Ja mam EXII od 2007r. Zakupiony z przebiegiem 7kilka k km. Obecnie ma 115k.
Przez ten czas wymieniłem:
- termostat [ok 50zł],
- uszczelki kolektora dolotowego [120zł],
- pompka od spryskiwacza,
- amortyzator tylnego mostu (oryginalny z ASO) [280zł].
Poza tym standardowe wymiany (jak w każdym innym samochodzie), wynikające z używania:
- amortyzatory tył [600zł pompowane Monroe Max-Air],
- łożyska i uszczelniacze w tylnym moście [180zł] (powiedzieli na stacji diagnostycznej że są do wymiany ze względu na luzy, więc zleciłem wymianę, po czym okazało się że "EX tak ma"

),
- świece platynowe autolite [6x21zł],
- kable WN [180zł],
- klocki hamulcowe tył Atlas [125zł],
- klocki hamulcowe przód Ferrodo Premier [200zł],
- olej silnikowy z filtrem co 7.5k km (początkowo BP Visco 5000 FE 5w30, ostatnia wymiana na Ford Formula 5w30),
- olej w tylnym moście Mobil Mobilube Syn LS 75W-90 [150zł],
- olej w przednim moście Panolin 75W-90 [70zł],
- płyn i reduktorze Quaker ATF Dexron III [70zł],
- filtr i płyn w skrzyni biegów (oryginalny Mercon V),
- płyn w ukł. chłodzenia (Prestone),
- łącznik stabilizatora z przodu Atlas [50zł].
Zakupiłem i na wymianę czeka już płyn hamulcowy i ATF do wspomagania kierownicy.
Jestem więc bardzo zadowolony
