Strona 1 z 1

Napęd licznika w EX _ II ohv 1996

: 2011-10-12, 21:25
autor: jacek4
Witam. Mam takie szybkie pytanie za "5 Zł"
Jaki jest napęd prędkościomierza w EX II ohv z 1996 rocznika - mechaniczny na lince, czy też elektroniczny na jakiejś tam przetwornicy impulsów.

I gdzie tego szukać ?

Dzięki z góry za info. :-)

Re: Napęd licznika w EX _ II ohv 1996

: 2011-10-12, 22:15
autor: MirEx68
U mnie napęd jest w skrzyni redukcyjnej, przy wyjściu na wał tylnego mostu, od strony zbiornika na paliwo i jest elektroniczny.

Re: Napęd licznika w EX _ II ohv 1996

: 2011-10-12, 22:23
autor: jacek4
U mnie napęd jest w skrzyni redukcyjnej, przy wyjściu na wał tylnego mostu, od strony zbiornika na paliwo i jest elektroniczny.
Skrzynia redukcyjna ? Mu mamy tylko skrzynię asb, i reduktor, który załączamu tylko w skrajnych przypadkach, a licznik ma mieć stały napęd - więc nie kumam :x
Masz na myśli reduktor.

Chodzi mi o to jak mam podłączyć metromierz

Re: Napęd licznika w EX _ II ohv 1996

: 2011-10-12, 22:51
autor: MirEx68
Reduktor a skrzynia redukcyjna to jedno i to samo, no chyba że chcesz udowodnić że masło jest bardziej maślane. Co zaś do stałego napędu, to musisz troszkę jednak dokładniej czytać, bo jest wyraźnie napisane - przy wyjściu na wał tylnego mostu. To że jestem na tym forum od niedawna i mam tylko kilka postów nie świadczy o tym że można od razu zrobić ze mnie debila.

Re: Napęd licznika w EX _ II ohv 1996

: 2011-10-12, 23:05
autor: jacek4
winiwini
Jakiego "debila" ? :eek:

Jesteś tu dwa latka, a nie jakiś nowicjusz.

Ja się pytam - dziwi mnie że napęd licznika jest brany z reduktora który załączamy raz na jakiś czas , a generalnie pomykamy bez niego.
Chodziło mi tylko czy jest mechanik na lince, czy elektryk.

A z debilem to przesadziłeś, bo ja tak nie myślałem, - no cóż, może ktoś inny powie co i jak konkretnie - może to będzie potwierdzenie twoich informacji, ale bez debilów. :-P

Ps. pierwszy raz się z tym spotkałem na forum....... :-/

Re: Napęd licznika w EX _ II ohv 1996

: 2011-10-12, 23:22
autor: MirEx68
OK, spoko, zacytowałeś moje słowa i dziwnie dodpisałeś do tego komentarz, ale nieważne. Reduktorem załącza się oczywiście w razie potrzeby przedni most, ale stały napęd idzie też przez ten sam reduktor na wał tylnej osi. Możliwe że nie wszystkie reduktory mają takie samo rozwiązanie, ja piszę na przykładzie swojego.

Re: Napęd licznika w EX _ II ohv 1996

: 2011-10-12, 23:40
autor: Robert Kamyk
w II OHV jest tak jak pisze winiwini, w SOHC już tego czujnika niema...

Re: Napęd licznika w EX _ II ohv 1996

: 2011-10-13, 07:20
autor: starwind
czujnik TSS (prędkościomierz) OHV ma na na reduktorze a SOHC ma go bezpośrednio na skrzyni

PS
panowie proszę powstrzymać się od wyzywania się od debili i innych takich

Re: Napęd licznika w EX _ II ohv 1996

: 2011-10-13, 11:52
autor: BliG
jacek4, napęd z silnika idzie zawsze przez skrzynię redukcyjną; w przypadku "wyłączonego reduktora" (ściślej mówiąc 'wyłączonego przełożenia redukcyjnego') napęd jest przekazywany (w przypadku EX) z przełożeniem 1:1, natomiast kiedy "załączasz reduktor" to wtedy zmieniasz przełożenie skrzyni redukcyjnej na 2.48:1

Re: Napęd licznika w EX _ II ohv 1996

: 2011-10-13, 16:15
autor: jacek4
Dobra, dzięki panowie, po prostu jeszcze nie miałem jeszcze okazji i potrzeby grzebania przy reduktorze, i nie wiedziałem jak przebiega napęd.
Teraz przy okazji załapałem dzięki wam trochę wiedzy. :-)
Potrzebyję właśnie oblukać tę wtyczkę aby wiedzieć jak podłączyć metromierz.
Jeszcze raz dzięki, a temat można wyrzucić, bo chyba takie pierdółki nie pomogą. ;-)