Termostaty - kompendium wiedzy
: 2014-02-07, 20:53
Jako, że kwestia doboru termostatów do naszych EX wywołuje wiele pytań postanowiłem podjąć w/w temat. Dlaczego? Ot z prostego powodu... załóżmy że zesrał się Tobie termostat i serwis pragnie nowego.... co się z tym wiąże? a mianowicie następujące koszty:
dolna obudowa 449,00 pln
górna obudowa 160,00 pln
czujnik temp. silnika 170,00 pln
czujnik płynu chłodzącego 160,00 pln
więc zamiast wydać 969,00 pln na termostat rozważ ten post.
w Exach mamy w zasadzie 3 wersje termostatów:
co ciekawe w większości przypadków dolna obudowa jest wspólna, różnią się górnym króćcem może patrzeć w lewo lub prawo lub ilością czujników:
-czujnik temp. silnika
-czujnik płynu chłodzącego
oto termostat EX II
oto termostat EX III jak widać patrzy w prawo nie w lewo:
a to termostat do Forda Explorera 2002-5 sport trac:
jak widać niczym się nie różni na pierwszy rzut oka... a jednak
w przypadku Explorera II gen Sport trac kąt górnego króćca jest mniejszy niż w przypadku II gen co oznacza że odległość od dołu do końca króćca jest porostu mniejsza:
a w przypadku EXII większa o ok pół cm:
wynik tego badania jest następujący:
dół termostatu można sobie używać zamiennie z różnych modeli, góra zaś jest specyficzna dla wybranej marki, może "patrzeć" w lewo lub w prawo i może być wyższa lub niższa...
żaden sklep z częściami do EX tego nie zrozumiał . . .
do tego w obudowie są 2 czujniki : temp płynu i temp silnika
w przypadku EXIII jeden czyli temp płynu bo silnika bierze sobie z bloku
dolne obudowy różnią się też ilością komór - wniosek będziesz chciał kupić sobie obudowę termostatu jak nie będziesz czegoś wiedział zadzwoń do Borisa
Pozdrawiam serdzecznie i dziękuję Leszek_G za materiał do postu
dolna obudowa 449,00 pln
górna obudowa 160,00 pln
czujnik temp. silnika 170,00 pln
czujnik płynu chłodzącego 160,00 pln
więc zamiast wydać 969,00 pln na termostat rozważ ten post.
w Exach mamy w zasadzie 3 wersje termostatów:

co ciekawe w większości przypadków dolna obudowa jest wspólna, różnią się górnym króćcem może patrzeć w lewo lub prawo lub ilością czujników:
-czujnik temp. silnika
-czujnik płynu chłodzącego
oto termostat EX II

oto termostat EX III jak widać patrzy w prawo nie w lewo:

a to termostat do Forda Explorera 2002-5 sport trac:

jak widać niczym się nie różni na pierwszy rzut oka... a jednak
w przypadku Explorera II gen Sport trac kąt górnego króćca jest mniejszy niż w przypadku II gen co oznacza że odległość od dołu do końca króćca jest porostu mniejsza:

a w przypadku EXII większa o ok pół cm:

wynik tego badania jest następujący:
dół termostatu można sobie używać zamiennie z różnych modeli, góra zaś jest specyficzna dla wybranej marki, może "patrzeć" w lewo lub w prawo i może być wyższa lub niższa...
żaden sklep z częściami do EX tego nie zrozumiał . . .
do tego w obudowie są 2 czujniki : temp płynu i temp silnika
w przypadku EXIII jeden czyli temp płynu bo silnika bierze sobie z bloku
dolne obudowy różnią się też ilością komór - wniosek będziesz chciał kupić sobie obudowę termostatu jak nie będziesz czegoś wiedział zadzwoń do Borisa
Pozdrawiam serdzecznie i dziękuję Leszek_G za materiał do postu