Strona 1 z 2

prawda i mity o silniku ohv(rożnice)

: 2014-08-25, 20:45
autor: Kojot
(opis i porównanie silników ohv)
Jako że mój silnik dokonal żywota ( ohv rok 95 ex II) kupiłem drugi ( ex.I rok 94 ,końcowka roku) i oczywiście wymiana  lecz przed wrzuceniem go do komory postanowiłem przejrzeć go dokładnie i wymienić wszystkie możliwe uszczelnienia, wymyć oraz zabawić się w pogromce mitów i porównać jeden i drugi
Na początek idzie nowy nabytek z exa 1
Obrazek
a to ex2
Obrazek
Od razu rzuca się w oczy brak czujnika wałka rozrządu wiązka elektryczna jest zupełnie inna
Obrazek
to czujnik walka rozrządu i zarazem napęd pompy oleju z lewej ex2 prawa ex1


Druga rzecz to brak uszczelek pod kolektorem wydechowym a w komplecie z uszczelkami są i u mnie w 2-ce też były kolektor lewy różni się ze względu na wyjście EGR łapy poduszek silnika też są inne
Obrazek


Nie chcący zwróciłem uwage na różnice w bloku (nie istotna ale jest )ex2

Obrazek

ex1
Obrazek

Co do miski olejowej jest mała różnica mianowicie mi się trafił silnik z czujnikiem poziomu oleju poza tym są identyczne
Obrazek
Ale to też nie istotne
Mała różnica w obudowie rozrządu ex2
Obrazek
A tu ex1

Obrazek

Co do samych głowic i różnicy między nimi, a dokładniej kanałów dolotowych to są takie same wydechowe również pamiętajcie że porównuje silnik z roku 94z95 (jeden i drugi Europa)
Wymiary ex1
Dolot szerokość kanału 29,6mm
Dolot wysokość kanału 53,6 mm
Wydech szerokość kanału 43,5mm
Wydech wysokość kanału 33,3
Dokładniej to różnice były w dziesiętnych milimetra na wydechu i ssącym ale taka różnica jest nie istotna i może wynikać ze słabej jakości odlewu jak również z exploatacji :D dla przykładu szerokość dolotu w 2-ce miała 30mm a wysokość wydechu w 2-ce 33mm postanowiłem również zmierzyć pojemność dolotu wlewając ciecz ( rope) menzurką do obydwu wchodzi 120 gr. +/- 2gramy
Podsumowując w tym przypadku czyli między rokiem 94 a 95(Europa) różnic nie ma w głowicach jeżeli chodzi o sam blok są ale moim zdaniem nie istotne

[ Komentarz dodany przez: starwind: 2014-08-26, 19:46 ]
poprawiłem mam nadzieje że nie pomyliłem kolejności

Re: prawda i mity o silniku ohv(rożnice)

: 2014-08-26, 19:51
autor: Kojot
adam ja też już poprawiłem po tobie :-D

Re: prawda i mity o silniku ohv(rożnice)

: 2014-08-26, 20:08
autor: starwind
ważne że działa

Re: prawda i mity o silniku ohv(rożnice)

: 2014-08-26, 23:40
autor: resetx
starwind, to ja poprawiam pierwsze dla przykładu a Ty resztę robisz za kojota? Radziu napisał "how to do" ;P

Re: prawda i mity o silniku ohv(rożnice)

: 2014-08-27, 23:36
autor: deeppl
Z danych wynika że zyskałeś 9km, 156 vs 165 jeśli dobrze pamiętam. Różnica wynika tylko z EGRa? Bez czujnika wałka rozrządu jest więcej mocy i to też wydaje mi się ciekawe. Zawsze myślałem że to dodaje precyzji sterownikowi, wie kiedy przepał a kiedy mijanka a tu zonk. Nic to nie daje. Może ekonomi trochę?

Re: prawda i mity o silniku ohv(rożnice)

: 2014-08-28, 05:46
autor: starwind
a ta różnica nie wynika z katalizatora i norm emisji spalin ?

