Strona 1 z 3

" BODY LIFT "

: 2011-09-22, 18:32
autor: jacek4
Na razie sondowanie tematu, więc dlatego w kasztanach, ale jak mod. uzna to poproszę przenieść. ;-)

Poszukuję kogoś z wawki lub jak najbliżej wawki, kto zrobi mi " body lift" w mojej II-ce.

Nie mam oryginalnego zestawu, ani dorabianego.

Chodzi mi o to czy ktoś ma materiał, i mi to zrobi ?

Nie ukrywam że chodzi o to aby to zrobić w ciągu jednego dnia, lub ewentualnie po umówieniu w dwa, wtedy muszę i tak tam być jak to gdzieś dalej od wawki i przekimać w autku, a z rana dalej do roboty.
Ja też zawinę wtedy rękawy i uczciwie popracuję.
Po prostu to jedyne autko dla całej rodziny codziennie potrzebne.

poza tym wiem że Radek miał problemy z poduszkami (rozdzielaniem), a ja nie wiem czy u mnie są wszystkie i w jakim stanie.

Poproszę o info jak ktoś jest w stanie to zrobić, za ile, itp.

Planuję robić porządne zderzaki (nareszcie), a bo "bodylifcie" napewno nie będą pasowały.

Dzięki wszystkim za pomoc w temacie i pozdrawiam.

Jacek :-)

Re: " BODY LIFT "

: 2011-09-22, 18:50
autor: Rad-T
poza tym wiem że Radek miał problemy z poduszkami (rozdzielaniem), a ja nie wiem czy u mnie są wszystkie i w jakim stanie.

Poproszę o info jak ktoś jest w stanie to zrobić, za ile, itp.
Jacek :)
Rozdzielanie poduszek było przy okazji zdejmowania ich z ramy - w przypadku bodyliftu nie ma takiej potrzeby - kołki wkłada się między poduszki a budę. Jedynym problemem mogą być śruby ale jeśli odpowiednio wcześniej potraktujesz je wd40 to jakoś pójdzie. Przy okazji warto od razu zaopatrzyć się w komplet nowych śrub - po pierwsze stare są już pewnie nadgryzione rudą, po drugie będą potrzebne ciut dłuższe w zależności od wielkości liftu.

Przy 2" nie ma żadnych problemów - pozostaje tylko wsadzić kołki, pokombinować ze zderzakami, obniżyć osłonę od wiatraka wiskozy i "zluzować" rurki od przewodów hamulcowych żeby nie ciągnęła ich buda w górę. W zasadzie tyle.

Myślę, że bez problemów możesz ogarnąć temat pod blokiem w weekend - w sobotę jedna strona, w niedzielę druga :)
Kołki można dorobić z ertalenu czyli polibuszy jak chłopaki z forum - jest zakład gdzieś w wawie czy pod który ma wszelkie możliwe :) średnice wałków które potną Ci na wskazany wymiar.

W załączeniu masz fotkę z kołkami pod budą i poduszkami dopiero pod kołkami :)

I to tyle :)

Re: " BODY LIFT "

: 2011-09-22, 19:04
autor: jacek4
Radek, - czyli tylko chodzi o dłuższe śruby i podkładki z tworzywa pod nie ?

Tylko z tego co wiem to w II-ce robimy na budzie tylko 2 cale.

Wobec tego co mówisz to jest obiecujące, tylko nie wiem ile jest tych poduszek (10 ? )

No i bym potrzebował wymiary podkładek ( średnica, wysokość, średnica otworu )

Oraz konkretny wymiar śrub do liftu +2 ( Chyba że można więcej, ale jeszcze dając na drążkach pewne rzeczy jak przewody hamulcowe, kolumna kierownicy itp. mogą być krótkie, więc tylko +2. )

No i jak to się robi, pewnie trzeba bok autka do góry, tylko za budę a nie za ramę, a potem po kolei podkładamy ?


Szkoda że nie mamy fotomanuala zrobionego chociażby na przykładzie jednej poduszki.

Re: " BODY LIFT "

: 2011-09-22, 19:08
autor: Rad-T
tu masz rozkład poduszek :)

http://www.lmctruck.com/icatalog/fex/full.aspx?Page=25

10 sztuk kołków potrzebujesz. 2" max bo przy 3" musisz już przedłużać kolumnę kierowniczą itd. Średnicę mogę Ci zmierzyć jutro za dnia :) otwór na śrubę też.
Podkładki wysokość 2" :P czyli 5 cm.

Dokładnie jak piszesz, odkręcasz śruby, podnosisz budę i najpierw jedna strona potem druga i po bólu.

