Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

P1740 Torque converter clutch inductive signature malfunctio

2011-12-01, 17:08

witojcie chopoki :-D
dawno mnie tu nie było
ale do rzeczy
zaczęły się dziać u mnie różne dziwne rzeczy z napędami.
Jak odpalam auto od razu mam 4x4 :-D ale to jeszcze nie pora na to, po przejechaniu kilkuset metrów zaczynają mrugać kontrolki od napędów i mam już 2WD, niestety nie mam na razie możliwości sprawdzenia czy działa wtedy tryb AUTO. jak zapnę 4x4 Hi lub 4x4 Low wszystko działa bez zarzutu, czyli napędy zmieniają się, reduktor załącza, przód ciągnie. Nie denerwowało by mnie to gdyby nie to nieszczęsne sięcie napędów zaraz po odpaleniu silnika.
Po zczytaniu błedów skaner pokazał P1740 Torque converter clutch inductive signature malfunction, niestety za cienki jestem i nie wiem co to dokładnie znaczy.

Na początku podejrzewałem że padła cewka od przedniego napędu, ale skoro machanie przełącznikiem daje wymierne efekty i jak mówiłem po przejechaniu kilkuset metrów przód się odpina uważam iż cewka jest ok, ale może się mylę. nie wiem gdzie dalej szukać :-(
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

Awatar użytkownika
Moderator starwind
Moderator
Posty: 4858
Rejestracja: 2008-08-12, 20:49
Lokalizacja: Malbork
Model Explorera: '96 3" lift 32"BFG MT
Kontakt: Google+

Re: P1740 Torque converter clutch inductive signature malfunctio

2011-12-01, 17:32

to wychodzi że jest błąd czujnika odpowiedzialnego za "auto" tego od poślizgu tyłu
Niech Moc Będzie z Nami :lol:
Adam

Awatar użytkownika
Dawid
Posty: 4573
Rejestracja: 2007-10-19, 15:54
Lokalizacja: Bydgoszcz/Lisi Ogon
Kontakt: Strona WWW

Re: P1740 Torque converter clutch inductive signature malfunctio

2011-12-01, 18:25

ło matko...kogo przywiało :mrgreen:
Ja miałem podobnie. Jak odpaliłem samochód,to załączał się przód i mrugały kontrolki...Potem jak go gasiłem (po kilku minutach) było normalnie.Okazało się,że tajemniczy kabelek od shifta robił spięcie.Po poprawieniu zapomniałem o sprawie :-)

Aaaa...i fotę jakąś daj.Co tam zmotałeś znowu? :mrgreen:
smartpar.pl

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: P1740 Torque converter clutch inductive signature malfunctio

2011-12-01, 18:41

Mi tez przez shift motorek cuda się działy... z tym że ja miałem napęd 4x4 cały czas, nie wyłączał się...

Awatar użytkownika
mastan
Posty: 551
Rejestracja: 2007-08-18, 22:40
Lokalizacja: Kwidzyn, pomorskie

Re: P1740 Torque converter clutch inductive signature malfunctio

2011-12-01, 18:47

Masz uszkodzony elektrozawór TCC w skrzyni ,wyciągnij wtykę tą 16 pinową i sprawdż opór między pinami 1 i 5 w tym gnieżdzie ,powinno być 9-15 ohmów.
Samochód będzie ci służyć do końca życia,jak będziesz nim bardzo szybko jeździł.

Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: P1740 Torque converter clutch inductive signature malfunctio

2011-12-01, 22:21

@mastan
czyli to wywaliło błąd skrzyni a nie napędów :?:
więc z napedami muszę szukać dalej :-(
własnie jak biegałem po hamerykańskich forach to zdziwiło mnie to ze ten sam błąd mieli posiadacze winstarów i mustangów .
a wiesz za co odpowiada ten elektro zawór, bo skrzynia działa bez zarzutów :?:

@starwind
mówisz ze bedzie to czujnik od auto :?:
myślałem że jak on padnie to nie bedzie dopinał przodu a nie że będzie spięty cały czas.
dziwne jest to ze po jakimś czasie rozpina, a napędy działają bez zarzutu. Muszę jeszcze poczekać na deszczyk żebu sprawdzić w błotku czy na auto zapina mi przód. bo ubiegłej zimy miałem tak, że zaraz po odpaleniu kontrolki mrugaly a auto działało bez zarzutu, 4x4 HI bez zarzutu, tylko reduktor się nie załączał, ale za to winiłem shifta, ale teraz zgłupiałem.

a gdzie EXII ma kmputerek od napędów żeby sprawdzić przycisk i diode :?:
Ostatnio zmieniony 2011-12-02, 10:29 przez fotomysz, łącznie zmieniany 1 raz.
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: P1740 Torque converter clutch inductive signature malfunctio

2011-12-01, 22:24

ło matko...kogo przywiało :mrgreen:


Aaaa...i fotę jakąś daj.Co tam zmotałeś znowu? :mrgreen:
no foty to nie dam, bo SHREK stanał na kobyłkach i nie może z nich zejść od prawie 1,5 roku :-D
niestety ale wycisnałem z niego wszystko co się dało z exa wycisnąć. teraz juz czeka motanie na maxa, ale to już inna historia.
ogolnie SHREK jak nie znajdzie nabywcy pójdzie na zyletki :cry: ,i bedę budował autko od zera, lub jak trafię Wrangla w opłakalnym stanie to go łyknę i reanimuje :-D
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

Awatar użytkownika
Dawid
Posty: 4573
Rejestracja: 2007-10-19, 15:54
Lokalizacja: Bydgoszcz/Lisi Ogon
Kontakt: Strona WWW

Re: P1740 Torque converter clutch inductive signature malfunctio

2011-12-02, 17:56

Łokmej...to daj znać co tam wydumasz...3maj się ;-)
smartpar.pl

Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: P1740 Torque converter clutch inductive signature malfunctio

2011-12-02, 18:19

no AUTO nie działa :-(
założyłem BWM i jak odpalam auto to kontrolka na AUTO się żaży jak dodam gazu pali mocno na stałe. Jak system wywali błąd (mruganie kontrolek) i odepnie przód to na podjazdachz uślizgami kól przód nie dopina, kontrolka nie świeci, ale pozostałe tryby działają bez zarzutu, czyli 4x4 HI i 4x4 Low. skąd się zaraz po odpaleniu bierze prąd idący na cewkę do reduktora :?:
i dlaczego po przejechaniu kilkuset metrów system wykrywa usterkę i zaczynają mrugać kontroli odpinając jednocześnie przód :?:
Gdzie jest moduł sterujący trybem AUTO :?:, czy to ta puszka za radiem po lewej stronie :?:
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

Awatar użytkownika
Moderator starwind
Moderator
Posty: 4858
Rejestracja: 2008-08-12, 20:49
Lokalizacja: Malbork
Model Explorera: '96 3" lift 32"BFG MT
Kontakt: Google+

Re: P1740 Torque converter clutch inductive signature malfunctio

2011-12-02, 21:19

jak po jakimś czasie zaczynają mrygać kontrolki to znaczy że nie zgadza się ustawienie shifta z elektroniką
Sławek może masz po prostu luźną albo zepsutą płytkę w shifcie ??
Niech Moc Będzie z Nami :lol:
Adam

Awatar użytkownika
mastan
Posty: 551
Rejestracja: 2007-08-18, 22:40
Lokalizacja: Kwidzyn, pomorskie

Re: P1740 Torque converter clutch inductive signature malfunctio

2011-12-02, 21:30

Chyba któryś kabelek od czujników prędkości jest przetarty i może dawać lekkie zwarcie i te anomalie .
Samochód będzie ci służyć do końca życia,jak będziesz nim bardzo szybko jeździł.

Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: P1740 Torque converter clutch inductive signature malfunctio

2011-12-04, 22:59

@starwind
ale u mnie shift odpowiada tylko za właczanie reduktora, a tu problem jest z AUTO, bo 4x4 HI działa i 4x4 Low też.
wic muszę pobiegać po kabelkach jak mastan napisał :-D
tylko trzeba jakiś kanalik wykopać pod blokiem, bo pod 3"lift i tak ciężko nawet na 4 łapach się wczołgać :-P
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

Awatar użytkownika
Moderator starwind
Moderator
Posty: 4858
Rejestracja: 2008-08-12, 20:49
Lokalizacja: Malbork
Model Explorera: '96 3" lift 32"BFG MT
Kontakt: Google+

Re: P1740 Torque converter clutch inductive signature malfunctio

2011-12-05, 07:10

eee tam nie przesadzaj kawałek karimaty lub kocyka i dasz radę bez problemu :)
Niech Moc Będzie z Nami :lol:
Adam

Awatar użytkownika
jacekimaria
Posty: 633
Rejestracja: 2010-09-14, 09:17
Lokalizacja: Gawłowo okolice NDM

Re: P1740 Torque converter clutch inductive signature malfunctio

2011-12-05, 07:19

fotomysz aby 4x4auto działało poprawnie musi być ABS sprawny sprawdzi czujniki ABS
796006944 Jacek

Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: P1740 Torque converter clutch inductive signature malfunctio

2011-12-05, 21:15

fotomysz aby 4x4auto działało poprawnie musi być ABS sprawny sprawdzi czujniki ABS
za auto odpowiadają czujniki prędkości obrotowej wałów w reduktorze a nie czujniki ABS :-D
to dwa odrębne systemy. :shock:
4x4 AUTO to nie system ASR i jemu pokrewne, żeby było zależne od czujników ABS.
Po pierwsze każde koło może wykazywać inny uślizg (brak blokady dyferencjału), a czujniki są na każdym kole. :eek: więc przy ostrych skrętach nastepuje inna prędkość obrotowa każdego koła co wg was powodowało by uruchomienie napedu 4x4 :shock:
Poza tym brak ABS powodował by brak działania napędów 4x4 AUTO. :!:
więc nie powtarzajcie takich głupot, że system napędów 4x4 AUTO działa na czujnikach ABS. Już nie raz było to prostowane na forum, zarówno przeze mnie, chewidana jak i innych, a wy nadal swoje. :cry:
Ostatnio zmieniony 2011-12-05, 21:17 przez fotomysz, łącznie zmieniany 1 raz.
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

Wróć do „WARSZTAT”