Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Boguś
Posty: 335
Rejestracja: 2012-02-19, 15:50
Lokalizacja: Katowice

Naprawy przed latem ;)

2012-05-05, 19:04

Cześć :)
W końcu znów się odzywam :P Uzbierało się trochę kasiury, więc najwyższa pora zająć się Explorerkiem :)

Brak napędu na przód.
Po wciśnięciu "4x4" słychać cyknięcie przekaźnika i delikatny stuk, jakby zasprzęglenie przodu, jednak bez efektu. Kontrolka pokazuje, że 4x4 jest włączone. Po włączeniu "LOW" słychać potężne "dup" i włącza się reduktor, jednak napęd wolnych obrotów jest nadal tylko na tył. Oczywiście wszystkie kontroli się święcą poprawnie ("4x4", "Low Range"). Stawiam na uszkodzenie mechaniczne przeniesienia napędu na przód. Będę robił fotki :)

Wyciek płynu chłodniczego.
Z tyłu silnika odkryłem wielką kulę silikonu (pamiątka po poprzednim właścicielu). Oczywiście z pod tego silikonu leje jak wodospad Niagara. Jakieś pomysły co to może być ? Nie widzę szans na dojście tam bez rozbierania góry silnika :/

To chyba teraz wszystko :) Jak popsuje coś po drodze, to dam znać ;) :P

Awatar użytkownika
dyfrend
Posty: 700
Rejestracja: 2011-02-14, 23:38
Lokalizacja: polska
Model Explorera: II EB V6 po SWAPe V8, convert BW4406

Re: Naprawy przed latem ;)

2012-05-05, 20:40

co do napędu to już Encyklopedje napisano w tym forum zapraszam na opcje "szukaj" . co do kuli sylikonu sprecyzuj gdzie jak i z czym, może jakaś fotka. :-)
500 114 608 jak moge to Pomoge;)

Boguś
Posty: 335
Rejestracja: 2012-02-19, 15:50
Lokalizacja: Katowice

Re: Naprawy przed latem ;)

2012-05-05, 21:28

Co do napędu to nie trzeba encyklopedii tylko trzeba zobaczyć co nie trybi ;) W tygodniu pogrzebię, to się dowiem co i jak. A silikon to mnie wkurza, bo nie ma dojścia aby tam zerknąć, nie mówiąc już o robocie :/
781 660 341

Awatar użytkownika
Klubowicz RAFBOR
Klubowicz
Posty: 6093
Rejestracja: 2008-06-11, 13:12
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka

Re: Naprawy przed latem ;)

2012-05-05, 23:19

Co do napędu jezeli zapina nshift to tylko mogą być sprzęgiełka w piastach uwalone. A zrób jeszcze taki test. Zapnij 4x4 i powoli jedź, a druga osoba niech sprawdzi czy się wał przedni kręci. Ewentualnie auto na kobyłki i wtedy można samemu sprawdzić. Tylko pamiętaj że wszystkie 4 koła musza być w gorze :mrgreen:
Jeżeli wał się kręci to tylko sprzęgiełka. A napisz jeszcze jak sprawdzałeś że nie masz przodu??
Pozdrawiam
Rafal
503 185 961 jak nie odbiorę to oddzwonię

Boguś
Posty: 335
Rejestracja: 2012-02-19, 15:50
Lokalizacja: Katowice

Re: Naprawy przed latem ;)

2012-05-06, 08:59

Mam podnośnik na warsztacie, więc całe auto wydźwigam, włączę 4x4 i wtedy będzie wszystko jasne. A wczoraj po prostu wjechałem w grząski teren i zostałem. Tylnie koła boksowały radośnie a przód ani nie drgnął. Potem jeszcze zrobiłem kilka prób gdzie jedno z przednich kół miało o wiele słabszą przyczepność i nawet mu przez myśl nie przeszło aby się obrócić ;) No taki psikus, ale damy rade :-D
781 660 341

Awatar użytkownika
Robert Kamyk
Posty: 3073
Rejestracja: 2009-04-10, 20:07
Lokalizacja: Warka
Model Explorera: BRAK

Re: Naprawy przed latem ;)

2012-05-06, 10:04

sprawdź jeszcze czy idzie prądzik na brązowy przy reduktorze... może coś po drodze do elektromagnesu nie styka...
Za późno...
Obrazek
... jest dopiero po śmierci...

