Zerknij programem Skan XL i powiedz czy w nim przejdzie test katalizatora

Bo jak tam komputer pokaże, że niestety test nie zaliczony to będzie kicha
O2 sensor voltage is high when exhaust is rich and low when exhaust is lean. The ECM monitors this voltage and increases or decreases fuel injector pulsewidth according to engine fuel/air ratio. If the ECM detects low HO2Sensor voltage for an extended period, it will set P0136 Conditions required to set: HO2 sensor voltage is low for longer than 2 minutes (minutes depend on model of vehicle. Could be up to 4 minutes) Symptoms
Read more at:
http://www.obd-codes.com/p0136
Copyright OBD-Codes.com
code P0136 may mean that one or more of the following has happened:
Faulty O2 sensor leak in exhaust close to O2 sensor
Short to voltage on O2 signal circuit
Open in circuit resistance caused by corrosion in connector
Czyli zobacz czy nie masz nieszczelności w układzie wydechowym, czy sonda była montowana z posmarowaniem gwintu pastą do wydechów?
Przerwa w sygnale. Wykręć sondę, podłącz ją i zobacz co ci wtedy pokaże komputer, jakie napięcia na niej będą. Następnie zakryj ją czymś i znowu zobacz co pakuje.
WD 40 i wszystkie złącza przepsiuraj.
Przy bucie komputer powinien wejść w OPEN LOOP, jeśli tak się nie stanie to też wywali ten błąd ( choć powinno też wywalić błąd na przednich sondach przed katem). Nie stać się tak może jeśli masz problemy z przepływomierzem i, lub z czujnikiem położenia przepustnicy. Komputer w garść, for scan i patrzymy czy przejdzie

, oraz w trakcie jazdy jak zachowują się napięcia sond i korekty paliwowe.