Re: " BODY LIFT "

: 2011-09-22, 19:09
autor: Rad-T
Szkoda że nie mamy fotomanuala zrobionego chociażby na przykładzie jednej poduszki.
wszystko przed Tobą :)

Re: " BODY LIFT "

: 2011-09-22, 19:21
autor: jacek4
No to świetnie.
Czekam na wymiary średnicy zewnętrznej, oraz wewnętrznej na śruby, ale najważniejsze to długość, średnica typ oraz klasa wytrzymałości śrub. ( oczywiście do +2 )

Serdeczne dzięki Radek.

Podczas roboty udokumentuję wszystko dla potomnych, ale jaszcze wcześniej trochę innego motania.

Re: " BODY LIFT "

: 2011-09-22, 20:47
autor: Adrian
A funkcja szukaj, ja wszystko znalazłem na forum, łącznie z wymiarami :-P Ogólnie prosta sprawa ten lift trochę się męczyłem ze śrubami z przodu, a reszta poszła bez problemu, zderzak z przodu przestawiłem tyle że teraz jest na 2 śrubach, z tyłu może kiedyś jak będzie czas;)
Zdjęcie poglądowe rzęchów:
Obrazek

Re: " BODY LIFT "

: 2011-09-22, 21:00
autor: kasper3211 syn
widze felgi mają niezłe -et :-D

Re: " BODY LIFT "

: 2011-09-22, 21:01
autor: Adrian
widze felgi mają niezłe -et :-D
-38

Re: " BODY LIFT "

: 2011-09-22, 21:03
autor: kasper3211 syn
wyglądają bardzo fajnie :) Adrian napisz coś o twojej ovh i wstaw jakieś ciekawe zdjęcia :) chrzest bojowy w terenie już był? ;-)

Re: " BODY LIFT "

: 2011-09-22, 21:06
autor: 1260Cube
http://www.explorer4x4.com/bodylift.html

Jacek tu masz przykład na Jedynce.
Na forum Exa w USA kiedyś znalazłem fotomanual dlo Trójki więc i do Twojego na pewno jest.

Re: " BODY LIFT "

: 2011-09-22, 21:10
autor: Adrian
wyglądają bardzo fajnie :) Adrian napisz coś o twojej ovh i wstaw jakieś ciekawe zdjęcia :) chrzest bojowy w terenie już był? ;-)
Jak kiedyś skończę to wstawię fotki teraz nie ma o czym pisać, w terenie nie był bo się upieprzy od dołu a jeszcze mam parę rzeczy do zakonserwowania przynitowania itp.

Re: " BODY LIFT "

: 2011-09-22, 21:19
autor: jacek4
Wiem Adrian że szukaj, ale ja jestem AlfaBeta w komp. Jak wpiszę co szukam to mi wyskakuje milion rzeczy nie związanych z tematem.
Jak ktoś może to niech poda wymiar lub odnośnik do wymiaru śrub, klasy wytrzymałości,jaki gwint, oraz średnicę zewnętrzną i wewnętrzną podkładek.

Jak bym potrafił to bym znalazł n a forum zakałużowym lub gdzie indziej, ale to jest moje pierwsze i jedyne (przynajmniej jestem wierny) :-P :evil:

Re: " BODY LIFT "

: 2011-09-22, 21:21
autor: Adrian
Mimo wrodzonego lenistwa użyłem funkcji szukaj, Lisu napisał tam co trzeba są długości oryginalnych wystarczy dodać tyle ile ma podkładka i jest ok: http://www.explorerfanklub.org.pl/forum ... y&start=15
Śruby o standardowym metrycznym gwincie ja miałem wszędzie 12ki, założyłem utwardzone 10,9 ale oryginalnie są niższej klasy, nakrętki ci nie będą potrzebne wkręca się to w poduszki - pomijając przód tam jest wkręcone w poduszkę i przykręcone nakrętką - ciąłem rozwiercałem - jakoś się udało. Jak masz gaz zwróć uwagę przy podnoszeniu czy coś tam się nie przestawia za bardzo, kolumnę kierowniczą można olać sama się wysunie podczas ponoszenia. Jak odkręcasz podkładaj pod poduszkę lewarek, żeby poducha się nie obracała, popuść wszystkie śruby, później odkręć jedną stronę ponieś - na dwóch lewarkach, wsadź podkładki, lekko zamocuj odkręć drugą stronę, zrób to co z pierwszą.
Ja miałem największy problem z brakiem prądu w garażu, reszta to pikuś, kupiłem w końcu agregat za 300zł i nie było problemu ;). Dla kogoś kto to robił to jest jeden dzień roboty w pojedynkę, o ile wszystko co potrzebne jest pod ręką. W razie dodatkowych pytań dzwoń: 691232870 ...

Re: " BODY LIFT "

: 2011-09-22, 21:25
autor: Adrian
Koszt podkładek 70zł pół takiego wałka: http://allegro.pl/gdansk-walek-pret-pol ... 85285.html (wzięliśmy na pół z Kra)
-ok. 30zł śruby
flacha za pocięcie wałka (mogłem sam to pociąć bo na maszynie zrobił to gorzej niż ja bym to zrobił ręcznie)