Strona 1 z 2

Expedition - wersje nadwozia i opsrzętu

: 2014-01-21, 14:53
autor: Prorok78
Hej.. Co prawda rzecz dotyczy Expedition a nie Explorera, ale to większa siostrzyczka jest więc może ktoś będzie wiedział :)
Poszukuje aktualnie tego autka, wersja I, roczniki między 98 a 00...
Przeglądam ogłoszenia i widzę że nawet w ramach jednego rocznika auta sie sporo różnią...
Jedne maja lampy gładkie, z soczewkami, inne mają zwykłe (jak w EX). W jednych pisze ze ma 4x4, w innych AWD...
Czy ktoś światły w temacie, może mi wyjaśnić te kwestie?
- od czego zależały różnice w nadwoziu?
- jakie napędy były montowane i w zależności od czego (silnika?)
- silników 5.4 było kilka - które są ok, których unikać, po czym je poznać ?:)

Z góry dziekuję

Re: Expedition - wersje nadwozia i opsrzętu

: 2014-01-21, 16:11
autor: thermos
Z tymi lampami to może być, że już w Polsce ktoś coś motał.

Generalnie Expeditiony w 99 roku przeszły facelifting. Dostały nowy grill i nowy zderzak ze zintegrowanymi halogenami. W tym samym roku obydwa silniki (4.6 i 5.4) dostały więcej mocy. Nic się nie zmieniło w kwestii mechanicznej, o tyle o ile mi wiadomo. Dostały nowe kompy i program, więc moc wzrosła. To są silniki SOHC, po dwa zawory na cylinder. Generalnie bardzo fajne silniki, wszystkie eFy na nich jeżdżą, więc konstrukcja sprawdzona.

Co do napędów, to wszystkie Expeditiony z napędem na cztery koła mają taki sam napęd. Do wyboru: 2High, 4Auto, 4High i 4Low. To że ludzie raz piszą 4x4 a raz AWD, to się po prostu nie znają :)

Pozdro

Re: Expedition - wersje nadwozia i opsrzętu

: 2014-01-21, 16:13
autor: MirEx68
To są silniki SOHC, po dwa zawory na cylinder.
Naprawdę :?:

Re: Expedition - wersje nadwozia i opsrzętu

: 2014-01-21, 17:19
autor: Prorok78
Dzięki za odpowiedzi:)
No bo na przykład jest tak:

98 rok, zwykłe lampy
http://otomoto.pl/ford-expedition-naped ... 57502.html

98 rok soczewki
http://otomoto.pl/ford-expedition-C31917076.html

Co do napedów
Generalnie mam trochę doświadczenia w napędzie 4x4 (frontera, patrol, disco, a obecnie rr).
4hi, 4lo, 2hi to jasna sprawa :)
Jak działa 4auto? Dopinanie przodu w razie potrzeby (przez wisko lub elektronikę) czy jakoś inaczej? Bo jak rozumiem tylko wersje AWD (te prawdziwe) miały dyfer międzyosiowy prawda? Chodzi mi o jazdę po czarnym... Patrolem lub fronterą nie mogłem... rr moge... Jak to będzie w przypadku fordowskiego smoka?:)

Re: Expedition - wersje nadwozia i opsrzętu

: 2014-01-21, 17:31
autor: Rad-T
Jak działa 4auto? Dopinanie przodu w razie potrzeby (przez wisko lub elektronikę) czy jakoś inaczej? Bo jak rozumiem tylko wersje AWD (te prawdziwe) miały dyfer międzyosiowy prawda? Chodzi mi o jazdę po czarnym... Patrolem lub fronterą nie mogłem... rr moge... Jak to będzie w przypadku fordowskiego smoka?:)
Auto - pobierany jest sygnał z czujnika czy tylne koła nie mają uślizgu - jeśli tak dopinany jest przód na reduktorze. Po czarnym z zapiętym 4Hi raczej słabo, ale po mokrym czarnym lub takim jak teraz (błoto pośniegowe, breja, etc) jak najbardziej - całe zimy tak jeździłem.
Oczywiście brak różnicówki międzyosiowej w przypadku 4WD, w przypadku AWD jak najbardziej.

Aha - 4Hi możesz zapinać w trakcie jazdy, więc jak warunki się pogarszają i nie ufasz auto, dopinasz i lecisz bez zatrzymywania, potem sobie wyłączasz jak się zrobi całkiem czarno :) i już.

Re: Expedition - wersje nadwozia i opsrzętu

: 2014-01-21, 18:05
autor: Prorok78
No czyli dokładnie tak jak we frotce miałem :) - z tym że tam nie było tego niby auto...
Ehh... szkoda że nie na tej różnicówki... mając rr trochę się człowiek przyzwyczaił...(tu jest 50:50 cały czas)..

