Strona 1 z 2

OLEJE, PŁYNY, ILOSĆI

: 2014-07-18, 22:09
autor: krisH2O
Panowie,

w nawiązaniu do informacji które zamieściła "fynn" chciałbym o pewne rzeczy dopytać. W temacie jestem zielony gdyż to pierwszy expo w karierze. ponieważ w sprawach eksploatacyjnych jestem dość rzetelny tym bardziej gdy samochód ma 20 lat... to tworzę listę rzeczy które cyklicznie należy wymieniać i dbać.


jeśli chodzi o mój samochód to podstawowe dane:


FORD EXPLORER 4.0 1994r. 165KM AUTOMAT
VIN 1FMDU34X1RUC36222
PRZEBIEG 170TYS KM
OLEJ PÓŁSYNTETYK
PO ZAKUPIE OD RAZU ZAMONTOWANY GAZ

Chciałby dopytać Was czy ktoś ma moze ten sam model i rocznik i już obadał temat jakie rzeczy, jakie ilośći, jakiej firmy, i ewentualnie w jakim np. jednym sklepie można kupić wszystko lub prawie wszystko.

INTERESUJE MNIE:

OLEJ SILNIKOWY
+ FILTR

OLEJ SKRZYNIA BIEGÓW
+ FILTR

OLEJ REDUKTOR

OLEJ MOSTY

PRZEWODY NAPIĘCIA

PŁYN HAMULCOWY


co jeszcze uważacie należy dopisać do listy?


Doczytałem że dobre są oleje PETROCANADA I DEXTRON jakie macie o nich opinie?


z góry dziękuję.

Re: OLEJE, PŁYNY, ILOSĆI

: 2014-07-22, 18:18
autor: zBYcH
Świece

Re: OLEJE, PŁYNY, ILOSĆI

: 2014-07-22, 19:35
autor: SzajBa241
W szukajce jest wszystko , prosze :
http://www.explorerfanklub.org.pl/forum ... light=olej

Re: OLEJE, PŁYNY, ILOSĆI

: 2014-07-25, 16:19
autor: SzajBa241
To ja jeszcze sie podepne pod temat.
Mam dylemat.. Otóż wymieniam olej w silniki i pytanie brzmi:
Jesli wcześniejszy właściciel lał olej mineralny to czy moge go zmienić na syntetyczny oczywiście z filtrem ?

Re: OLEJE, PŁYNY, ILOSĆI

: 2014-07-25, 16:37
autor: resetx
oczywiście że tak, bo w sumie czemu nie? ;)

Re: OLEJE, PŁYNY, ILOSĆI

: 2014-07-25, 17:13
autor: Kojot
bo w sumie czemu nie?
bo syntetyk wyplucze osady powstałe po oleju mineralnym a ten zacznie krążyć po silniku i zatka kanał olejowy i gotowe :-P u mnie tak wykończyłem panewki tu masz dobry artykuł :
http://moto.pl/MotoPL/1,111276,6044891, ... zenia.html

Re: OLEJE, PŁYNY, ILOSĆI

: 2014-07-25, 18:07
autor: jacek4
A jak by zastosować specjalny specyfik do płukania przed wymianą ? Podobno rozpuszcza syf i udrażnia kanały ?

Re: OLEJE, PŁYNY, ILOSĆI

: 2014-07-25, 18:16
autor: zBYcH
Zastosowanie płukanki jest wręcz wskazane przy zmianie rodzaju oleju. Niektórzy stosują przy każdej wymianie

Re: OLEJE, PŁYNY, ILOSĆI

: 2014-07-25, 18:17
autor: Kojot
trudno powiedzieć :roll: w sumie ja przeszedłem na olej 5/30 taki sam jak Qdlaty a różniło nas to że ja nie zrobiłem płukanki :-/ jego podczas sprzedaży jeszcze ładnie chodził ale myśle że jeżeli plukanka była by tu lekarstwem to ludzie którzy robili te badania , wymyślali te cudowne oliwy itd. :-D napisali by jakąś zmianke że można ale !: zrób płukanie ;-)

Re: OLEJE, PŁYNY, ILOSĆI

: 2014-07-25, 21:25
autor: SzajBa241
I bądź tu mądry pisz wiersze , poczytajcie artykuł ;
http://flatout.com.pl/zmiana-oleju-z-mi ... lamy-mity/

Re: OLEJE, PŁYNY, ILOSĆI

: 2014-07-25, 21:26
autor: resetx
Kojot, eee jeżeli by tak jeździł od zawsze to może tak ale na pewno tak nie było i myślę że aż tak źle by nie było... u siebie te nie wiem co lał poprzednik (obstawiam mineral) zalałem syntetyk i jest ok :) ale każdy robi jak uważa :)

Re: OLEJE, PŁYNY, ILOSĆI

: 2014-07-25, 21:33
autor: Kojot
ja mialem mobila 10w40 wiedzialem że to syf i postanowiłem zmienić i pech :-P :-D moge sobie silnik zmienić :-P no nic skończy sie na tym że właśnie robie skrzynie zaraz wydlubie silnik i wyremontuje i wjade nowiutkim calym zestawem pod mache :lol: ale mnie wk.rw ten samochod :mrgreen:

Re: OLEJE, PŁYNY, ILOSĆI

: 2014-07-25, 21:35
autor: resetx
ale mnie wk.rw ten samochod
to odczucie kupuje się razem z autem ;) tez tak mam :D

no i będziesz miał igiełkę :D

Re: OLEJE, PŁYNY, ILOSĆI

: 2014-07-25, 21:57
autor: jacek4
I bądź tu mądry pisz wiersze , poczytajcie artykuł ;
http://flatout.com.pl/zmiana-oleju-z-mi ... lamy-mity/
Jako że nie wiedziałem co lał poprzednik, to zrobiłem płukankę przed przejściem na taki jak fabryka nakazała.
Przy następnej wymianie też zrobię, ale... Teraz pozostaje po tym artykule kwestia jaki filtr (jakiej firmy)
Przypomniało mi się że widziałem kiedyś albo w prasie albo w tv testy filtrów. Polegały one na rozcięciu nowych filtrów i porównanie jaka ilość tego papieru filtrującego została zużyta do ich budowy. Różnice pomiędzy filtrami były drastyczne...
I właśnie co z tego jak olej super, a filtr nie wyłapie syfu który krąży i się osadza po magistrali olejowej zapychając co się da, lub jak jest za dużo tego papieru to może zaraz się przytyka i ogranicza przepływ i ciśnienie oleju.

Re: OLEJE, PŁYNY, ILOSĆI

: 2014-07-25, 21:58
autor: SzajBa241
Właśnie mój tez był zalewany mobilem 10w40 ehhh.. Trochę mnie przestraszyles ..