Re: prawda i mity o silniku ohv(rożnice)

: 2014-08-28, 20:02
autor: Kojot
deeppl, nic nie zyskuje bo zakładając swój osprzęt ten silnik będzie miał tak samo jak mój poprzedni 156km. nie mówimy o tych padniętych ;-) i nie było moim zamiarem zyskanie czego kolwiek poza dobrą nie zajeżdżoną jednostką ;-) a po zmierzeniu ciśnienia wyciąga 9bar. na cylindrach więc strzał w 10 :lol:

Re: prawda i mity o silniku ohv(rożnice)

: 2014-08-28, 20:54
autor: jacek4
A ile powinien mieć ciśnienia i jakie są dopuszczalne różnice pomiędzy cylindrami ? Bo zamierzam kiedyś pomierzyć, tylko na razie się boję i jeszcze nie zakupiłem sprzętu do pomiaru.

Re: prawda i mity o silniku ohv(rożnice)

: 2014-08-28, 21:04
autor: Kojot
coś około 10bar ma nówka a przy 7 trzeba się zastanawiać nad robotą :-D

Re: prawda i mity o silniku ohv(rożnice)

: 2014-08-29, 08:02
autor: decania
Mój na jednej stronie miał 4 i poszedł na złom.

Re: prawda i mity o silniku ohv(rożnice)

: 2014-09-12, 22:40
autor: Kojot
co do różnicy w łapach to rozwine bo to ważne ;-) jeżeli chcecie wkladać silnik od 2-ki do 1-ki to no problemo ;-) blok ma porobione otwory do łap od 1-ki jest ich znacznie więcej niż na bloku od 1-ki
Obrazek
jeżeli na odwrót to jest troszke zabawy ja prawą przespawałem z lapą od 1-ki
Obrazek
w lewej trzeba dowiercić jeden otwor
Obrazek czy to działa ? tak a motor mróczy po moich zabiegach jak młody kot :-D

Re: prawda i mity o silniku ohv(rożnice)

: 2014-09-12, 23:28
autor: resetx
ehhh... leniwe bydle ;P
obiecuje że jak sie ogarne to sie naucze
taaa jasne ;D

Re: prawda i mity o silniku ohv(rożnice)

: 2014-11-17, 17:48
autor: Kojot
i czas obalić jeszcze jeden mit :-P wlaśnie wrócilem od speca od mechaniki precyzyjnej i pogadałem sobie z nim o głowicach majster mi powiedział : silników z głowicami żeliwnymi nie powinno się gazować :shock: słabo to znoszą gniazda zaworow jak i same glowice i nie jest prawdą że exy ohv wypuszczane na europe mają utwardzane gniazda ! :-( głowica jest odlewana jako monolit i nie ma możliwości osadzenia gniazd z węglika w takiej głowicy gdyż zwyczajnie pęknie ;P więc na to wygląda że ohv z 1-ki i 2-ki są takie same ale przed wydaniem werdyktu ostatecznego poczekamy na raport Rad-T :lol:

Re: prawda i mity o silniku ohv(rożnice)

: 2014-12-13, 18:45
autor: Kojot
kolejny news dotyczący czapek ;-) w silniku ohv nie ma różnicy między lewą a prawą mam taki zestawik ja stole i porównałem :-P :-D

Re: prawda i mity o silniku ohv(rożnice)

: 2014-12-13, 19:49
autor: norbi73
Tak jak mówisz są identyczne :)... a co do podtlenku lpg , mój strucel ma przejechane na podtlenku 50 tys z czego 30 z kompresorem na niezbyt bogatej mieszance , w tym roku były ściągane czapki bo szukałem przyczyny wariactwa na wolnych , czapki był sprawdzane na szczelnosć , wymieniane uszczelniacze i docieranie zaworów , robili to naprawdę dobrzy fachmani i powiedzieli ze po za jednym nieszczelnym brokiem nic im nie było totalnie nie było na nich złego wpływu gazowni