Fon: 508212090
Robert

Awatar użytkownika
jacekimaria
Posty: 633
Rejestracja: 2010-09-14, 09:17
Lokalizacja: Gawłowo okolice NDM

Re: Naprawy przed latem ;)

2012-05-06, 10:14

sprawdź jeszcze czy idzie prądzik na brązowy przy reduktorze... może coś po drodze do elektromagnesu nie styka...
kolega ma EX1 i tam niema kabelka :-D
796006944 Jacek

Awatar użytkownika
jacekimaria
Posty: 633
Rejestracja: 2010-09-14, 09:17
Lokalizacja: Gawłowo okolice NDM

Re: Naprawy przed latem ;)

2012-05-06, 10:16

Co do napędu jezeli zapina nshift to tylko mogą być sprzęgiełka w piastach uwalone. A zrób jeszcze taki test. Zapnij 4x4 i powoli jedź, a druga osoba niech sprawdzi czy się wał przedni kręci. Ewentualnie auto na kobyłki i wtedy można samemu sprawdzić. Tylko pamiętaj że wszystkie 4 koła musza być w gorze :mrgreen:
Jeżeli wał się kręci to tylko sprzęgiełka. A napisz jeszcze jak sprawdzałeś że nie masz przodu??
tu kolega ma racje to sprzęgiełka na 90 %
796006944 Jacek

Awatar użytkownika
resko
Posty: 755
Rejestracja: 2012-02-03, 19:29
Lokalizacja: ZGL

Re: Naprawy przed latem ;)

2012-05-06, 10:20

Boguś ja chyba wiem gdzie ci leje płyn u mnie było to samo.Leci ci przy ścianie grodziowej z tyłu silnika tak?Jeżeli tak to uszczelka pod kolektorem ssącym.Musisz kupić od razu wszystkie uszczelki od góry,bo pokrywy zaworów też musisz zwalić.

Boguś
Posty: 335
Rejestracja: 2012-02-19, 15:50
Lokalizacja: Katowice

Re: Naprawy przed latem ;)

2012-05-06, 10:52

Dzięki Panowie, od wtorku biorę się do roboty. Foto-relacja oczywiście będzie :)
781 660 341

Awatar użytkownika
jacekimaria
Posty: 633
Rejestracja: 2010-09-14, 09:17
Lokalizacja: Gawłowo okolice NDM

Re: Naprawy przed latem ;)

2012-05-06, 14:31

jak chcesz uszczelki to napisz do kolegi Qdlaty może jeszcze ma
796006944 Jacek

Boguś
Posty: 335
Rejestracja: 2012-02-19, 15:50
Lokalizacja: Katowice

Re: Naprawy przed latem ;)

2012-05-06, 20:37

Dzięki, będą potrzebne bo leje już jak cholera. Niestety do warsztatu mam spory kawałek :/ Będę musiał wziąć kilka baniaków z wodą i dolewać co parę kilometrów :cry: :P
781 660 341

Awatar użytkownika
QDLATY
Posty: 1288
Rejestracja: 2008-05-16, 09:22
Lokalizacja: Wołomin

Re: Naprawy przed latem ;)

2012-05-07, 07:29

Boguś biedaszczku malutki :) jak tylko będziesz chciał to Ci załatwię ;-) :albino:

Boguś
Posty: 335
Rejestracja: 2012-02-19, 15:50
Lokalizacja: Katowice

Re: Naprawy przed latem ;)

2012-05-07, 23:10

Próbowałem zrobić zdjęcie tego silikonu z tyłu silnika. Wyszło kiepsko, niestety lepiej się nie dało. Na zdjęciu zaznaczyłem obwódką czarny silikon, z pod którego leje. Po rozebraniu będą lepsze fotki ;)
Załączniki
wyciek1.jpg
Silikon
wyciek1.jpg (56.05 KiB) Przejrzano 5219 razy

Awatar użytkownika
dyfrend
Posty: 700
Rejestracja: 2011-02-14, 23:38
Lokalizacja: polska
Model Explorera: II EB V6 po SWAPe V8, convert BW4406

Re: Naprawy przed latem ;)

2012-05-08, 20:24

to wygląda jak hydrozagadka :mrgreen: , a na powaznie to lepiej jak zrobisz ogólne zdjęcie i zaznaczysz kropką miejsce silikonu . Tu jedynie można się domyśleć co to jest? Może jest to na łączeniu motoru ze skrzynią, ale nie kojaże bym tam widział np. śróbe na torxa, które znajdują się w obudowie reduktora. Choć to jedynka, aja mam większą wiedze obudowie dwujki. Sorki ale jak dla mnie to nadal nie wiele mówi. Może koledzy Lepiej "trafią" ;-)
500 114 608 jak moge to Pomoge;)

Wróć do „WARSZTAT”