Strona 1 z 3

Optymalna szerokość opon - Expedition

: 2014-02-09, 19:55
autor: Prorok78
Heloł :)
Poniewaz zakup Expedycji, zbliża się wielkimi krokami, pytanie o oponki...
Wiem - jest masa wątków na forum, ale dotyczą one Exa...
Jest tak - Wiem że 265/75r16 pasują bez problemów, wiem też że zostaje w nadkolach sporo miejsca... Nie chcę przesadzać z wielkościa opony (podany powyżej rozmiar to już 32 cale, myslę że 33 to max co tam wejdzie), ale za dużej opony po prostu sie nie wsadzi w nadkole.. można to wymierzyc i będzie ok.. Tak więc bardziej chodzi mi o szerokość...
Czy przy dość jednak ciężkim samochodzie, zejście z szerokością do na przykład 235 nie będzie problemem?? mam na myśli np 235/85r16 albo 255/85r16... Bo z kolei 265/85r16 to juz 34... a ja monster trucka jednak nie chce robić :)

Re: Optymalna szerokość opon - Expedition

: 2014-02-09, 21:02
autor: Susel_125
Ja osobiście zakładając węższe opony pomyślał bym o przesunięciu felgi na zewnątrz tzw. ujemne ET. Trochę śmiesznie wygląda duży samochód z kółkami schowanymi do wewnątrz. I to na pewno poprawi ci prowadzenie auta jak już tak się martwisz o węższe opony. Jeżeli piszesz o ciężarze auta to sprawdź nośność opony i powinno być dobrze, ale tym bym się nie przejmował za bardzo. Spokojnie wystarczą opony od osobówek nie musisz kupować wzmacnianych typu C.

Re: Optymalna szerokość opon - Expedition

: 2014-02-10, 15:16
autor: karmel
Tylko pytanie po co? Ograniczenie spalania?

Re: Optymalna szerokość opon - Expedition

: 2014-02-10, 15:55
autor: wit.rys
Nie wiem, czy dobrze kombinuję, ale mniejsza szerokość opon to większy nacisk na cm/kwadrat. A co za tym idzie, wzrasta zużycie opony przy tym samym przebiegu co na szerszej... Czy to się kalkuluje ? I mimo wszystko, węższa opona (zwłaszcza mniejsza niż zalecana) to mniejsze bezpieczeństwo. Tak mi się to widzi :-/

Re: Optymalna szerokość opon - Expedition

: 2014-02-10, 17:37
autor: karmel
Jeśli na 100 km będzie 2-3 litry różnicy... to sporo. Ale kto kupuje expedition dla oszczędności?

Re: Optymalna szerokość opon - Expedition

: 2014-02-10, 18:02
autor: wit.rys
Nie sądzę, żeby różnica w spalaniu była aż tak znacząca. Poza tym, na zbyt wąskich oponach bałbym się wchodzić "ostrzej" w zakręty albo zdecydowanie manewrować. Obawiałbym się spadnięcia opony z felgi.
Ale może się mylę, to są moje teoretyczne rozważania, nigdy nie stosowałem zbyt wąskich opon...

Re: Optymalna szerokość opon - Expedition

: 2014-02-10, 18:05
autor: jarek5.4
No to może razem rozkminimy ten temat, porobiłem fotki w miejscach gdzie opona265/75/16 mija się blisko z elementami nadwozia.

Re: Optymalna szerokość opon - Expedition

: 2014-02-10, 18:14
autor: wit.rys
Słabiutkie te Twoje oponki ;-) :-D ;-)

Re: Optymalna szerokość opon - Expedition

: 2014-02-10, 18:19
autor: jarek5.4
wiedziałem a chciałem napisać w (nie rozmawiamy o stanie opon) :mrgreen:

Re: Optymalna szerokość opon - Expedition

: 2014-02-10, 18:21
autor: wit.rys
No wiem, wiem. Troszkę skasztaniłem temat, ale może teraz poczekajmy na wypowiedź autora...??? Może ma jakieś doświadczenia w exploatacji węższych od zalecanych opon ?

Re: Optymalna szerokość opon - Expedition

: 2014-02-10, 19:30
autor: Susel_125
A zobaczcie jakie wąskie opony ma Defender i jakie ma zdolności terenowe.
W przypadku szerokich opon jest mniejszy nacisk powierzchniowy i dlatego prędzej szerokie opony wpadną w poślizg na mokrym niż węższe.

Re: Optymalna szerokość opon - Expedition

: 2014-02-10, 19:56
autor: Pietras
Nie sądzę, żeby różnica w spalaniu była aż tak znacząca. Poza tym, na zbyt wąskich oponach bałbym się wchodzić "ostrzej" w zakręty albo zdecydowanie manewrować. Obawiałbym się spadnięcia opony z felgi.
Ale może się mylę, to są moje teoretyczne rozważania, nigdy nie stosowałem zbyt wąskich opon...
Na zbyt wąskich oponach marki Firestone wychodziły właśnie Explorery w USA i na nich zaliczały dach. Miały wtedy rozmiar 225 na coś tam na 16" i przy wyższych prędkościach w zakręcie opona schodziła z felgi ale to był rok 1996 jak wprowadzili II

Re: Optymalna szerokość opon - Expedition

: 2014-02-10, 21:01
autor: boris
Trochę wam zamieszam w tych dywagacjach:

BMW e39 opona 195/65r16 z najwyższej półki Pirelli w ogóle nie szło jeździć zimą, po założeniu 225/55r17 zaczęła łapać przyszepność.

W ex II ST miałem 225/70 R16 - Mastercriuser - takiego kupiłem wpadałem w zakręty przy 130 km/h i żyje mając się dobrze.

A obecnie całą zimę przejeździłem na letnich Maxxis 285/55 R18 i nadal żyje...

Na zlotach BKB naoglądałem się driftujących bemek na oponach naciągniętych na felgę jak stary kondon i nikomu opona nie spadła taki jak to nazywają german style.

Jedyne co przyznam to że na zbyt wąskich kapciach jest zbyt mała przyczepność i fura na zakręcie zwyczajnie jedzie prosto

Aha o luz między oponą a zawieszeniem na tych fotach to luksus



A jeśli chodzi o spalanie to nie po to się kupuje furacza z 4 litrowym silnikiem żeby się zastanawiać na jakich oponach spali o litra mniej :mrgreen:

Re: Optymalna szerokość opon - Expedition

: 2014-02-10, 21:19
autor: jarek5.4
No to o ile większą oponę od 267/75/17 da się założyć mamy gumiarza w śród nas?pamiętam że ktoś porównywał opony robiąc im zdjęcia jak stoją obok siebie .Pozwoliłem sobie zapożyczyć fotki autora Rad-T i Damian

Re: Optymalna szerokość opon - Expedition

: 2014-02-10, 23:27
autor: Damian
Optymalna opona dla mnie do Ex II to 33/10,5/r15
Ale nie BFG KM2 bo to inna bajka...

PS. Mowie o oponach MT :-D