2012-05-10, 23:18
Najczęstrze objawy padającego konwertera to "ospałość" przy ruszaniu i bujanie obrotami przy zapinaniu Lockupu - ok 80 km/h.
Ogólnie wymiana (regeneracja) konwertera jest konieczna przy remoncie skrzyni (ZAWSZE!!!), ale założenie nowego konwertera do "starej" skrzyni nie ma sensu - zazwyczaj skrzynka bardzo szybko w takim układzie kończy żywot (nowy konwerter znacznie skuteczniej przenosi moment obrotowy na elementy skrzyni - znacząco wzrastają siły wewnątrz skrzyni), a ponieważ konwertera nie da się wewnątrz wyczyścić, toteż zazwyczaj wygląda to tak:
ktoś wymienia sam konwerter, płaci więc za niego oraz za olej do skrzyni i jej montaż i demontaż z auta, co daje zwykle sumę ok 1200 - 1300 zł
po kilkunastu (czasem kilkudziesięciu) tysiącach pada skrzynia, no wiec remont - znów montaż, demontaż, olej, KOLEJNY KONWERTER i graty do skrzynki - robiąc na tiptop zwykle ok 4000zł
Razem? jakieś 5300 - 5500zł
A robiąc całość od razu wychodzi 4000zł, więc jakby nie liczyć ok 1500zł oszczędności.
Litr benzyny wlej do żył, żebyś zły i twardy był
Tel: 794 515 220
Trochę bardziej "fordziarz", bo na podwórku Lincoln Mark VIII