Strona 1 z 1

Dobór dytansów

: 2017-10-17, 11:07
autor: Morelia
Przed podniesieniem auta i wymianie opon na większe chciałbym trochę poszerzyć rozstaw kół. Nie chce przeginać ponieważ opony będą i tak szersze niż oryginały. Na dodatek coś mi czasem huczy przy ostrym skręcie. Jeszcze nie wiem czy to tarcie opony czy padające łożysko.
Z tego co czytam to zakładanie dystansów szybko skraca życie piast. Dlatego tak sobie myślę, że skoro fabrycznie mamy felgi z ET - 12 to czy dla piast nie lepiej było by nawet założenie tych dystansów? Moim zdaniem idealnie dla piast byłoby mieć felgi z ET=0 lub po prostu założenie dystansów 12mm. Co o tym sądzicie?
Drugą sprawą która mnie zastanawia to różne rozstawy przedniej i tylnej osi (nie jest to duża różnica bo 20mm, ale jest) Czy w przypadku założenia dystansów zachować tą różnicę, czy może idealnie by było dołożyć po 10mm z tył i koła jechały po tych samych torach?

Re: Dobór dytansów

: 2017-10-17, 13:35
autor: Rad-T
Felgi fabrycznie to mają ET +12 ;)

A skoro jest szum przy szerszej oponie to obejrzyj sobie drążek stabilizatora :)

Re: Dobór dytansów

: 2017-10-17, 13:51
autor: Morelia
Czeski błąd, oczywiście chodziło mi o dodatnie ET i dążenie do tego aby dystansami zbliżyć się do zerowego. Tylko nie wiem czy dodatnie ET też ma negatywny wpływ na piasty jak w przypadku ujemnego.
Nie napisałem, że mam szum przy szerokiej oponie. Opona jest standardowa 255 ale coś huczy np przy jeździe po rondzie. Być może to jednak łożyska, będę to na dniach diagnozował.

Re: Dobór dytansów

: 2017-10-17, 15:12
autor: Rad-T
Zerowe ET oznacza odsadzenie felgi od standardu - czyli większe obciążenie piasty. Każdy krok w stronę "-" będzie dodatkowo obciążał piastę.

Co do szerokiej opony - źle przeczytałem - dopiero planujesz szerszą, więc ok, ale i tak obejrzyj drążek, czy nie jest poobcierany :P