Strona 1 z 2
Stały naped 4x4 w OHV
: 2012-01-11, 20:07
autor: kamura
Witam wszystkich Kolegów i Koleżanki.Wiem ze temat napędu do II OHV był wałkowany.Ale moje pytanie jest takie.Czy ktoś przerabiał napęd 4x4 do OHV z wolnobieżką?Czy przysłowiowy brązowy kabelek w tym przypadku zadziała ,czy tez pomocny będzie inny patent?Pozdrawiam wszystkich i najlepszego w Nowym Roku.

Re: Stały naped 4x4 w OHV
: 2012-01-11, 20:19
autor: Dawid
...ale,że co? OHV ma wolnobieżkę...Chcesz jeździć ze stałym napędem 4x4 ? Nie da rady,bo nie masz centralnego mechanizmu różnicowego.
Re: Stały naped 4x4 w OHV
: 2012-01-11, 20:44
autor: kamura
...ale,że co? OHV ma wolnobieżkę...Chcesz jeździć ze stałym napędem 4x4 ? Nie da rady,bo nie masz centralnego mechanizmu różnicowego.
Wiem,ale chce mieć pewnośc że jak będzie potrzeba to to zadziała,a dzis była kupa i traktor potem.....

Re: Stały naped 4x4 w OHV
: 2012-01-11, 20:47
autor: RAFBOR
Ale brązowy kabelek chyba zadziała też przy wolnobieżkach..... no chyba zeby nie...

Re: Stały naped 4x4 w OHV
: 2012-01-11, 20:49
autor: Adrian
Rozumiem, że chodzi ci o przerobienie 4x4 Auto (OHV z napisem na klapie Control Track) na 4x4 High? W drugą stronę się nie da. Ja zamierzam zrobić taką przeróbkę u siebie, ale czasu brak.
Jeżeli ci chodzi o napęd AWD to oczywiście bez wymiany reduktora się nie da - tak jak kolega wyżej napisał.
Re: Stały naped 4x4 w OHV
: 2012-01-11, 20:50
autor: Adrian
Oczywiście zadziała brązowy kabelek ...
Re: Stały naped 4x4 w OHV
: 2012-01-11, 20:51
autor: kamura
Własnie ,chyba żeby nie.....

Czy ktos to juz testował?
Po prostu przód czasem mi zapina ,czasenm nie.A dzis w bardzo potrzebnej chwili zawiódł......

Re: Stały naped 4x4 w OHV
: 2012-01-11, 20:53
autor: Adrian
Jeżeli te chwile są w błocie to zapinaj 4x4 low, na śliskiej drodze fakt w ohv brakuje 4x4 high auto to nie to samo.
Re: Stały naped 4x4 w OHV
: 2012-01-11, 20:55
autor: kamura
Na przełączniku pisze mi 2wd 4 auto i 4 lo.I chodzi mi własnie o 4HI.W tej chwili w której potrzebuje,a nie jak jakis czujnik pomysli.[quote][/quote]

Re: Stały naped 4x4 w OHV
: 2012-01-11, 20:57
autor: kamura
[quote][/quote]Własnie ,snieg ,skarpa ,i było niemiło....I dlatego chce sie jakos zabezpieczyc na przyszłość
Re: Stały naped 4x4 w OHV
: 2012-01-11, 20:57
autor: Adrian
Obiecuje, że jak to zrobię to sfotografuje i opisze, ale teraz mam inne roboty (aktualnie progi na tapecie, później amortyzatory), elektrykę chcę robić na raz - mam parę innych rzeczy do poprawek.
Re: Stały naped 4x4 w OHV
: 2012-01-11, 21:00
autor: kamura
Trzymam za słowo.A w kwestii elektryki ,jest jakis patent by wyłączyć imo?Bo kluczyk mam jeden i niestety wyłacznik imo też.A wolałbym mieć zapas?
Re: Stały naped 4x4 w OHV
: 2012-01-11, 22:00
autor: Robert Kamyk
http://www.explorerfanklub.org.pl/forum ... sc&start=0
przeczytaj cały wątek... odpowiedzi masz na Twoje wszystkie pytania ...

Re: Stały naped 4x4 w OHV
: 2012-01-11, 22:06
autor: Adrian
Trzymam za słowo.A w kwestii elektryki ,jest jakis patent by wyłączyć imo?Bo kluczyk mam jeden i niestety wyłacznik imo też.A wolałbym mieć zapas?
Można w aso forda to za darmo załatwić - awaryjne odblokowanie immobilizera kombinacją obrotów kluczyka, lub ominąć immobilizer - trzeba ściągać bak paliwa żeby pompę paliwa podłączyć bezpośrednio - wszystko jest na forum opisane.
Re: Stały naped 4x4 w OHV
: 2012-01-12, 07:26
autor: starwind
no najłatwiej z ASO załatwić PIN i doprogramować drugiego pilota lub przy użyciu pinu wyłączyć Immo