Re: Expedition - wersje nadwozia i opsrzętu

: 2014-01-21, 21:15
autor: karolb863
te lampy soczewkowe z drugiego linka to jakaś nieoryginalna dokładka

Re: Expedition - wersje nadwozia i opsrzętu

: 2014-01-21, 21:19
autor: Prorok78
Też sie mi tak wydawało gdyby nie fakt, że jest to juz któres z kolei auto z tych roczników, z takimi lampami...:) Chyba że jakiś lift był w międzyczasie, albo lampy po lifcie pasuja bez mydła do wersji przedliftowych...

Kurde... bardziej mi sie podobaja, ale skoro to zmota jakas to ja motać wolę sam... przynajmniej wiem co mam i dlaczego niebieski pan może chcieć zabrać dowód...:)

Re: Expedition - wersje nadwozia i opsrzętu

: 2014-01-22, 06:54
autor: thermos
To są silniki SOHC, po dwa zawory na cylinder.
Naprawdę :?:
Serio serio! Prawdę mówię! Jak babcię kocham!

Re: Expedition - wersje nadwozia i opsrzętu

: 2014-01-23, 18:16
autor: Prorok78
Dobra... trzy pytania pomocnicze :)

- czy w przypadku expedition, występuje taki sam problem z silnikami sohc jak w explorerach czy nie? niby to są inne silniki ale spytać nie zaszkodzi :)
- czy wersja 4.6 jest cos warta czy szukać koniecznie 5.4 ? Mam na mysli sprawne poruszanie sie samochodem... Bo np w RR jest tak że V8 4.6 benzyna jest świetna, ale juz 2.5 TD służy tylko do biednego odpychania się... A ja muła nie chcę :)
- czy kupując wersje przedliftową, można liczyć na w miarę łatwy przeszczep elektroniki/kompa w celu uzyskania tych kilkudziesięciu km więcej czy nie ?

Re: Expedition - wersje nadwozia i opsrzętu

: 2014-01-24, 07:34
autor: thermos
Odpowiedzi pomocnicze :D

-Nie ma takiego problemu. Silniki 4.6 i 5.4 to jest zupełnie inna konstrukcja, ma tylko dwa łańcuchy z przodu, a nie jak 4.0 SOHC trzy. Silniki te zostały skonstruowane od podstaw jako SOHC i nie mają takich problemów jak Explorerowe SOHC, które były po prostu konwersją starego silnika OHV. Bardzo dobre i trwałe silniki, mam takiego w Mercurym Grand Marquis i silnik lata jak to lala.
-To zależy. Jak masz w planach ciągnięcie ciężkich przyczep, to bierz 5.4. a jak nie to 4.6 da radę, chociaż wiadomo, że im motor większy tym większa radocha :D Ja osobiście bym brał 5.4, ale ja mam problem z rozsądnym myśleniem :)
-Tu Ci niestety nie pomogę. Trzeba by pogrzebać na amerykańskich forach. Nie jestem pewien czy to tylko kwestia komputera. Na bank nie było żadnych dużych zmian konstrukcyjnych, ale mogli coś tam drobnego poprawić, w stylu kształtu tłoka czy kanałów w głowicy.

Pozdro
thermos

Re: Expedition - wersje nadwozia i opsrzętu

: 2014-01-24, 12:05
autor: Prorok78
No ja tez jak chodzi o pojemności to rozsądku mam mało :)
Teraz mam 4.6 w rr, więc przejście na 5.4 nie jest znów takim dramatycznym krokiem. Spalanie zapewne też będzie porównywalne pomiędzy moim a oboma silnikami fordowymi..
Bardziej chodzi mi o to że nie chciałbym się wpakować na minę... Przyczep nie planuję, ale za to sporo po autobahnie latam dłuższe trasy, zależy mi więc np na tzw przyśpieszaniu drogowym...
A pytanie dodatkowe :) - czy w Explrerach III (po 2001 roku) też jest jajo z silnikami czy tylko w 2kach?? Pytam na wszelki wypadek, jeślibym jednak nie znalazł expedycji i wybór padłby na explorera iii :)

Re: Expedition - wersje nadwozia i opsrzętu

: 2014-01-24, 14:01
autor: thermos
W Exach III 4.0 SOHC nadal jest tak samo patologiczny jak w II, moe mniej awaryjny, ale nie wiem. Natomiast 4.6 to jest ten sam silnik co w Expeditionie.

Pozdro
thermos

Re: Expedition - wersje nadwozia i opsrzętu

: 2014-01-24, 16:48
autor: Prorok78
No tak... tylko kurde tak patrzę na te trójki i mnie wychodzi że na porządna trójkę z 4.6 mnie niestety nie bardzo stac będzie :(
Z drugiej strony - dwójkę jeśli bym jednak szukał, to z końca produkcji - jak najmłodszą w sensie, ale tam znów juz chyba tylko sohc były ?? Do kiedy można trafic na ohv i jak go zidentyfikowac (w ogłoszeniu - nie mając dostępu do samochodu)?

Re: Expedition - wersje nadwozia i opsrzętu

: 2014-01-24, 19:40
autor: Speedo
ohv to jakies 96, pewnie wczesne 97 tez, zidentyfikować można po nr VIN, wyglądzie silnika i mocy mniejszej, po przelaczniku 2wd