Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Klubowicz Kamyk.
Klubowicz
Posty: 894
Rejestracja: 2012-12-21, 20:03
Lokalizacja: Zieleniewo /Wrocław
Model Explorera: Eddie Bauer 1996 OHV

Oszukanie EGR i wypadanie zapłonów 4, 5,6

2015-11-30, 12:05

Witam serdecznie. Po wycięciu EGR zauważyłem pewien problem. Ale po kolei. Zaślepiłem podciśnienie EGR wkręcając tam śrubkę, te dwa wężyki wychodzące od dpfe (czy jak to się zwie nigdy nie pamiętam) zapętliłem. Pojeździłem trochę. Żadnego check nie wywaliło, ale w komputerze siedział błąd EGR za mały przepływ i w błędach nie potwierdzonych wypadanie zapłony cylindry 4, 5 ,6. Co ciekawe przejedzie się trochę i błędy względem cylindrów znikają. Czasami mu coś tylko wypadnie na wolnych jak się kompa podłączy. Podejrzewam, że to od tego EGR, a w zasadzie jego braku bo z tej strony gdzie pojawiły się wypadania pobierane były ciśnienia i spaliny do EGR. Moc ma. Na D na hamulcu nigdy mu nic nie wypadnie. Tylko na P na wolnych mu się zdarzy. Zakres 780- 850 obrotów. Przy innych zakresach pracuje jak pszczółka.
W zły sposób oszukałem EGR? Gdzieś wyczytałem że to właśnie od dpfe takie sieczki się robią na tych rządzie cylindrów.
Świece mają z miesiąc. Przewody też.
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 2015-11-30, 12:30 przez Kamyk., łącznie zmieniany 5 razy.
Ford explorer to jest to co tygryski lubią najbardziej.
Ale buggyego sam z bagienka wytargam :)

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: Oszukanie EGR i wypadanie zapłonów 4, 5,6

2015-11-30, 18:38

mi jak walnął przetwornik ciśnienia dpfe też wypadały zapłony,jak go zapętliłem a zawór zaślepiłem wywalał kontrolkę,generalnie co bym nie robił to wywalało kontrolkę silnika,czasami od razu a czasami po godzinie jazdy,zawsze były to błędy związane z egr,wymieniłem przetwornik (pasuje od mondeo) i problem kontrolki i wypadających zapłonów zniknął.
tel. 606414212

Wróć do „SILNIK I UKŁAD NAPĘDOWY”