Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Błędy na silniku

2013-11-23, 22:25

Jak linka luźna to pod pedałem zaciśnij trytkę na lince (na luźnej części wychodzącej z pancerza.
Zobacz jeszcze pancerz od strony przepustnicy, bo czasem tam może być taka spinka co wsuwasz w odpowiedni rowek aby napiąć pancerz.
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
karmel
Posty: 375
Rejestracja: 2013-06-18, 19:43
Lokalizacja: Tarnów

Re: Błędy na silniku

2013-11-23, 23:40

P1000 się sam usuwa, powstaje czasami podczas jazdy na gazie, albo po skasowaniu błędów. Nie należy się nim przejmować 8-)

jpdjpd
Posty: 42
Rejestracja: 2013-11-18, 11:08
Lokalizacja: Wawa

Re: Błędy na silniku

2013-11-26, 12:22

OK.

Dalej mam problem bo na gazie jest za bogato :) ale jakoś to ogarnę.

Bardziej martwi mnie pływanie obrotów na benzynie (jak na benzynie jest źle to nie ma co gazu regulować ). Dalej jest "nurek" przy uruchamianiu (co 2gi 3ci raz do zgaśnięcia).

Teoria mówi że zawór wolnych obrotów, ale może być jeszcze problem z "leniwą sondą".
Sonda nie zgłasza błędu de facto bo niby działa wg ECU ale podaje bzdury bo za wolno reaguje na zmiany a że komp jest głupi to daje mieszankę jak mu sonda gada.

Pytanie jak zbadać pierwsza teorię :
Jakie rzeczy i gdzie pomierzyć ?
Ew. gdzie pożyczyć na 20 minut sprawny zawór wolnych obrotów do SOHC ?

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: Błędy na silniku

2013-11-26, 20:39

Panowie wtrącę swoje 3 grosze w swoim aucie mam ten sam problem, mam zenita pro obd, mam okablowanie i stale sobie dłubie w konfiguracji jako że mam duży dostęp do części zamiennych (wręcz nieograniczony) podmieniałem już co się dało i po dokładnym przestudiowaniu forum doszedłem do wniosku że te problemy wynikają z wadliwych uszczelek kolektora dolotowego zresztą na to samo wskazał kolega z forum który robił fotomauala do ich wymiany napisał cytuję: po wymianie przestały się pojawiać błędy P0174 i P0173. Zakres pływania obrotów jest taki sam 620-740 uszczelki już do mnie przyszły w tym tygodniu wymienię i myślę na 99% potwierdzę tą teorię.

W przypadku krokowca powinno się przeprowadzić adaptację i tu są różne pomysły:

odpalić 15 min chodzi na luzie bez gazowania

odłączyć aku na 15 min i potem chodzi na luzie

tak czy inaczej korkowiec musi sobie zapamiętać bieg jałowy...

jeśli krokowiec zapamięta sobie falowania to na nic jego wymiana bo można robić do do plus nieskończoności i będzie tak samo

kpl. uszczelek w Olkuszu to stówka

PS mogę Ci wysłać krokowiec na podmianę żebyś sobie zobaczył czy to coś da a jestem pewien że nie
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

jpdjpd
Posty: 42
Rejestracja: 2013-11-18, 11:08
Lokalizacja: Wawa

Re: Błędy na silniku

2013-11-26, 20:50

Boris ... jest to jakaś myśl z tymi uszczelkami koszt niewielki roboty też raczej nie za wiele sam sobie wymienię :)
Jak dostaje lewe powietrze to i mało dziwne ze komp głupieje je chce a to podnosić a to obniżać długość wtrysku a falowanie jest mniej więcej jak mówisz tak tak 600-750 (pi razy oko).

Co do krokowca to chętni zrobię test na innym wiec jak możesz mi odesłać z resztą gratów to będzie gitens. Oddam jak biedzisz w wawie (albo ja w bydgoszczy) przy pobieraniu resorów.

jpdjpd
Posty: 42
Rejestracja: 2013-11-18, 11:08
Lokalizacja: Wawa

Re: Błędy na silniku

2013-12-01, 14:09

Uszczelki wymienione.
Gazownicy się postarali samochód jest lżejszy przynajmniej o kilogram silikonu tyle togo towaru było przy uszczelkach dolotowego.
Wstępna adaptacja ECU (krokowca) zrobiona i faktycznie przestał tak bardzo pływać ... pływa ale w zakresie nieco wyższym 750-800 - tak podaje OBT czytane w locie czyli de facto podaje prędkość chwilową a zmiany są tak szybkie ze "na ucho" ich nie słychać.

Sądzę ze gazownicy jeszcze coś namieszali tylko teraz nie mam pomysłu gdzie.
Ale prawda jest ze oszczędactwo przewodów gazowych powala.

I jeszcze jedno na przewodach gazowych prowadzących do "wtryskiwaczy" (pomiedzy parownikiem a wtryskiwaczami) znajdują się 3 dziwne urządzenia - podaję w kolejności :
1. duża ok 5cm wysokości i 3-4 średnicy puszka aluminiowa
2. element mosiężny z odchodzącą boczną rurką ( z konstrukcji wygląda jakby to był czujnik ciśnienia statycznego gazu w przewodzie)
3. kolejny element mosiężny od którego odchodzą 2 kable a w zasadzie odchodziły bo jeden był u..... oderwany a drugi przy walce z kolektorem oderwałem osobiście.

Pytanie brzmi co to są za ustrojstwa ?
Ostatnio zmieniony 2013-12-01, 14:17 przez jpdjpd, łącznie zmieniany 1 raz.

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: Błędy na silniku

2013-12-01, 15:02

1. filtr fazy lotnej
2. map sensor
3 czujnik temp. gazu

jpdjpd
Posty: 42
Rejestracja: 2013-11-18, 11:08
Lokalizacja: Wawa

Re: Błędy na silniku

2013-12-01, 16:08

OK dzięki czyli muszę wymienić czujnik temperatury gazu nie da się niestety tych przewodów dolutować bo ukręcone przy samym czujniku.

Pytanie czy wystarczy jakiolwiek czy jakiś konkretny ? - jak to sprawdzić ewentualnie ?

Instalację mam ZAVOLI z ichnim kompem ALISEI N.
Ostatnio zmieniony 2013-12-01, 21:42 przez jpdjpd, łącznie zmieniany 1 raz.

Wróć do „SILNIK I UKŁAD NAPĘDOWY”