Strona 1 z 1

Explorer III

: 2012-04-11, 21:35
autor: irontom
Czesc,

Jesli taki temat jest, a nie znalazlem. Jesli robie faux pas smialo bijcie i linczujcie, a temat kasujcie :).

Zamarzylo mi sie zmienic wiernego plaskacza na ExIII. Auto duze, wygodne, amerykanskie, pasowac bedzie, jako wiekszy brat, do mojego Cherokee. Wozidlo ma byc nowsze, tak zeby bylo troche bajerow i zeby bylo sie czym pochwalic.

Wychodzi mi ze ExIII z V6 (bo V8 malo cos widuje, a i latwiej bedzie zapamietac pojemnosci jak we wszystkich furach bedzie rowno) w jakiejs bogatszej wersji. Zeby kosztu obslugi wyrownac, dorzucilbym LPG. I teraz jedziemy z pytaniami:

1. Jak V6 toleruja LPG? Czy sa jakies pulapki przy zakladaniu instalacji?
2. 18l/100km starczy? Z tego co czytam Ex troche mniej lubia lyknac od Cherokee, a w tym 17l starcza. Jako ze ma to byc wozidlo, to ekonomia ma jakies tam znaczenie, tak zeby w okolicach 50zl na 100km sie zmiescic.
3. Gdzie wsadza sie butle? W bagaznik czy sa jakies patenty pod podloge?
4. Czy ExIII to dobry wybor, moze lepiej ExIV :>?
5. Ile powinien zadbany kosztowac, w okolicach pozniejszych rocznikow.
6. Szukacj AWD czy 4WD? RWD odpada, ma sie umiec ze sniegu wyciagnac.

Re: Explorer III

: 2012-04-11, 23:48
autor: resetx
1. Jak V6 toleruja LPG? Czy sa jakies pulapki przy zakladaniu instalacji?
2. 18l/100km starczy? Z tego co czytam Ex troche mniej lubia lyknac od Cherokee, a w tym 17l starcza. Jako ze ma to byc wozidlo, to ekonomia ma jakies tam znaczenie, tak zeby w okolicach 50zl na 100km sie zmiescic.
3. Gdzie wsadza sie butle? W bagaznik czy sa jakies patenty pod podloge?
4. Czy ExIII to dobry wybor, moze lepiej ExIV ?
5. Ile powinien zadbany kosztowac, w okolicach pozniejszych rocznikow.
6. Szukacj AWD czy 4WD? RWD odpada, ma sie umiec ze sniegu wyciagnac.
Ad1. przy EX II V6 LPG daje radę bez problemu zero strat mocy przy pierwszym roku użytkowania nowego gazu :)
Ad2. mi wychodzi jakieś 17l średnio (uzależnione od ciężkości buta)
Ad3. zdecydowana większość wkłada w koło zapasowe...
Ad4. to już chyba kwestia gustu i finansów ;D
Ad5. -----
Ad6. zdecydowanie 4WD

to takie moje spostrzeżenia :)

Re: Explorer III

: 2012-04-12, 06:46
autor: starwind
AWD były tylko z silnikami 5.0 w dwójkach, w nowszych już jest albo RWD albo 4WD

Re: Explorer III

: 2012-04-12, 08:02
autor: Albański Góral
miałem wiec wiem :mrgreen:

1. bezproblemowo - tylko dorzuć pare złotych do markowej instalacji najlepiej z lubryfikatorem. Pułapek brak.

2.Ja u mnie liczyłem 15l/100km lpg- przy spokojnej jeździe, depniesz zapłacisz wiecej-oczywista oczywistość. naprawde żle nie wychodziło jesli chodzi o finanse.

3. butle -albo w miejsce koła zapasowego (raczej bym polecił- minus koło zapasowe w bagazniku) lub butla do bagaznika (IMho-bez sensu-ogranicza przesterzeń ładunkowa na stałe.)

4. ExIII vs ExIV - moi zdaniem kwestia kasy. Zauwazyłem taką zaleznośc: limited czy eddie jest w usa prawie 2x drozszy od golasa xls. Zatem możesz mieć III na wypasie albo golca IV ke -wybieraj.

5. nie patrz na rocznik lecz stopień zadbania. Jesli bedziesz szukał w kraju wielkiego wyboru nie bedzie.

6. -nie znam sie.

Jesli moge doradzic - szukaj V8 róznica w kosztach paliwa niezauwazalna a jakby troszke lepiej jedzie :). Choć jak trafisz fajną v6 -tez nie wybrzydzaj.
powodzenia w poszukiwaniach
ja czekam na taniego dolara..... 8)

Re: Explorer III

: 2012-04-12, 09:55
autor: irontom
Albański Góral,

15l LPG? To za darmo prawie. Jak moj plaskacz w dieslu.

Czyli zakup zdecydowanie przez targanie z USA. Ja na taniego dolara nie czekam, bo w USD zarabiam :/.

Czyli teraz musze sie po forum rozeznac jak sprowadzanie wyglada. Dzieki!

Re: Explorer III

: 2012-04-12, 11:25
autor: Marko
W zasadzie zgoda z poprzednikami.
Ale co do spalania to dla mnie marzeniem byłoby to co koledzy napisali. Moje średnie spalanie to 19,5 l LPG (średnia z 75 000 km, 85% trasa -15% miasto). Ale ja nie jestem wędkarzem więc nigdy nie łowiłem taaaaakich ryb a mój samochód nie jeździ "na kropelce".
Auto mam i jestem b. zadowolony. EX III, silnik V8, 4,6l , 16 zaworowy, wersja Limited.

Re: Explorer III

: 2012-04-12, 12:18
autor: irontom
Marko, :>

Na przykladzie mojego Wranglera i Cherokee nie wkladam opowiesci o niskim spalaniu amerykancow pomiedzy bajki. Spokojna noga i I6 4.0 w XJcie potrafi na trasie zejsc do okolo 13 litrow gazu (11 benzyny). Duzo zalezy od stylu jazdy, jakosci instalacji itd. itp.

Jesli spalanie mialoby byc na poziomie XJ, a widze ze rozbieznosc raportow na to wskazuje - to jest super.

Jaka duza butla wchodzi zamiast zapasu?

Re: Explorer III

: 2012-04-12, 16:38
autor: karolb863
też chciałbym mieć taki spalanie :cry: ,teraz mam 21L w mieście i bardzo się oszczędzam.

Re: Explorer III

: 2012-04-12, 21:52
autor: resetx
Jaka duza butla wchodzi zamiast zapasu?
jeżeli zapas jest tam taki sam jak w II a pewnie jest podobny to i "setka" Tobie wejdzie, tutaj Radek mógłby się wypowiedzieć bo on dość dużą tam włożył, oczywiście w granicach zdrowego rozsądku bo wiesz, włożyć to można dużą ale żeby to było praktyczne i żebyś nie ciągnął "butli" po ziemi ;D

Re: Explorer III

: 2012-04-12, 21:58
autor: Marko
Ja mam w miejscu zapasu zbiornik 70l, czyli realnie 56l do zatankowania.
Co do spalania to oczywiście kwestia stylu jazdy. Nie neguję, zdarzają się przejazdy że wyjdzie te 16l LPG/100. Wielkość podana przeze mnie to średnia z całej 3 letniej ekploatacji. Prędkość z jaką poruszam się na trasie to "Stanowa dopuszczalna" 70mil/h co skutkuje pracą silnika w zakresie 2100 obr/min.

Re: Explorer III

: 2012-04-15, 21:45
autor: leszek_g
Mam butlę Stako 95l-wchodzi 72l. Przy spokojnej jeździe wciąga 14l na trasie. Wczoraj robiłem trasę na Niemcy, na gazie niemieckim zszedł do 13,5 przy średniej 120-130.
Kupuj Explozję, fajne bestie. 8-)

Re: Explorer III

: 2012-04-19, 23:41
autor: SYRIUSZ200
Tak tu zerknąłem przez przypadek.
Właśnie tez wróciłem z niemiec.
Spalanie z pustą przyczepą ponad 3 metrową na trasie 15l/100
powrót przyczepa ok 1,7tony 20l/100km
Przy zakładaniu gazu nie butla jest istotna a sam gaz.
Zainwestuj więcej np w porządne wtryski.