Strona 1 z 3
Brak kompresji na dwóch cylindrach.
: 2011-10-18, 11:17
autor: kaczy
Witam serdecznie
Trudno się przyznać ale zagotowałem silnik

( 4.0 SOHC 2004 rok)
Po obdukcji brak kompresji na dwóch cylindrach ( ok 4,5 ), kable sprawdzone.
Jakieś propozycje? Głowica? Uszczelka?
Pozdrawiam
Kaczy
Re: Brak kompresji na dwóch cylindrach.
: 2011-10-18, 14:12
autor: perkuter
Wlej trochę oleju nad tłoka i zmierz ciśnienie jeszcze raz jak się zwiększy to po pierścieniach

jeżeli nie to głowica do roboty ewentualnie uszczelka pod nią.
Re: Brak kompresji na dwóch cylindrach.
: 2011-10-18, 15:12
autor: Odys
tak czy siak musisz ściągnąć głowicę i wtedy zobaczysz, możesz jeszcze ewentualnie sprawdzić szczelność zaworów, wystarczy wlać troszkę jakiegoś neutralnego płynu typu nafta i zobaczyć czy wycieka czy nie..
Re: Brak kompresji na dwóch cylindrach.
: 2011-10-18, 16:40
autor: Kojot
tak czy siak czapa w góre (głowica ) potem można coś radzić teraz to wróżenie z fusów

Re: Brak kompresji na dwóch cylindrach.
: 2011-10-18, 16:59
autor: kasper3211 syn
tak czy siak czapa w góre (głowica ) potem można coś radzić teraz to wróżenie z fusów

dokładnie

Re: Brak kompresji na dwóch cylindrach.
: 2011-10-18, 17:36
autor: perkuter
Ale po ściągnięciu głowic będzie ciężko sprawdzić czy pierścienie nie oberwały
Chyba że będziesz wybebeszał cały motor

Re: Brak kompresji na dwóch cylindrach.
: 2011-10-18, 18:21
autor: kaczy
Dzieki wielkie za opinie, jutro zabieram się za głowice, jak coś się wyjaśni dam znać.
Pozdrawiam
Re: Brak kompresji na dwóch cylindrach.
: 2011-10-18, 18:24
autor: Kojot
żaden problem zalewa otwarte cylindry np. ropą jeżeli zniknie odrazu w którymś to już wiadomo

dwa bez ściągania czapy wystarczy zdiąc odme jeżeli pierścienie umarły to będzie z niej ostro wiało a nawet rzucało olejem

Re: Brak kompresji na dwóch cylindrach.
: 2011-10-19, 08:43
autor: MarcinEx
wczoraj zakończyłem u siebie podobny motyw. Kompresji miał ok 8-9 ale jakoś dziwnie chodził nie równo i był słaby. Po zdjęciu czopki okazało się że gaz wklepał zawory w głowice, schowały się ok6-8mm i była lipa, z pomocą Prezesa wygrzebałem obydwie blaski i zawieźliśmy do tokarza nie obyło się bez problemów ale dorobił nowe utwardzone gniazda , wczoraj złożyłem i się dociera:) Śmiga
Re: Brak kompresji na dwóch cylindrach.
: 2011-10-19, 09:54
autor: Krzysztof Kurek
Jeśli brak kompresji na sąsiednich cylindrach to masz przedmuchaną uszczelke pomiędzy nimi. Jeśli zaś garnki są od siebie oddalone to gorzej.
Pozostaje próba olejowa...jeśli okaże się, że ciśnienie wzrosło, zalej te dwa cylindry do pełna nafta oświetleniową. Jeśli pierścienie zapiekły się w rowkach to powinny odpuścić.
Dolewaj nafty, niech cały proces trwa z 12 godzin. Kiedy odpuszczą zmień olej. Jeśli ciśnienie po próbie olejowej nie poszło w górę to masz problem z głowicą. Nie sądzę by pierścienie popękały...
Re: Brak kompresji na dwóch cylindrach.
: 2011-10-19, 18:46
autor: kaczy
Dziś nie dałem rady, myślę że jutro powalcze, problem jest na sąsiednich cylindrach tak więc wygląda na uszczelke.
Jeszcze raz dzięki za podpowiedzi.
Re: Brak kompresji na dwóch cylindrach.
: 2011-10-22, 17:41
autor: Seba_Gdynia
Też bym obstawiał przedmuchanie uszczelki i tego życzę, ale co by nie było głowica do zdjęcia. Najpierw jednak tak jak napisali Kojote2 i Krzysztof, zrób test z zalewaniem garnków.
Re: Brak kompresji na dwóch cylindrach.
: 2011-10-24, 20:49
autor: kaczy
Jednak uszczelka i niestety głowica, co ciekawe jest pęknięcie głowicy między cylindrami ale nie tymi co miały niższą kompresję.
Głowica leci do spawu i sprawdzania ogólnej szczeności. Uszczeki zamówione. Mam tylko problem ze znalezieniem obudowy termostatu ( popękała ).
Pozdrawiam
Re: Brak kompresji na dwóch cylindrach.
: 2011-10-24, 21:40
autor: Dawid
jest pęknięcie głowicy między cylindrami
W "trójce"?

....qrczę w ohv się zdarzało,ale też rzadko....
Re: Brak kompresji na dwóch cylindrach.
: 2011-10-24, 22:56
autor: starwind
w ohv były żeliwne i wrażliwe na przegrzanie nie wiem jak jest w SOHC