Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.

Shift motor

Moderatorzy: starwind, resetx, Hubi

Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: Shift motor

2011-12-06, 19:20

możesz też sprawdzić na zdjętym shifcie czy się obraca i o ile stopni :-D
weż sobie flamastra i zaznacz połozenie na obudowie shifta i zapnij LOW i zobacz ile się obrócił :-D
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: Shift motor

2011-12-08, 00:17

tak, mówię o wersji 2WD, 4x4 Auto i 4x4 Low,jak jest w nowszej nie wiem,gdyż nie posiadam takowej. :grin: ,kiedyś też migały mi kontrolki i wystarczyło rozpiąć wszystkie kostki od reduktora,shifta i tej wolnobieżki (czy jak to się tam nazywa),wyczyścić je z kilkuletniego błota,"zakonserwować" i działa wszystko od trzech lat bez żadnej awarii. :->
tel. 606414212

Awatar użytkownika
Dawid
Posty: 4573
Rejestracja: 2007-10-19, 15:54
Lokalizacja: Bydgoszcz/Lisi Ogon
Kontakt: Strona WWW

Re: Shift motor

2011-12-08, 12:12

tak, mówię o wersji 2WD, 4x4 Auto i 4x4 Low,jak jest w nowszej nie wiem,gdyż nie posiadam takowej. :grin: ,kiedyś też migały mi kontrolki i wystarczyło rozpiąć wszystkie kostki od reduktora,shifta i tej wolnobieżki (czy jak to się tam nazywa),wyczyścić je z kilkuletniego błota,"zakonserwować" i działa wszystko od trzech lat bez żadnej awarii. :->
Dokładnie.Syf na złączach to najczęstsza przyczyna awarii shift moto...
smartpar.pl

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: Shift motor

2011-12-08, 13:26

no ale panowie ja jestem dopiero po jego demontażu i montażu więc syf raczej odpada (mogłem ewentualnie źle podłączyć bo strasznie ciężko kostka się wpinała)

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: Shift motor

2011-12-16, 18:55

Walczyłem dzisiaj z nim (shiftem) i dupa nic nowego nie zdziałałem, najpierw ręcznie mu ustawiłem 4x4L i na shifcie też, wchodzę do auta (tam wcześniej też przełącznikiem od napędów na LOW) odpalam furę, po zgaśnięciu wszystkich kontrolek zostało 4x4L byłem zadowolony w pierwszej chwili ale gdy włączyłem na 4x4H to już nie mogłem cofnąć na 4x4L :/ i dupa, najgorsze jest to że nie przeczytałem sobie wcześniej podpowiedzi na forum i zapomniałem sprawdzić shift czy reaguje na pokrętło od napędów i jeżeli reaguje to jak... a tak na marginesie idzie gdzieś dostać same tarczki do shift motorka albo jakiś zestawik naprawczy w polszy? czy tylko za kałużą?

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: Shift motor

2012-09-04, 19:13

pytanko dam tutaj... czy shift motorek jest tak samo zbudowany jak w starszych wersjach? chodzi mi o to czy te fotki które krążą po forum od amerykańców będą też dotyczyły mojego shifta? czy tarczki są powiedzmy na wierzchu czy są one zalane w jakby obudowie-plastiku??

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: Shift motor

2012-09-05, 12:41

Radziu ty nie wiesz? głównie chodzi mi o to żeby dowiedzieć się jak dostać do tej tarczki ze ścieżkami bo u mnie nie jest ona na wierzchu a na tych fotkach wygląda jak by była ;D (chyba że jest to po rozebraniu)

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Shift motor

2012-09-05, 12:55

a nie wiem, nie tykałem shift motora ani razu jeszcze :P no może z zewnątrz tylko jak mu wtyczkę poprawiałem :D

ale mam coś dla Ciebie :)

http://www.explorerforum.com/forums/sho ... tor+repair
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez Rad-T, łącznie zmieniany 1 raz.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: Shift motor

2012-09-05, 13:19

przerabiałem już ten temat, ale na żadnym foto nie jest pokazane jak dostać się do tej tarczki... (myślałem że ty to juz wszystko przy II miałeś na wierzchu ;P )

teoretycznie wydaje mi się że powinna być pod tą plastikową obudową ale jej sie nie da ruszyć a połamać w sumie nie problem tylko jak ja to później złoże :/

Awatar użytkownika
QDLATY
Posty: 1288
Rejestracja: 2008-05-16, 09:22
Lokalizacja: Wołomin

Re: Shift motor

2012-09-05, 13:59

Reset musisz rozkleić plastikową osłonę i będzie po problemie już to kiedyś przerabiałem :)

http://www.explorerfanklub.org.pl/forum ... t=p%B3ytka
Ostatnio zmieniony 2012-09-05, 14:01 przez QDLATY, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: Shift motor

2012-09-05, 16:11

o widzisz o to mi chodziło, tzn o to że w sumie trzeba ją popsuć (tą obudowę) a później kleiłeś czy jak? czy tylko z powrotem pozaginałeś te połamane plastiki?

Awatar użytkownika
QDLATY
Posty: 1288
Rejestracja: 2008-05-16, 09:22
Lokalizacja: Wołomin

Re: Shift motor

2012-09-05, 16:38

na łączeniu jest cienki o-ring więc włożyłem go na jego miejsce i dodatkowo skleiłem obudowy "kropelką"
ps płytke też przykleiłem kropelką i trzyma do dzisiaj :shock: ;-)
a i dobrze jest nałożyć na styki sylikon techniczny wtedy masz idealne połączenie :-)

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: Shift motor

2012-09-05, 16:50

dzięki Q ;D uzupełniłeś własnie moją wiedzę o brakujące elementy ;D

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: Shift motor

2014-01-30, 21:11

ciąg dalszy shiftmotorka :/ otóż już drugi raz zrobił to samo czyli przy włączeniu wstecznego i ruszeniu samoczynnie na reduktorze przełączył się w pozycję 4x4L (z poziomu pokrętła na desce nie reaguje) Co z nim nie tak? znów go rozbierać? ten demontaż przy takiej pogodzie nie jest przyjemny a strasznie upierdliwe jest jechać przez miasto max 40km/h :evil: wiem że zawszę mogę ręcznie przestawić na 4x4H i wykręcić shifta ale to nie jest rozwiązanie...

Dla niewtajemniczonych tutaj zacząłem aktualne przeboje z shift motorkiem : http://www.explorerfanklub.org.pl/forum ... c&start=30

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: Shift motor

2014-01-30, 21:37

no le musisz sie położyć żeby chociaż sprawdzić połączenia elektr. :roll: , wykręcić go i sprawdzić czy oby to nie jego wina ;-) nie masz gdzieś kolegi który ma kawałek garażu ? :-/

Wróć do „WARSZTAT”