzęźi pompa wspomagania?
: 2011-09-07, 10:41
autor: gajos
Głośna praca to niewielki problem - gorsze są "skoki" kierownicy przy skręcaniu ...
Re: Po wymianie paska kl. i wałka rzęźi pompa wspomagania?
: 2011-09-07, 11:10
autor: tomb2
Jestem świeżo po wymianie pompy w SOHC.
Stara padła a przed padnięciem wyła strasznie ale skoków nie było.
Teraz po wymianie pompy na inną nie wyje
ale są skoki i przy maksymalnym skręcie spadają obroty i lubi zgasnąć ...
poprosiłem żeby mechanicy-magicy sprawdzili czy pasek jest dobrze założony albo czy jakiś napinacz nie stoi lub wadzi przez swoje zużycie.
Re: Po wymianie paska kl. i wałka rzęźi pompa wspomagania?
: 2011-09-07, 12:12
autor: gajos
Pasek jest założony prawidłowo.
Pompę wymieniałem w kwietniu br., kupiłem używaną. Może być, że wcześniej nie zwróciłem uwagi na jej głośną pracę ponieważ piszczał pasek klinowy i zatarta rolka.
Co do "skoków" kierownicy to dziś postanowiłem podjechać do mechanika. W trakcie jazdy nie było już tego efektu ? ... może dlatego, że jest wilgoć, pada deszcz ... sam nie wiem. Pojeżdżę po mieście i sprawdzę. Dolałem jeszcze płynu.
Mam nadzieję, że będzie ok., bo już mam dość tych napraw. Jedno ruszę to następne się sypie.
Re: Po wymianie paska kl. i wałka rzęźi pompa wspomagania?
: 2011-09-07, 14:29
autor: Susel_125
Umnie też były skoki ale to zimą przy mrozach, jak się rozgrzał to było dobrze. Teraz nie zauważyłem tego. Podejrzewałem że woda w płynie może być, będę musiał płyn zmienić.
Re: Po wymianie paska kl. i wałka rzęźi pompa wspomagania?
: 2011-09-07, 15:34
autor: gajos
"skoków" brak, oznajmiam
Na razie jest ok.