Strona 1 z 1
DALEJ SIę MęCZE.
: 2008-01-10, 19:19
autor: olo
Męcze ten temat już długo.Co mogłem sam zrobiłem.Wymiana filtr paliwa , powietrza , oringi przy wtryskach które ciekły.(wszystkie oczywiście wymieniłem ) świece kable ,wszystko posprawdzane. i dalej słabnie motor.Byłem u gostka który mi podłączył komp. i wyszedł problem z lewą sondą lambda ale analiza spalin jest ok i twierdzi że to nie wina sondy.Powiedziałem mu że mam te problemy od momentu uruchomienia silnika od innego żródła a gość na to że na 90 % to komputer mam porąbany i należy go zmienić lub naprawić a są tacy co to robią.Co mam robić.Zmienić sonde czy kompa szukać.Gdzie jest ten komputer(sterownik silnika).W komorze silnika nad bagnetem do kontroli poziomu oleju w skrzyni biegów?POMOCY
Re: DALEJ SIę MęCZE.
: 2008-01-10, 19:29
autor: manius
jako ze sonda to element który się zużywa jak każda inna cześć
od tego bym zaczął
w każdym razie tańsze jak sterownik PCM

który siedzi tu
Re: DALEJ SIę MęCZE.
: 2008-01-10, 19:31
autor: Boni
Jeśli nie był rzetelnie sprawdzany, to zacząłbym od MAFa, a dopiero potem sonda, komputer na końcu...
Re: DALEJ SIę MęCZE.
: 2008-01-10, 19:32
autor: Rad-T
a jakie bledy wykazal ? konkretnie numerki ?
Re: DALEJ SIę MęCZE.
: 2008-01-10, 19:40
autor: olo
ztym gościem to jest tak że nic nie mówi co komputer mu pokazuje a chodzi mi tu o nr błędów.Wskazania były na sądę lewą.Prawa pracuje a lewa wskazuje 0% pracy(wskazań).Zrobił analize spalin i mówi że tu wsio jest ok i że przy uszkodzonej sądzie nie było by ok.
MANIUŚ ten PCM jest w kabinie czy w komorze silnika.
Re: DALEJ SIę MęCZE.
: 2008-01-10, 19:49
autor: manius
Wskazania były na sądę lewą.Prawa pracuje a lewa wskazuje 0% pracy(wskazań)
jeśli nie pracuje to znaczy ze jest walnięta
analizatorem spalin nie stwierdzi czy sonda pracuje czy nie
bo nie ma odniesienia jak było wcześniej
a poza tym mierzy lewy i prawy Bank (stronę)
coś cię ten mechanior zwodzi
MANIUŚ ten PCM jest w kabinie czy w komorze silnika.
za plyta czołowa (wewnątrz)
a wtyczka nietrudna do zauważenia
Re: DALEJ SIę MęCZE.
: 2008-01-10, 20:59
autor: chevidan
ciekawi mnie jeszcze jak sprawdził sondy,to że na jednej jest sygnał a na drugiej nie?żeby odłączyć sondy i je sprawdzić trzeba najpierw sporo naklnąć na HENRY-ego za to że wtyczki tak umiejscowił(dojście tylko spod samochodu-nieciekawe).jeżeli zczytał błąd i stąd to wie,że z sondą jest coś nie tak to błędy które odczytał powinny informować o:
złym składzie mieszanki-usterka silnika
błędnym sygnale sondy(za niski,za wysoki)-sonda do wymiany
braku sygnału-sonda do wymiany,lub uszkodzenie instalacji sondy
zbyt wolna reakcja sondy-sonda do wymiany
w trzech ostatnich opcjach nie można powiedzieć że to nie jest wina sondy.
praca silnika z niesprawna sondą często powoduje falowanie wolnych obrotów,nie prawidłowe reakcje na wciśnięcie pedału gazu,no i spalanie oczywiście.
Re: DALEJ SIę MęCZE.
: 2008-01-11, 08:16
autor: olo
Ten mechanior to gość z dobrymi opiniami ale mnie raz już w ślepą ulicę zawiódł.Przeboje z innym samochodem w 2000 r miałem.a tam tylko czujnik temp. do wymiany był.Wracając do mojego wozu to zacznę tym razem od sondy i wyczytałem już że mogę uniwersalną kupić z czterema przewodami.Czy średnice gwintów też są uniwersalne czy mam wziąć na wzór tą niesprawną?
Re: DALEJ SIę MęCZE.
: 2008-01-11, 09:17
autor: chevidan
gwinty są takie same.
Re: DALEJ SIę MęCZE.
: 2008-01-11, 13:41
autor: Mikado
a może najpierw
zrób testy
Re: DALEJ SIę MęCZE.
: 2008-01-11, 14:45
autor: olo
Lambda sonda wymieniona i to samo.KOD BŁĘDU JAKI WYSKAKUJE TO P1131 Co to oznacza ?
Re: DALEJ SIę MęCZE.
: 2008-01-11, 16:19
autor: manius
ze sonda nie pracuje właściwie
wymieniłeś jedna czy obie?
Re: DALEJ SIę MęCZE.
: 2008-01-11, 16:27
autor: olo
wyminiłem jedną tą którą dzień wcześniej wskazał mechanior.
Re: DALEJ SIę MęCZE.
: 2008-01-11, 17:49
autor: manius
hmm
wracam do początku
jak on stwierdził ze to akurat lewa?
ja bym wymienił obie
ale wiadomo ze to koszty
możesz jeszcze zamienić prawa na lewa
(wiem ze dojście do wtyczek jest pulate)
... mam te problemy od momentu uruchomienia silnika od innego żródła a gość na to że na 90 % to komputer mam porąbany i należy go zmienić lub naprawić....
jeśli nie zamieniliście biegunów
+ z
-
to nic nie mogło się stać
