Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
madakelus
Posty: 434
Rejestracja: 2011-11-06, 15:52
Lokalizacja: TST

Re: Pytanie do speców

2015-05-18, 21:39

Wiem że chodzi o przegrodę między kolektorami a nie egr, tylko nadal nie wiem jaka jest różnica między poprawnym działaniem tego ustrojstwa a jego brakiem bo przecież jakąś rolę musi spełniać to wyrównanie ciśnień w kolektorach

pajur
Posty: 94
Rejestracja: 2012-09-17, 11:00
Lokalizacja: Zgorzelec
Model Explorera: Ex II SOHC 4.0 '97
Kontakt: Strona WWW

Re: Pytanie do speców

2015-05-19, 07:12

no przecież spełnia! wyrównuje ciśnienie!
jak zdemontujesz to nie będzie musiało wyrównywać :-)

Awatar użytkownika
Klubowicz Speedo
Klubowicz
Posty: 1109
Rejestracja: 2010-05-16, 15:05
Lokalizacja: lubuskie
Model Explorera: 2001 Sport Trac

Re: Pytanie do speców

2015-05-19, 09:09

pytanie, czy to do wyrównywania ciśnienia jest (po co?) czy to jest VIS czyli zmienna geometria dolotu ;)
Pozdrawiam
Speedo

Obrazek

Awatar użytkownika
madakelus
Posty: 434
Rejestracja: 2011-11-06, 15:52
Lokalizacja: TST

Re: Pytanie do speców

2015-05-19, 13:02

nie no albo się ze mnie nabijacie albo ja tego nie ogarniam...
pajur, a jaki wpływ na pracę silnika ma niewyrównane ciśnienie w kolektorach dolotowych?

Awatar użytkownika
mastan
Posty: 551
Rejestracja: 2007-08-18, 22:40
Lokalizacja: Kwidzyn, pomorskie

Re: Pytanie do speców

2015-05-19, 14:35

Wiem że chodzi o przegrodę między kolektorami a nie egr, tylko nadal nie wiem jaka jest różnica między poprawnym działaniem tego ustrojstwa a jego brakiem bo przecież jakąś rolę musi spełniać to wyrównanie ciśnień w kolektorach
Widocznie nie spełniało tego co miało spełniać ,bo zostało w nowszych modelach uznane za zbędne i usunięte .
Samochód będzie ci służyć do końca życia,jak będziesz nim bardzo szybko jeździł.

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Pytanie do speców

2015-05-19, 14:37

Widocznie nie spełniało tego co miało spełniać ,bo zostało w nowszych modelach uznane za zbędne i usunięte .
a nie zastąpiono tego tą śmieszną rurką idącą pod spodem kolektorów wpinaną na obu bokach ? Już bez regulacji, tylko stałe połączenie.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

pajur
Posty: 94
Rejestracja: 2012-09-17, 11:00
Lokalizacja: Zgorzelec
Model Explorera: Ex II SOHC 4.0 '97
Kontakt: Strona WWW

Re: Pytanie do speców

2015-05-19, 16:03

nie no albo się ze mnie nabijacie albo ja tego nie ogarniam...
pajur, a jaki wpływ na pracę silnika ma niewyrównane ciśnienie w kolektorach dolotowych?
Wiesz, niezależnie od tego jak ustawiłem "zawor" praca silnika bez zmian.

Awatar użytkownika
madakelus
Posty: 434
Rejestracja: 2011-11-06, 15:52
Lokalizacja: TST

Re: Pytanie do speców

2015-05-20, 08:40

Widocznie nie spełniało tego co miało spełniać ,bo zostało w nowszych modelach uznane za zbędne i usunięte .
a nie zastąpiono tego tą śmieszną rurką idącą pod spodem kolektorów wpinaną na obu bokach ? Już bez regulacji, tylko stałe połączenie.
te rurki to u mnie też są...

pajur
Posty: 94
Rejestracja: 2012-09-17, 11:00
Lokalizacja: Zgorzelec
Model Explorera: Ex II SOHC 4.0 '97
Kontakt: Strona WWW

Re: Pytanie do speców

2015-05-20, 22:03

ok EGR odślepiony.
w zasadzie po zaslepieniu EGR nie zauważyłem spadku mocy, jednak po odślepieniu zauważyłem jakby jej wzrost

demontaż klapki okazał się wyjątkowo łatwy, odkręciłem pokrywę, odkręciłem blachę służąca do blokowania przepływu zamknąłem całość jak było, nie ucinajac i nie demontując żadnych innych elementów.

Praca silnika nareszcie cichutka jak należy :-)
Zobaczymy jak spalanie ;-)

pajur
Posty: 94
Rejestracja: 2012-09-17, 11:00
Lokalizacja: Zgorzelec
Model Explorera: Ex II SOHC 4.0 '97
Kontakt: Strona WWW

Re: Pytanie do speców

2015-05-26, 08:35

właśnie przypomniało mi się że pytałem tutaj też o jedną jeszcze rzecz: czy u Was olej też zaciąga zapachem benzyny?

Wróć do „SILNIK I UKŁAD NAPĘDOWY”