Strona 1 z 2

Problem z napędem 4x4 auto II ohv

: 2011-12-08, 22:29
autor: anton
Cześć!Potrzebuję rady,w moim ex-ie podczas jazdy napęd 4x4 auto nie załącza się ,a kontrolki od napędu zaczynają obie naraz mrygać,dopiero jak się zatrzymam zaskakuje,ale nie działa wolnobieżka,przednie koła zachowują się jak 4x4 low,mam podejrzenia ,że to coś z podciśnieniem,bo jak się zatrzymam na dłużej i wyłącze silnik ,to przez ok 10 km. jest ok (wolnobieżka działa)co to może być :?:

Re: Problem z napędem 4x4 auto II ohv

: 2011-12-08, 22:47
autor: resetx
Ja zakładałem czarny scenariusz bo może nie miałem tak samo jak ty ale coś w ten deseń, zacznij od shift motorka, może nie tyle od samego jego co od kostki która idzie od niego do reduktora, przeczyść i zobacz co dalej, a tak na marginesie wystarczy troszkę poszukać bo ostatnio temat poruszany, między innymi w mojej kwestii :)

Re: Problem z napędem 4x4 auto II ohv

: 2011-12-08, 22:59
autor: RAFBOR
Ja bym, sie jednak przyjrzał wolnobieżce w pierwszej kolejności

Re: Problem z napędem 4x4 auto II ohv

: 2011-12-08, 23:01
autor: anton
kostki czyściłem już wszystkie...w postach też szukałem podobnych objawów...jeszcze poszukam.

Re: Problem z napędem 4x4 auto II ohv

: 2011-12-08, 23:04
autor: jacek4
Ja bym, sie jednak przyjrzał wolnobieżce w pierwszej kolejności
Tyle razy o niej słyszałem/czytałem, ale nie wiem gdzie to jest , do czego służy, jak powinno działać, jak sprawdzać. :-(

Re: Problem z napędem 4x4 auto II ohv

: 2011-12-08, 23:05
autor: anton
hmm...a czy ta wolnobieżka ma może membrankę jakąś podciśnienia?po odpięciu przewodu podciśnienia na parę sekund i włożeniu go na miejsce znowu wolnobieżka działać zaczyna...

Re: Problem z napędem 4x4 auto II ohv

: 2011-12-08, 23:12
autor: RAFBOR
Przeczytaj ten temat, może cos ci pomoże. Sprawdzenie wolnobieżki opisuje Lisu. Działa na podcisnienia własnie

http://www.explorerfanklub.org.pl/forum ... sc&start=0

Re: Problem z napędem 4x4 auto II ohv

: 2011-12-08, 23:34
autor: jacek4
Dzięki - poczytałem.
U mnie chyba wszystko ok. Rozumiem że jak działa to działa dobrze, lub wcale nie działa, a nie ma opcji aby działało słabo,połowicznie etc. ?

Sorry anton że ci się podpiełem w temat, ale może to komuś pomoże w jednym miejscu znależć różne opcje problemu. ;-)

Re: Problem z napędem 4x4 auto II ohv

: 2011-12-08, 23:36
autor: anton
No- Dzięki ,znalazłem tam parę przydatnych inf. Będę w weekend sprawdzać .Podejrzewam jednak coś z wolnobieżką.Czy ten mechanizm się jakoś regeneruje czy raczej taniej będzie zmienić most?

Re: Problem z napędem 4x4 auto II ohv

: 2011-12-08, 23:38
autor: anton
A u mnie właśnie działa połowicznie ,bo przy skrętach aż trzaska w półosiach...

Re: Problem z napędem 4x4 auto II ohv

: 2011-12-08, 23:39
autor: jacek4
anton a gdzie ty stacjonujesz w wawce ?

Re: Problem z napędem 4x4 auto II ohv

: 2011-12-08, 23:44
autor: resetx
Jak trzaska to by znaczyło że masz cały czas zapięty przód (też tak miałem do póki nie rozebrałem shift motorka)

Re: Problem z napędem 4x4 auto II ohv

: 2011-12-09, 07:02
autor: Robert Kamyk
jeżeli tak jest jak piszesz... słychać trzaski... to wolnobiezka zapina przedni most...
problemem będzie prąd ze sterownika na elektromagnes w reduktorze...
ewidentnie dostaje jakiś bodziec...sygnał z czujnika o uślizgu np...
wolnobieżka nie jest odpowiedzialna za załączenie i odłączenie przodu podczas jazdy...robi to sterownik napędów, wysyłając prąd na elektromagnes...
wolnobiezka zapina przedni most... po przekręceniu z pozycji 2WD na 4WDAUTO

Re: Problem z napędem 4x4 auto II ohv

: 2011-12-09, 09:54
autor: anton
-No to pewnie czeka mnie rozbieranie shift-motorka.Reduktor był remontowany,miałem wymieniany łańcuszek ,łożyska,uszczelniacze,tam wszystko powinno być ok.Ale
zaobserwowałem jeszcze jeden dziwny objaw związany z podciśnieniem (jak zdejmę przewód podciśnienia to wolnobieżka odpuszcza)

-jacek4, -pozdrawiam kolegę z Prażki:) ja to druga strona Wisły-Józefosław (przed Piasecznem)

Re: Problem z napędem 4x4 auto II ohv

: 2011-12-09, 13:52
autor: resetx
jeżeli tak jest jak piszesz... słychać trzaski... to wolnobiezka zapina przedni most...
problemem będzie prąd ze sterownika na elektromagnes w reduktorze...
ewidentnie dostaje jakiś bodziec...sygnał z czujnika o uślizgu np...
wolnobieżka nie jest odpowiedzialna za załączenie i odłączenie przodu podczas jazdy...robi to sterownik napędów, wysyłając prąd na elektromagnes...
wolnobiezka zapina przedni most... po przekręceniu z pozycji 2WD na 4WDAUTO
jest jak piszesz ale za załączenia sterownika na elektromagnesie może być wiele przyczyn u mnie np miałem tylko odłączony shiftmotorek (odłączony od tego bolca w reduktorze nie od kostki) i ten sygnał musiał iść bo miałem zapięty przód, po podłączeniu go na swoje miejsce przód się rozłączył. Shift motorek, niby silniczek od wycieraczki a ile potrafi skomplikować :D