Strona 1 z 2

bląd 647 ASB - \ Transmission Band Adjustment

: 2008-01-05, 21:15
autor: mika
Transmission Band Adjustment (nastawianie tasmy ciernej ASB)

Czy ktos to juz robil? :?: 8-)

znalazlem te posty:

http://www.explorerforum.com/forums/sho ... p?t=158160
lub

http://www.explorerforum.com/forums/sho ... djustments

Re: bląd 647 ASB - \ Transmission Band Adjustment

: 2008-01-05, 21:46
autor: chevidan
no robił.wiesz może o którą taśmę chodzi (są dwie z regulacją).zdaje się że od OD.czy są jakieś obiawy w czasie jazdy oprucz mrugającej kontrolki?

Re: bląd 647 ASB - \ Transmission Band Adjustment

: 2008-01-05, 22:43
autor: mika
mruga kontrolka OD
przy 50 km obroty faluja do 1500 do 1000 juz pisalem na ten temat
http://www.explorerclubpolska.com/forum ... light=mika

lekko szarpie przy 110 km pozniej jest okay

czytalem tego posta
http://www.explorerforum.com/forums/sho ... t=code+647

koles pisze o adjusting the intermediate band.

Re: bląd 647 ASB - \ Transmission Band Adjustment

: 2008-01-05, 22:47
autor: chevidan
a mógłbyś przetłumaczyć co piszą w tamtym poście?jak tak niebardzo po angielsku.

jeżeli dobrze zrozumiałem to trzeba podciągnąć pas od OD,ale nie jestem pewien.

Re: bląd 647 ASB - \ Transmission Band Adjustment

: 2008-01-05, 23:54
autor: Jankes
chodzi o to, że gościowi nie przerzuca z jedynki na dwójkę bez zdjęcia nogi z gazu. Później jest OK ale przy 55 m/h (90 km/h) przy wdepnięciu gazu przerzuca całkiem do jedynki - a obroty wchodzą na czerwone. Niby potrzebna jest regulacja pasa ale którego? zalecają regulację albo wymiane obu. Ja bym sprawdził czujnik prędkości (TSS) - wszyscy co mają 5R55E skrzynie mają dość sporo kłopotów.

Jaki masz kod? bo wydaje mi się, ze masz inną skrzynię... powinieneś mieć A4LD

Re: bląd 647 ASB - \ Transmission Band Adjustment

: 2008-01-06, 00:32
autor: chevidan
napewno ma A4LDe i błąd 647 jak w tytule.

Re: bląd 647 ASB - \ Transmission Band Adjustment

: 2008-01-06, 05:42
autor: Jankes
no to zupełnie co innego... sprawdzę ten kod, zobaczę co z tym trzeba zrobić...

chociaż... nowa buda, rocznik 1995 nie miał skrzyni A4LD a raczej 4R55E - to jest ta skrzynia, która ma właśnie z tym kodem problemy.

Wyczyścić range selector - (widzisz, nie mam za bardzo doświadczenia w tych sprawach w języku polskim... trudno mi będzie przetłumaczyć choć wiem po angielsku co i jak... więc tu będziesz musiał zgadywać a ja się uczyć nowych określeń).
Wyregulować lub wymienić - intermediate band

tu masz linka do postu ze zdjęciami o tym jak to zrobić... pewnie więcej powiedzą ci zdjęcia ale jakbyś miał pytania co do tłumaczeń to wal...
http://www.explorerforum.com/forums/sho ... p?t=158160

Re: bląd 647 ASB - \ Transmission Band Adjustment

: 2008-01-06, 10:45
autor: chevidan
co do symbolu skrzynki to faktycznie zapomniałem że mika ma ex II i skrzynkę(Skrzynia Typ 4R44E' (4-biegi), 4.0-V6 OHV-156 PS),w niektórych źródłach podają inne symbole np. tak jak napisał jankes,nie mniej wiadomo o co chodzi.w zasadzie to jest cały czas ta sama skrzynia co w exI,ma trochę więcej elektryki i nie ma sterowania podciśnieniem.

do tej skrzynki opis błędów:


