Na jaki wymienić olej w silniku?
: 2012-02-28, 00:42
Witam wszystkich.
Tak sobie pomyślałem że zmienię olej w silniku. Poprzednik zalał olej mineralny GM ale nie pamięta o jakich parametrach. Sprawdzałem i GM mineralny występuje tylko w wersji 15W/40 a jak się na forum naczytałem to najodpowiedniejszy dla Exa jest 5W/30. No i jest kłopot bo z mineralnego nie powinno się przechodzić na pół czy pełny syntetyk a mineralnych 5W/30 jest dostępnych tylko dwa rodzaje: drogi MOPAR albo cenowo fajna Petro Canada Supreme ale o niesprecyzowanej technologii bo raz występuje jako niewiadomo co a raz jako coś o „wyjątkowej porównywalnej z syntetykiem odporności na wysokie temperatury” co sugeruje olej mineralny.
No i kwestia właściwości. Jeśli nie lejemy tego samego to zmiana właściwości może nastąpić max o 5 punktów, czyli skoro GM robi tylko 15W/40 to mogę przejść na podobny albo 10W/40 ew. 10W/30. A to już nie specyfikacja Forda (choć mineralnego też nie zaleca).
No i co radzicie? Przejść na niewiadomą PETRO CANADĘ o indeksie wyższym o 10 pkt czy wybrać jakikolwiek mineralny 10W/30? A może 10W/40?
Czy może pozostać przy indeksie 15W/40 których tak naprawdę jest pod dostatkiem i w dobrych cenach?
Tak sobie pomyślałem że zmienię olej w silniku. Poprzednik zalał olej mineralny GM ale nie pamięta o jakich parametrach. Sprawdzałem i GM mineralny występuje tylko w wersji 15W/40 a jak się na forum naczytałem to najodpowiedniejszy dla Exa jest 5W/30. No i jest kłopot bo z mineralnego nie powinno się przechodzić na pół czy pełny syntetyk a mineralnych 5W/30 jest dostępnych tylko dwa rodzaje: drogi MOPAR albo cenowo fajna Petro Canada Supreme ale o niesprecyzowanej technologii bo raz występuje jako niewiadomo co a raz jako coś o „wyjątkowej porównywalnej z syntetykiem odporności na wysokie temperatury” co sugeruje olej mineralny.
No i kwestia właściwości. Jeśli nie lejemy tego samego to zmiana właściwości może nastąpić max o 5 punktów, czyli skoro GM robi tylko 15W/40 to mogę przejść na podobny albo 10W/40 ew. 10W/30. A to już nie specyfikacja Forda (choć mineralnego też nie zaleca).
No i co radzicie? Przejść na niewiadomą PETRO CANADĘ o indeksie wyższym o 10 pkt czy wybrać jakikolwiek mineralny 10W/30? A może 10W/40?
Czy może pozostać przy indeksie 15W/40 których tak naprawdę jest pod dostatkiem i w dobrych cenach?