Strona 1 z 2

P1740 Torque converter clutch inductive signature malfunctio

: 2011-12-01, 17:08
autor: fotomysz
witojcie chopoki :-D
dawno mnie tu nie było
ale do rzeczy
zaczęły się dziać u mnie różne dziwne rzeczy z napędami.
Jak odpalam auto od razu mam 4x4 :-D ale to jeszcze nie pora na to, po przejechaniu kilkuset metrów zaczynają mrugać kontrolki od napędów i mam już 2WD, niestety nie mam na razie możliwości sprawdzenia czy działa wtedy tryb AUTO. jak zapnę 4x4 Hi lub 4x4 Low wszystko działa bez zarzutu, czyli napędy zmieniają się, reduktor załącza, przód ciągnie. Nie denerwowało by mnie to gdyby nie to nieszczęsne sięcie napędów zaraz po odpaleniu silnika.
Po zczytaniu błedów skaner pokazał P1740 Torque converter clutch inductive signature malfunction, niestety za cienki jestem i nie wiem co to dokładnie znaczy.

Na początku podejrzewałem że padła cewka od przedniego napędu, ale skoro machanie przełącznikiem daje wymierne efekty i jak mówiłem po przejechaniu kilkuset metrów przód się odpina uważam iż cewka jest ok, ale może się mylę. nie wiem gdzie dalej szukać :-(

Re: P1740 Torque converter clutch inductive signature malfunctio

: 2011-12-01, 17:32
autor: starwind
to wychodzi że jest błąd czujnika odpowiedzialnego za "auto" tego od poślizgu tyłu

Re: P1740 Torque converter clutch inductive signature malfunctio

: 2011-12-01, 18:25
autor: Dawid
ło matko...kogo przywiało :mrgreen:
Ja miałem podobnie. Jak odpaliłem samochód,to załączał się przód i mrugały kontrolki...Potem jak go gasiłem (po kilku minutach) było normalnie.Okazało się,że tajemniczy kabelek od shifta robił spięcie.Po poprawieniu zapomniałem o sprawie :-)

Aaaa...i fotę jakąś daj.Co tam zmotałeś znowu? :mrgreen:

Re: P1740 Torque converter clutch inductive signature malfunctio

: 2011-12-01, 18:41
autor: resetx
Mi tez przez shift motorek cuda się działy... z tym że ja miałem napęd 4x4 cały czas, nie wyłączał się...

Re: P1740 Torque converter clutch inductive signature malfunctio

: 2011-12-01, 18:47
autor: mastan
Masz uszkodzony elektrozawór TCC w skrzyni ,wyciągnij wtykę tą 16 pinową i sprawdż opór między pinami 1 i 5 w tym gnieżdzie ,powinno być 9-15 ohmów.

Re: P1740 Torque converter clutch inductive signature malfunctio

: 2011-12-01, 22:21
autor: fotomysz
@mastan
czyli to wywaliło błąd skrzyni a nie napędów :?:
więc z napedami muszę szukać dalej :-(
własnie jak biegałem po hamerykańskich forach to zdziwiło mnie to ze ten sam błąd mieli posiadacze winstarów i mustangów .
a wiesz za co odpowiada ten elektro zawór, bo skrzynia działa bez zarzutów :?:

@starwind
mówisz ze bedzie to czujnik od auto :?:
myślałem że jak on padnie to nie bedzie dopinał przodu a nie że będzie spięty cały czas.
dziwne jest to ze po jakimś czasie rozpina, a napędy działają bez zarzutu. Muszę jeszcze poczekać na deszczyk żebu sprawdzić w błotku czy na auto zapina mi przód. bo ubiegłej zimy miałem tak, że zaraz po odpaleniu kontrolki mrugaly a auto działało bez zarzutu, 4x4 HI bez zarzutu, tylko reduktor się nie załączał, ale za to winiłem shifta, ale teraz zgłupiałem.

a gdzie EXII ma kmputerek od napędów żeby sprawdzić przycisk i diode :?:

Re: P1740 Torque converter clutch inductive signature malfunctio

: 2011-12-01, 22:24
autor: fotomysz
ło matko...kogo przywiało :mrgreen:


Aaaa...i fotę jakąś daj.Co tam zmotałeś znowu? :mrgreen:
no foty to nie dam, bo SHREK stanał na kobyłkach i nie może z nich zejść od prawie 1,5 roku :-D
niestety ale wycisnałem z niego wszystko co się dało z exa wycisnąć. teraz juz czeka motanie na maxa, ale to już inna historia.
ogolnie SHREK jak nie znajdzie nabywcy pójdzie na zyletki :cry: ,i bedę budował autko od zera, lub jak trafię Wrangla w opłakalnym stanie to go łyknę i reanimuje :-D

Re: P1740 Torque converter clutch inductive signature malfunctio

: 2011-12-02, 17:56
autor: Dawid
Łokmej...to daj znać co tam wydumasz...3maj się ;-)

Re: P1740 Torque converter clutch inductive signature malfunctio

: 2011-12-02, 18:19
autor: fotomysz
no AUTO nie działa :-(
założyłem BWM i jak odpalam auto to kontrolka na AUTO się żaży jak dodam gazu pali mocno na stałe. Jak system wywali błąd (mruganie kontrolek) i odepnie przód to na podjazdachz uślizgami kól przód nie dopina, kontrolka nie świeci, ale pozostałe tryby działają bez zarzutu, czyli 4x4 HI i 4x4 Low. skąd się zaraz po odpaleniu bierze prąd idący na cewkę do reduktora :?:
i dlaczego po przejechaniu kilkuset metrów system wykrywa usterkę i zaczynają mrugać kontroli odpinając jednocześnie przód :?:
Gdzie jest moduł sterujący trybem AUTO :?:, czy to ta puszka za radiem po lewej stronie :?:

Re: P1740 Torque converter clutch inductive signature malfunctio

: 2011-12-02, 21:19
autor: starwind
jak po jakimś czasie zaczynają mrygać kontrolki to znaczy że nie zgadza się ustawienie shifta z elektroniką
Sławek może masz po prostu luźną albo zepsutą płytkę w shifcie ??

Re: P1740 Torque converter clutch inductive signature malfunctio

: 2011-12-02, 21:30
autor: mastan
Chyba któryś kabelek od czujników prędkości jest przetarty i może dawać lekkie zwarcie i te anomalie .

Re: P1740 Torque converter clutch inductive signature malfunctio

: 2011-12-04, 22:59
autor: fotomysz
@starwind
ale u mnie shift odpowiada tylko za właczanie reduktora, a tu problem jest z AUTO, bo 4x4 HI działa i 4x4 Low też.
wic muszę pobiegać po kabelkach jak mastan napisał :-D
tylko trzeba jakiś kanalik wykopać pod blokiem, bo pod 3"lift i tak ciężko nawet na 4 łapach się wczołgać :-P

Re: P1740 Torque converter clutch inductive signature malfunctio

: 2011-12-05, 07:10
autor: starwind
eee tam nie przesadzaj kawałek karimaty lub kocyka i dasz radę bez problemu :)

Re: P1740 Torque converter clutch inductive signature malfunctio

: 2011-12-05, 07:19
autor: jacekimaria
fotomysz aby 4x4auto działało poprawnie musi być ABS sprawny sprawdzi czujniki ABS

Re: P1740 Torque converter clutch inductive signature malfunctio

: 2011-12-05, 21:15
autor: fotomysz
fotomysz aby 4x4auto działało poprawnie musi być ABS sprawny sprawdzi czujniki ABS
za auto odpowiadają czujniki prędkości obrotowej wałów w reduktorze a nie czujniki ABS :-D
to dwa odrębne systemy. :shock:
4x4 AUTO to nie system ASR i jemu pokrewne, żeby było zależne od czujników ABS.
Po pierwsze każde koło może wykazywać inny uślizg (brak blokady dyferencjału), a czujniki są na każdym kole. :eek: więc przy ostrych skrętach nastepuje inna prędkość obrotowa każdego koła co wg was powodowało by uruchomienie napedu 4x4 :shock:
Poza tym brak ABS powodował by brak działania napędów 4x4 AUTO. :!:
więc nie powtarzajcie takich głupot, że system napędów 4x4 AUTO działa na czujnikach ABS. Już nie raz było to prostowane na forum, zarówno przeze mnie, chewidana jak i innych, a wy nadal swoje. :cry: