Strona 1 z 3

EX II Lampki ostrzegawcze

: 2011-12-05, 22:44
autor: PrzemekT
W Explorerze kolegi wyskakują dwie ostrzegawcze lampki.

1. Ta zaznaczona nr 1 na zdjeciu. Pisze bodajże "Check gage". Pali się przez kilka minut po uruchomieniu silnika później znika.

2. Ta zaznaczona nr 2 na zdjeciu. Wyskoczyła dwa dni temu i pali się cały czas...


Chodzi o Explorera II z 2000 roku.
Od czego są te lampki i co może być ich przyczyną?

Re: EX II Lampki ostrzegawcze

: 2011-12-05, 22:50
autor: Tomasz1103
Wszystko fajnie ale gdzie te zdjecia ;)
gage najprawdopodobniej jest od plynow: chlodnica, moze jakies wspomaganie. Mi zapala sie na bank jak koczy sie paliwo w baku ;) A druga kontrolka jak juz dowiem sie jaka to to z checia odpisze jak bede wiedzial.
Pozdrawiam

Re: EX II Lampki ostrzegawcze

: 2011-12-05, 22:50
autor: resetx
1. brak jakiegoś płynu np paliwa lub oleju
2. jeżeli gazolina to np ona może wywoływać ten błąd a jeżeli nie to pozostaje badanie kompa bo opcji jest zbyt wiele :)

Re: EX II Lampki ostrzegawcze

: 2011-12-05, 22:51
autor: resetx
Tomasz1103, tomek fotke widać :)

Re: EX II Lampki ostrzegawcze

: 2011-12-05, 22:52
autor: resetx
PrzemekT, a napisz czy na fotce to auto jest odpalone? czy tylko przekręcony kluczyk?

Re: EX II Lampki ostrzegawcze

: 2011-12-05, 22:55
autor: fotomysz
kontrolka nr 1 check gage, mówi sprawdź wskażniki :-D
czyi moze być wszystko, rtezerwa, temp, cicnienie oleju i inne co widać na tablicy przyrządów.
a kontrolka nr2 to jest check engine, zapala się jeśli wystąpi jakiś bład.
mozesz odpiąć klemę z akumulatora to się skasuje, ale jeśli wyskopczy ponownie podpiąć OBDII i zczytać błędy :-D
a dlaej bedziemy kombinować

Re: EX II Lampki ostrzegawcze

: 2011-12-05, 22:55
autor: decania
U nie od kupna palił się nr 2, błąd na kompie - zła mieszanka paliwa. Po wyczyszczeniu i wymianie kilku elementów we wtryskiwaczach od gazu (nie ruszane 4 lata :eek: ) , kalibracji i skasowaniu błędu kompem przestała się zapalać.

Re: EX II Lampki ostrzegawcze

: 2011-12-05, 22:57
autor: resetx
No jeżeli te auto jest odpalone no to powiedziałbym że ma dość mocno słabe ciśnienie... :D

Re: EX II Lampki ostrzegawcze

: 2011-12-05, 22:58
autor: NeXusPK
Pierwsza to ostrzegawcza np. resztka paliwa, zbyt wysoka temperatura silnika, małe ciśnienie oleju. Druga podejrzewam, że "check engine" (umnie wyskakuje napis po lewej). Pierwsza zgaśnie jak sprawdzisz co sposród powyższych nie pasi. Check engine - podłącz samochód do kompa i sprawdź błedy lub... odłącz aku na kilka minut i samo zgasnie ale pewnie znowu sie pojawi...

Re: EX II Lampki ostrzegawcze

: 2011-12-05, 22:58
autor: Tomasz1103
Tomasz1103, tomek fotke widać :)
mam jakies przerwy w necie dzisiaj :( 2 min dziala a 10 nie. dopiero teraz mi sie wyswietlila.

No coz odnosnie pierwszej lamkpki to chyba wyjasnione, co do drugiej to nikt takich nie lubi ogladac, a zwlaszcza w tym samochodzie. Tu kolega ci dobrze radzi, na poczatek dobrego kompa, i wtedy dzialac

Re: EX II Lampki ostrzegawcze

: 2011-12-05, 22:59
autor: RAFBOR
resetx, odpalone, bo przeciez obrotomierz wskazuje 1000 (pewnie zimne jeszcze :))
Ale cisnienia oleju faktycznie nima..... :-(

Re: EX II Lampki ostrzegawcze

: 2011-12-05, 23:00
autor: NeXusPK
No jeżeli te auto jest odpalone no to powiedziałbym że ma dość mocno słabe ciśnienie... :D
Kurcze własciwie... nie ma ciśnienia!

Re: EX II Lampki ostrzegawcze

: 2011-12-05, 23:00
autor: fotomysz
a to fakt obroto mierz mówi że autko pracuje, więc cisnienie oleuma się zgubiło :shock:
chyba ze czujnik się wypiął :-D
stąd chek gage,
albo tak jak u mnie kiedyś było jak na zimnym odpalałem to cisnienia nie było a po kilku sekundach wracało. więc może być podobnie z czeck gage
ale solniczek to trzeba obadać.
musisz kileggo poobserwować wszystkie wskażniki co się z nimi dzieje

Re: EX II Lampki ostrzegawcze

: 2011-12-05, 23:01
autor: fotomysz
niestety ale skażnik nie pokazuje jakie jest cisnienie, tylko czy jest ok , czu za mało
on działa 0-1 nie wychyla się stopniowao :-D
to taki mały trick FORDA

Re: EX II Lampki ostrzegawcze

: 2011-12-05, 23:02
autor: PrzemekT
To zdjęcie zrobiłem bodajże zaraz po odpaleniu silnika. Tak mi się wydaje bo nawet widzę że pokazuje jakieś obroty.

Ale Check Gage znika po paru minutach. Bardziej zależy mi na tej lampce żółtej bo jest non stop.

A jak zczytać te błędy? Do jakiegoś mechanika czy jest jakiś sposób samemu lub może ktoś z okolicy ma potrzebne narzędzia?