Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: EX I - kuleje na jeden gar

2013-11-13, 15:53

Ja podepnę się pod temat. Ex obecny to nowy nabytek. Zauważyłem, ż e na lpg chodzi super, wkręca się na obroty. Po przejściu na pb juz tak nie jest. Dodaję gazu i dochodzi do jakichś dwóch tyś i buczy. Ponoć przytkany którys wtrysk. Ja nie bardzo się na tym znam. Może na początek wleje jakiś specyfik do czyszczenia wtrysków. Jak to nie pomoże to pewnie to zostawię... Słychać ewidentnie że nie pracuje na wszystkie cylindry. Świece ponoć wymienione w tamtym tygodniu ale to muszę sprawdzić.
to może też oznaczać, że filtr paliwa jest już przytkany, pompa paliwa nie wydala albo regulator ciśnienia nie pracuje ja należy. Trzeba sprawdzić ciśnienie na listwie, jest tam taki wichajster do którego możesz podłączyć manometr... jeśli na gazie idzie ok to nie świece i nie kable a raczej zasilanie paliwa szwankuje.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
karmel
Posty: 375
Rejestracja: 2013-06-18, 19:43
Lokalizacja: Tarnów

Re: EX I - kuleje na jeden gar

2013-11-13, 17:18

Dokładnie, sprawdź ciśnienie paliwa, może to tylko pęknięty wężyk w baku, ciężko powiedzieć. Ja w swojej dwójce miałem takie objawy, że wyżej niż 2 tys się nie kręcił na benzynie. Najpierw okazało się, że to pompa paliwa, a jak wymieniłem pompę to 2 tygodnie później pękł stary wężyk w baku. Jak byś zmieniał pompę to wymieniaj razem z wężykiem. :mrgreen: Pod żadnym pozorem nie jeździj z połową baku i mniej. Koszt spory, ale szybko sie zwraca, bo nowa pompa też swoje kosztuje...

kuba3er
Posty: 192
Rejestracja: 2011-04-02, 19:59
Lokalizacja: Kraków

Re: EX I - kuleje na jeden gar

2013-11-13, 17:23

W sumie urządzenie takie mam w garażu...Gdzie dokładnie jest ten wihajster? Filtry wymienię w weekend, bo ponoc dłuuugo na benzynie nie było jeźdzone. a i jakie tam ma być ciśnienie>?
Czytam systematycznie wszystkie posty, ale tyle tego jest..i dobrze :-) W poprzednim nie miałem lpg ale tam wszystko chodziło super i kop był. Tu nie ma tego ale nie miałem sumienia żeby puścić tego exa na złom.

kuba3er
Posty: 192
Rejestracja: 2011-04-02, 19:59
Lokalizacja: Kraków

Re: EX I - kuleje na jeden gar

2013-11-13, 17:27

Dokładnie, sprawdź ciśnienie paliwa, może to tylko pęknięty wężyk w baku, ciężko powiedzieć. Ja w swojej dwójce miałem takie objawy, że wyżej niż 2 tys się nie kręcił na benzynie. Najpierw okazało się, że to pompa paliwa, a jak wymieniłem pompę to 2 tygodnie później pękł stary wężyk w baku. Jak byś zmieniał pompę to wymieniaj razem z wężykiem. :mrgreen: Pod żadnym pozorem nie jeździj z połową baku i mniej. Koszt spory, ale szybko sie zwraca, bo nowa pompa też swoje kosztuje...
Czytałem o Twoich kłopotach i jak zostałeś "miszczem" w ściąganiu zbiornika. U mnie było sucho w baku. Dolewam systematycznie co dzień po 5-10 litrów aż zapełnię. Potem wiadomo że fuel będzie do pełna. Nie mogę go też zapalić na benzynie. Muszę ten filtr wymienić. Zamówiłem sobie te końcówki do ściągania węży, bo przy poprzednim się namęczyłem.Oby do weekendu..

Awatar użytkownika
karmel
Posty: 375
Rejestracja: 2013-06-18, 19:43
Lokalizacja: Tarnów

Re: EX I - kuleje na jeden gar

2013-11-13, 17:33

Dokładnie, sprawdź ciśnienie paliwa, może to tylko pęknięty wężyk w baku, ciężko powiedzieć. Ja w swojej dwójce miałem takie objawy, że wyżej niż 2 tys się nie kręcił na benzynie. Najpierw okazało się, że to pompa paliwa, a jak wymieniłem pompę to 2 tygodnie później pękł stary wężyk w baku. Jak byś zmieniał pompę to wymieniaj razem z wężykiem. :mrgreen: Pod żadnym pozorem nie jeździj z połową baku i mniej. Koszt spory, ale szybko sie zwraca, bo nowa pompa też swoje kosztuje...
Czytałem o Twoich kłopotach i jak zostałeś "miszczem" w ściąganiu zbiornika. U mnie było sucho w baku. Dolewam systematycznie co dzień po 5-10 litrów aż zapełnię. Potem wiadomo że fuel będzie do pełna. Nie mogę go też zapalić na benzynie. Muszę ten filtr wymienić. Zamówiłem sobie te końcówki do ściągania węży, bo przy poprzednim się namęczyłem.Oby do weekendu..
Po ostatnim poście na forum ściągałem go jeszcze raz, żeby sprawdzić czy wszystko jest ok, podokręcałem tez węże, żeby było wszystko na 100%... Wyszło już tylko półtorej godziny :lol: Teraz jeździ jak trzeba. Jak nie możesz zapalić to jedna z tych dwóch rzeczy, które wymieniłem w poprzednim poście. Ewentualnie filtr, a specyfik do czyszczenia układu może dopiero na końcu...