645 (M) Transmission 1st gear failure - Transmissions
646 (M) Transmission 2nd gear failure - Transmissions
647 (M) Transmission 3rd gear failure - Transmissions
648 (M) Transmission 4th gear failure - Transmissions

jeżeli gdzieś wyczytałeś że trzeba wyregulować pas hamulca,to nie zaszkodzi to zrobić.w związku z tym że pasy się wycierają i mają z biegiem kilometrów coraz większy luz,proponuję podciągnąć obydwa po 1 obrocie.musisz popuścić kontrę i wkręcić śruby.najlepiej zanim je ruszysz zaznacz sobie ich pierwotne położenie żeby w razie czego wrócić do poprzedniego ustawienia.na kanał trzeba wjechać ale roboty jest na 5minut.śruby regulacyjne są po stronie linki od zmiany biegów dwie obok siebie.nic innego podobnego tam nie ma,więc nie można się pomylić.

Re: bląd 647 ASB - \ Transmission Band Adjustment

: 2008-01-06, 21:11
autor: mika
mam code 647.


Daniel mowisz ze mam - podciągnąć obydwa po 1 obrocie.

Kolesie w USA pisza:
Overdrive band = 2.0 turns back. (2,0 obroty do tyłu)
Intermediate band (1995-1998) = 2.5 turns back. (2,5 obroty do tyłu)

Re: bląd 647 ASB - \ Transmission Band Adjustment

: 2008-01-06, 22:29
autor: chevidan
ja bym podciągnął,ale oni się chyba bardziej znają.

nie zaszkodzi popróbować.

zaznacz sobie brzeszczotem albo korektorem śrubę i kręć.pisz na kartce w którą stronę ile obrotów kręcisz dla pewności żebyś się nie pogubił.

Re: bląd 647 ASB - \ Transmission Band Adjustment

: 2008-01-06, 23:27
autor: mastan
mam code 647.


Daniel mowisz ze mam - podciągnąć obydwa po 1 obrocie.

Kolesie w USA pisza:
Overdrive band = 2.0 turns back. (2,0 obroty do tyłu)
Intermediate band (1995-1998) = 2.5 turns back. (2,5 obroty do tyłu)
@mika
Tylko przed wykonaniem tych obrotów do tyłu taśma musi być naciągnieta z odpowiednia siłą ,masz to podane w tym temacie z którego dołaczasz cytat ,
więc raczej trzeba posłuchać rady chevidan .

Re: bląd 647 ASB - \ Transmission Band Adjustment

: 2008-01-06, 23:39
autor: chevidan
no też o tym myślałem że może chodzić o interpretację"do tyłu"

wychodzi na to że nominalne ustawienie to 2 i 2,5 obrotu luzu pasów.czyli wkręcasz do końca i odkręcasz wskazaną ilość.

tej wiedzy nie miałem,bawiłem się metodą prób i błędów

Re: bląd 647 ASB - \ Transmission Band Adjustment

: 2008-01-10, 17:59
autor: mika
Strona aby przeliczyc moment sily:

(120 in.-lbs.) = 13.56 Niutonometr

http://www.convertworld.com/pl/moment_sily/

Re: bląd 647 ASB - \ Transmission Band Adjustment

: 2008-01-10, 18:32
autor: chevidan
mika pierwszy pas(śruba) od strony silnika(przodu samochodu) jest od O/D

zdięcie jest nowszej szkrzynki z auta mlodywafel ale wygląda bardzo podobnie.próbowałem pstryknąć fotkę pod autem ale tam nie bardzo było widać.

Re: bląd 647 ASB - \ Transmission Band Adjustment

: 2008-01-13, 10:56
autor: mika
potrzebne klucze to:
1- łamana oczkowa 19
2- UWAGA: kwadrat ma wymiary 0,317 in / 8,01 mm (nie jest to 1/4 lub 3/8 in)

[ Dodano: 2008-01-14, 19:55 ]
W jaki sposób demontuje sie to cięgno zmiany biegów u góry?
PS
nie mogę dojsc kluczem dynamometrycznym do tasmy ciernej O/D

Proszę o rysunek lub foto