Strona 1 z 2

Problem z manualnym sprzęgiełkiem AVM

: 2011-11-10, 20:30
autor: damian1737
Jakieś cztery miesiące temu kupiłem funkiel nówki sprzęgiełka manualne AVM ze sklepu 4x4 i dziś jadąc autem coś zaczęło stukać i trzeć w lewym przednim kole. Od razu wiedziałem, że to sprzęgiełka bo miałem wcześniej automaty i cały czas dawały w d...e :-x a dziś znowu tarło metal o metal przy delikatnie skręconych kołach więc rozebrałem to sprzęgiełko i stwierdziłem co starałem się uwidocznić na zdjęciach, że właśnie między zewnętrznym trybem co nachodzi na tuleje tej zębatki gdzie wchodzi półoś powstał luz :eek: czemu się tak stało????rozebrałem drugie sprzęgiełko i tam luz był naprawdę minimalny a tutaj przypalony smar i uszkodzona powierzchnia obu części więc co jest grane??? czy spotkał się ktoś z Was z takim czymś??? i czy mieliście jakiś problem z tymi sprzęgiełkami???
Będę wdzięczny za pomoc i radę :-)

Re: Problem z manualnym sprzęgiełkiem AVM

: 2011-11-10, 20:32
autor: damian1737
Sorki za kiepską jakość zdjęć ale tylko tel był pod ręką ;-)

Re: Problem z manualnym sprzęgiełkiem AVM

: 2011-11-11, 03:09
autor: Jankes
a próbowałeś reklamować? przeca ze sklepu brałeś...

powiedz mi gdzie kupiłeś, może coś pomogę bo ludzi z branży dobrze znam

wracając do sprzęgiełka - nie spotkałem się z problemem luzu... druga sprawa - wcale nie musi być to wina sprzęgiełek

założę się, że jest to coś innego - napisz czy trze tylko przy włączonym napędzie 4X4 czy nie?

Re: Problem z manualnym sprzęgiełkiem AVM

: 2011-11-11, 16:56
autor: damian1737
Luzów nigdzie nie ma sprawdzałem dokładnie, sworznie były wymieniane w tym roku, piasta dobrze dokręcona i sprawdzałem z założonym sprzęgiełkiem i bez- tarło tylko ze sprzęgiełkiem :-/ też mnie to bardzo dziwi bo praktycznie nowe to jest a brałem z http://www.sklep4x4.pl/sklep/produkt/37/1970.html próbowałem kręcić tymi wnętrznościami w sprzęgiełku i lata to dość luźno i właśnie trze, a po rozebraniu na obu częściach są zarysowania i był przypalony smar :? na drugim dobrym luzu nie ma prawie wogóle i kręci się to elegancko...
aha nie miałem załączonego 4x4 więc nie wiem czy gdy załącze czy też będzie tarło??
Może mógłbyś się Jankes coś dowiedzieć będę wdzięczny :lol:

Re: Problem z manualnym sprzęgiełkiem AVM

: 2011-11-11, 17:03
autor: damian1737
Na chwilę obecną nasmarowałem wszystko dobrze, złożyłem i kręciłem na luźno kołem ze sprzęgiełkiem i teraz nie trze. Nawet przejechałem się kawałek załączałem 4x4 i cisza?? więc sam nie wiem czy to tylko się przypaliło i przytarło czy to jakiś większy problem bo jak coś to będę reklamował, a może wytoczyłbym ten zewnętrzny tryb jak będzie dalej się tak działo jak uważacie???
Tak jescze poza tym to czy reklamował ktoś coś w tym sklepie????

Re: Problem z manualnym sprzęgiełkiem AVM

: 2011-11-11, 20:27
autor: Jankes
taka tylko uwaga... mam nadzieję, że sprzęgiełka nie nasmarowałeś smarem...

bardzo szybko bowiem może dojść do tego, że przy niskich temperaturach sprzęgiełka odmówią posłuszeństwa.

Sprzęgiełka smarujemy tylko i wyłącznie olejem do skrzyń automatycznych ATF.

Re: Problem z manualnym sprzęgiełkiem AVM

: 2011-11-12, 18:13
autor: damian1737
A możesz mi jeszcze wyjaśnić czemu nie smarem a olejem??? przecież według mnie olej wycieknie i nie ma smarowania???

Re: Problem z manualnym sprzęgiełkiem AVM

: 2011-11-13, 01:22
autor: Jankes
smarem nie ponieważ smar w zimie gęstnieje co spowoduje to, że sprzęgiełka mogą nie zapinać się bądź nie będą chciały się rozpiąć - olej nie wycieknie ponieważ masz przecież na sprzęgiełku uszczelkę, która uszczelnia do tarczy... zresztą, nie lejesz tam oleum full tylko tyle ile trzeba do smarowania.

pozdrawiam,

Re: Problem z manualnym sprzęgiełkiem AVM

: 2011-11-13, 10:57
autor: damian1737
Ok Dzięki za wyjaśnienie ;-) mam nadzieję, że już będzie dobrze

Pozdawiam

Re: Problem z manualnym sprzęgiełkiem AVM

: 2012-09-25, 20:06
autor: lekwp
"taka tylko uwaga... mam nadzieję, że sprzęgiełka nie nasmarowałeś smarem...
bardzo szybko bowiem może dojść do tego, że przy niskich temperaturach sprzęgiełka odmówią posłuszeństwa.
Sprzęgiełka smarujemy tylko i wyłącznie olejem do skrzyń automatycznych ATF.
/quote]

Wszystkie jedynki które do tej pory miałem były zakitowane smarami że części wewnętrznych nie było widać. Mowa o sprzęgach. To samo było w sprzęgach które kupowałem od używanych Exów. Wszędzie towot. Może to jest przyczyną ich tak dużej awaryjności....

Re: Problem z manualnym sprzęgiełkiem AVM

: 2012-09-26, 22:39
autor: MarcinEx
no właśnie ciekawe jak temat się zakończył. Może smar który był wcześniej wypłynął pod wpływem temp? A czy źle ustawiona zbieżność kół może po powodować takie tarcie?

Re: Problem z manualnym sprzęgiełkiem AVM

: 2012-09-26, 22:46
autor: lekwp
Nie sądzę. Te które do tej pory widziałem to towoty jak marmolada.

Re: Problem z manualnym sprzęgiełkiem AVM

: 2012-09-26, 23:26
autor: fabiansky
Jak kupowałem swoje AVMki to troche poczytałem na forum i doszedłem do wniosku, że mam na stanie 2 komplety sprzęgów automatycznych, prawdopodobnie działających... tylko cholernie usmarowanych towotem. Już kilka miesięcy a ja nie mam czasu ich porządnie wyczyścić i przejrzeć... albo porobić foto i dać kolegom do przejrzenia... a zdziwienie mechanizatorów jak poprosiłem o nasmarowanie AVMków ATFem...bezcenne:P

Re: Problem z manualnym sprzęgiełkiem AVM

: 2012-09-26, 23:31
autor: lekwp
Ile już na nich jeździsz ?

Re: Problem z manualnym sprzęgiełkiem AVM

: 2012-09-27, 09:14
autor: Rad-T
http://www.explorerfanklub.org.pl/forum ... EAgie%B3ka

tak w temacie smarowania, przerabiałem to w sporcie yoli - wszyscy mechanicy uparcie twierdzili, że sprzęgiełko jest uwalone... a ono było nie uwalone, a zawalone smarem :) na dębowo. Nie miało prawa się zapinać.