Aleniz,kody,kody,kody, masz skaner to sprawdz,niczego nie mozesz tym zepsuc.

No właśnie,te kody są do starszych modeli,a dokładnie do 2000r. U mnie jest ich więcej i inne numery. Czy jest ktoś w posiadaniu nowszych?????????
[ Dodano: 2009-02-20, 23:16 ]
Przeczytałam cos ciekawego,proszę się nie zrazić niejasnością,sensownością wypowiedzi,przetłumaczyłam stronę. Ale wiadomo o co mniej więcej chodzi.
"Ma to pomóc w przyszłości w rozwiązaniu problemu, to jest poprzez wyjechałem, ale powodzenia! Hope you do to. Hope you to do.
I had the same problem with the 4WD going out. Miałam ten sam problem z 4WD wychodzisz. I have a 2002 Ranger XLT 4.0 liter. Mam 2002 Ranger XLT 4,0 litra. I joined this forum to help others who might have this problem. Jestem tego forum, aby pomóc innym, którzy mogą mieć problem. It helped me to read other’s previous responses; so I thought I’d return the favor. To pomogło mi czytać innych poprzednich odpowiedzi, tak I thought I'd powrotu łaska.
My problem turned out to be the electronic 4WD Control Module under the kick panel on the passenger’s side. Mój problem okazał się moduł elektronicznego sterowania 4WD w kick panelu po stronie pasażera. It’sa small box and easy to replace. To małe pola i łatwo zastąpić. It’s pretty obvious which box it is because it’s really the only major box there, and says 4X4CM on it. Jest to dość oczywiste, które pole jest bo to naprawdę jedynym dużym polu tam, i mówi 4X4CM na nim.
Here are the symptoms I had: Oto miałem objawy:
1) When starting vehicle, the “4WD” and “4WD LOW” lights on dash never illuminate. 1) Podczas uruchamiania pojazdu, "4WD i 4WD LOW" światła na desce rozdzielczej nie oświetlania.
2) After turning 4WD switch (knob on dash) there is no response at all, 4WD light on dash never illuminates and no clicking. 2) Po zwrotnym 4WD switch (pokrętła na desce rozdzielczej) nie ma odpowiedzi na wszystkie, 4WD światła na desce rozdzielczej nie oświeca i klikając.
3) 4WD will not engage. 3) nie będzie angażować się 4WD.
Here’s the way it seems to work normally (once I got the part installed and working): Oto sposób, wydaje się pracować normalnie (raz mam część instalacji i pracy):
1) When starting vehicle, the “4WD” and “4WD LOW” lights on dash momentarily illuminate right after starter engages and key is released to the “run” position. 1) Podczas uruchamiania pojazdu, "4WD i 4WD LOW" światła na desce rozdzielczej momentarily oświetlania po starter angażuje i klucz jest zwolniony z "uruchom" pozycji.
2) After turning 4WD switch (knob on dash), 4WD light on dash illuminates and clicking is heard. 2) Po zwrotnym 4WD switch (pokrętła na desce rozdzielczej), 4WD oświetlają światła na desce rozdzielczej i klikając słychać.
3) 4WD engages. 3) angażuje 4WD.
4) By the way, the “4WD” and “4WD LOW” lights aren’t supposed to illuminate when the key is turned to the point right before the starter engages. 4) By the way, do "4WD i 4WD LOW" Światła nie są rzekome do oświetlania gdy klawisz jest włączony do punktu tuż przed rozrusznikiem angażuje. They only momentarily illuminate AFTER the truck is started. Oni tylko chwilę oświetlania PO ciężarówka jest uruchomiona. All the other dash lights light BEFORE starter engagement, but not the 4WD for some reason. Wszystkie inne dash świeci światłem PRZED starter zaangażowania, ale nie 4WD z jakiegoś powodu.
Before changing out the CM, I did this (so I didn’t waste $100 on a box I didn’t need): Przed zmianą obecnie WP, I did this (więc nie odpady 100 dolarów na polu nie potrzeba):
1) Checked the electrical grounding lugs near the module with a meter. 1) Sprawdzone elektrycznego uziemienia lugs pobliżu modułu z licznika.
2) Checked any fuse that said anything remotely about 4WD or powertrain. 2) jakichkolwiek Sprawdzone bezpiecznik powiedział, że nic o 4WD zdalnie lub napędowym.
3) Checked ALL fuses I could easily check. 3) sprawdziłeś wszystkie bezpieczniki będę mógł łatwo sprawdzić. TIP: The ones that are smaller in size have 2 very small metal points to check with a meter without needing to remove the fuse, this saved a ton of time. Wskazówka: te, które są w mniejszym rozmiarze 2 mają bardzo małe metalowe punktów do sprawdzenia z licznika bez konieczności usuwania bezpiecznik ten zapisany mnóstwo czasu.