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: EX I - kuleje na jeden gar

2013-11-13, 17:38

Według mnie lepiej wyjąc wtryskiwacze i oddać do czyszczenia niż czyścić jakimś specyfikiem... Wichajster jest na listwie paliwa na kolektorze dolotowym... Na wtryskach
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

kuba3er
Posty: 192
Rejestracja: 2011-04-02, 19:59
Lokalizacja: Kraków

Re: EX I - kuleje na jeden gar

2013-11-13, 17:43

Ze mnie żaden mechanik, więc nie podejmę się wyjęcia wtrysków. Muszę poszukać w KRK jakiegos kogoś co się zna...
Inne rzeczy (blacha, lakier) to sam mogę, ale tam nie będę ruszał. Ok trzeba to sprawdzić. Dziękuję za pomoc.

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: EX I - kuleje na jeden gar

2013-11-13, 17:45

To akurat to nie problem... Końcem miesiąca będę w domu... Mogę ewentualnie zerknąć
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

kuba3er
Posty: 192
Rejestracja: 2011-04-02, 19:59
Lokalizacja: Kraków

Re: EX I - kuleje na jeden gar

2013-11-13, 17:47

O to zapraszam!! Miałem go w weekend wywieźć na wieś do większego garażu, ale jak byś wpadł to jeszcze go zatrzymam. Spiszemy się na PW.

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: EX I - kuleje na jeden gar

2013-11-13, 19:28

o Andrzej to może do mojego też zajrzysz :P jak już taki kawał przelecisz, to z Kraka do Wawki to jak podróż metrem...
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: EX I - kuleje na jeden gar

2013-11-13, 21:15

o Andrzej to może do mojego też zajrzysz :P jak już taki kawał przelecisz, to z Kraka do Wawki to jak podróż metrem...
zaczynamy kasztanić... miesiąc będę w PL... przez Wawkę będę przejeżdżał..... mogę zajrzeć.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: EX I - kuleje na jeden gar

2014-03-09, 14:42

Odgrzewam temat. Sporcik zaczął kuleć i dymić na biało. Niestety auto było za daleko ode mnie i nie pod moją jurysdykcją :P trafiło więc do "speca" znaczy mechanika. Oczywiście ignorował moje telefoniczne wskazówki w kierunku uszczelki kolektora, tylko zawyrokował - uszczelka pod głowicą. Zrobił, skasował mamusię na niemałe pieniądze i oddał auto. Sporcik przyjechał do mnie dymiąc nadal niemiłosiernie. Oczywiście Pan mechanik nie chce słyszeć o reklamacji, bo przecież pewnie poszła druga głowica, a on się zna...

Rozebrałem dziada i patrząc na ilość masełka pod kolektorem w tym znanym miejscu, gdzie woda lubi wchodzić do silnika wszystko wskazuje na uszczelkę kolektora. Ale daje jeszcze pod ocenę:

Masełko pod pokrywami:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

kolektor od spodu:
Obrazek

i zbliżenie na kolektor w "tym" miejscu:
Obrazek

Obrazek

I zastanawiam się teraz czy rwać drugą głowicę - uszczelki i szpilki mam więc koszty żadne, tyle co parę śrub więcej :)
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

shawel
Posty: 139
Rejestracja: 2008-05-22, 15:27
Lokalizacja: ...
Model Explorera: ...

Re: EX I - kuleje na jeden gar

2014-03-10, 18:42

...
Ostatnio zmieniony 2016-02-09, 16:13 przez shawel, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
kizio 730
Posty: 252
Rejestracja: 2008-02-16, 22:13
Lokalizacja: Pomorskie

Re: EX I - kuleje na jeden gar

2014-03-10, 19:35

dymienie na biało jest objawem spalania się płynu układu chłodzącego a majonez pod pokrywami może być spowodowany przedostawaniem się płynu -wody do oleju , lub złym przewietrzaniem skrzyni korbowej przez odmę , więc jedno zdrógim pewnie nie za bardzo jest powiązane
chyba że uszczelka v przepuszcza do ssącego i do oleju
ja bym się przyjrzał dokładnie uszczelce V , Może mechanior rwał nie tą głowice co powinien

jeżeli pęknięta głowica to będzie zjadał płyn ale nie będzie robił syfu w oleju bo te głowice pękają zazwyczaj na pierwszych cylindrach patrząc od chłodnicy i tylko w kanał wodny

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: EX I - kuleje na jeden gar

2014-03-10, 19:52

głowica była na planowaniu (w sumie żeliwa niby nie trzeba), więc domyślam się, że płaszcz też zaliczyła w kierunku pęknięć.

Uszczelkę założył DNJ, szpilki oczywiście stare i tu znowu dwie szkoły są, choć wszelkie manuale mówią o bezwzględnej wymianie szpilek.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Wróć do „SILNIK I UKŁAD NAPĘDOWY”