4) Checked the relay under the hood that said something about powertrain control module or PCM (I changed it with the one next to it for the blower), they seemed to be rated the same from what I could tell. 4) sprawdzeniu przekaźnik pod maską, że powiedział coś o kontroli modułu napędowego lub PCM (I zmienił go z jednej obok niej na dmuchawy), które wydawały się być oceniane z tego samego co mogę powiedzieć. I swapped them and tried the 4WD, no change. I zamienione nich i próbował 4WD, bez zmian.
5) I had a diode setting on my meter; I checked the powertrain control module diode. 5) I had a dioda na moje ustawienia licznika; I sprawdzeniu napędowym kontroli modułu diody.
When installing the CM, I disconnected the negative battery terminal first. Podczas instalowania CM I odłączony negatywnych zacisku akumulatora pierwsze. Also, I’ve had past problems with another vehicle and the loss of the computer memory for idle control. Ponadto, I've had przeszłości problemy związane z innym pojazdem i utratę pamięci komputera na biegu jałowym kontroli. Granted, I don’t know if this applies to the Ranger, but I played it safe so I didn’t have to redo it. Przyznane, nie wiem, czy odnosi się to do Ranger, ale zagrał go w bezpiecznym miejscu, by nie trzeba go przerobić. So to “relearn idle” I did this: Więc do "relearn bezczynności" Zrobiłem to:
1) Park vehicle in a place I could let it run for 10 min without moving. 1) Park pojazdu w miejscu, mogę go uruchomić na 10 min bez ruchu.
2) Let engine cool several hours to attain a “cold engine”. 2) Niech silnika cool kilka godzin do osiągnięcia "na zimno silnik".
3) Disconnect battery negative terminal. 3) Odłączyć akumulator negatywne terminalu.
4) Changed CM. 4) Zmieniona CM.
5) Reconnect battery negative terminal. 5) ponownie baterię negatywnych terminalu.
6) Started vehicle, and let idle in park for 10 min on cold engine to relearn cold idle. 6) Rozpoczęcie pojazdu i niech bezczynności w parku za 10 min na zimnym silniku na zimno relearn bezczynności. Absolutely DO NOT drive or rev engine at all. Absolutnie nie należy prowadzić pojazdów ani rev silnika w ogóle.
Then I put the 4WD on and drove crazily around the neighborhood on the snowy roads. Następnie umieścić 4WD i pojechaliśmy crazily wokół neighborhood na zaśnieżone drogi. Fixed! Naprawione! Whoo Hoo! Whoo Hoo! Now I can plow my driveway again and save my back! Teraz mogę orać mój podjazd i ponownie zapisać plecach! Super Whoo Hoo! Super Whoo Hoo!
I got the 4WD Control Module at
www.directfordparts.com for $98 (plus shipping). Mam na 4WD Moduł sterowania na
www.directfordparts.com za 98 dolarów (plus przesyłka). The local Ford dealer wanted $185. Lokalnego dealera Forda chciała 185 dolarów. The local dealer also wanted $80 to diagnose the problem. Lokalnego dealera również chciał 80 dolarów, aby zdiagnozować problem. I had no way to test my CM, but took a gamble and it paid off. I nie sposób przetestować moje CM, ale wziął ryzyko i opłacił. Whew! Ufff!
Good luck everyone with the same problem. Powodzenia wszystkim z tym samym problemem. It seems to be a common problem w/this vehicle. To wydaje się być powszechny problem w / pojazdu.
[ Dodano: 2009-03-30, 17:27 ]
Witam kolejny raz w temacie,ale będzie się on ciągnąc niestety. Otóż dziś mamy piękną pogodę i zabrałam się za oględziny Explo,a dokładnie za elektrykę. Chciałam posprawdzać jedynie wszystkie kostki,styki,kabelki i znalazłam coś dziwnego. Jedna kostka nie jest podpięta,wisi sobie sklejona taśmą,jakby ktoś nie wiedział do czego to podpiąć i zostawił. Tylko niech ktoś mi nie pisze,że to pewnie zapasowa kostka,albo że wyposażenie nie te żeby była używana. Może to ma coś wspólnego z niedziałającym napędem
[ Dodano: 2009-05-28, 13:10 ]
No i wyjaśniło się co z moim modułem. Wyobraźcie sobie,że jest sprawny,jedynie przepalony tranzystor(ale elektryk powiedział,że to nie ma wpływu na załączanie napędów). Teraz wychodzi na to,że to nie moduł od mojego Exa tylko od jakiegoś innego. Czy we wszystkich III są takie same? Czy najlepiej spisać nr z reduktora żeby sprawdzić jaki moduł muszę posiadać? Bo to musi być ten sam numer tak? Jedno współgra z drugim?!No cóż,mam do sprzedania moduł he he,a może zamiana na ten właściwy.....
