Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Klubowicz Paklak
Klubowicz
Posty: 125
Rejestracja: 2015-02-01, 01:57
Lokalizacja: Łódź
Model Explorera: OHV 95r

Re: nierówna praca

2015-05-17, 12:40

Ciśnienie paliwa to ja bym wykluczył, bo przy depnięciu by przerywał. Sprawdź czujniki temperatury czy pokazują dobrze. Możesz jeszcze sprawdzić silniczek krokowy od jałowych. Sprawdzałeś co pokazuje komp ?

Arthur
Posty: 254
Rejestracja: 2013-09-12, 13:22
Lokalizacja: Warszawa
Model Explorera: I I O H V `9 6

Re: nierówna praca

2015-05-17, 13:07

właśnie na wolnych pracuje równo dopiero na D R zaczyna bujać, wcześniej z takimi objawami byłem podpięty dzięki uprzejmości Rad T i nic nie wyskoczyło. Tylko wtedy jeszcze nie było problemu z odpaleniem ale trudno powiedzieć bo to "odkryłem" ;-) przypadkiem jak musiałem auto przestawić chwilę po zatrzymaniu i nie chciał załapać

Awatar użytkownika
Klubowicz Paklak
Klubowicz
Posty: 125
Rejestracja: 2015-02-01, 01:57
Lokalizacja: Łódź
Model Explorera: OHV 95r

Re: nierówna praca

2015-05-17, 13:11

A pali teraz więcej ? Bo to by wskazywało na czujnik temp.

Arthur
Posty: 254
Rejestracja: 2013-09-12, 13:22
Lokalizacja: Warszawa
Model Explorera: I I O H V `9 6

Re: nierówna praca

2015-05-17, 13:43

nooo mam wrażenie że smoczo pali ... nie liczyłem ostatnio ale tak na szybko zliczając trasę i tankowania Pb po miescie mogłoby wyjść jakieś nawet 27-28l czyli mówisz że ten czujnik temp może mieć wpływ na problemy z odpalaniem...

Awatar użytkownika
Klubowicz Paklak
Klubowicz
Posty: 125
Rejestracja: 2015-02-01, 01:57
Lokalizacja: Łódź
Model Explorera: OHV 95r

Re: nierówna praca

2015-05-17, 15:06

Tak mi się wydaje bo czujnik temperatury w autach z wtryskiem jest odpowiedzialny za ssanie. I np u Ciebie mówi komputerowi, że jest -40 stopni i wtedy komp silnika podaje więcej paliwa. Wtedy na ciepłym będzie go zalewać.

pajur
Posty: 94
Rejestracja: 2012-09-17, 11:00
Lokalizacja: Zgorzelec
Model Explorera: Ex II SOHC 4.0 '97
Kontakt: Strona WWW

Re: nierówna praca

2015-05-21, 08:27

Miałem podobne objawy.
U mnie była to wina :
1 silnik krokowy - na jałowym była niby ok, ale po obciążeniu silnika nie trzymał obrotów (wystarczało nawet mocne skręcenie kierownicą na biegu i gasł) jednak to nie ma wpływu na spalanie.

2 niestety pompa oleju... to wyszło na jaw dopiero jak się całkiem zatarła i rozpirzyła rozrząd :-(
tutaj spalanie wzrosło bo i silnikowi było ciężko nią kręcić.

Arthur
Posty: 254
Rejestracja: 2013-09-12, 13:22
Lokalizacja: Warszawa
Model Explorera: I I O H V `9 6

Re: nierówna praca

2015-05-21, 13:31

no obyś nie był złym prorokiem ... ostatnio mam takie akcje że kiedy stoję pod górę ( u nas w Wawie jak się jedzie np Dolną na górny mokotów) i zatrzymam sie na światłach na D to buja autem przód tył, wskazówka ładowania lata jak głupia ... zacznę od wymiany tych czujników. a może wymiana oleju pomoże :mrgreen: bo się zbliża czas...

Awatar użytkownika
romantyk147
Posty: 176
Rejestracja: 2013-10-20, 21:36
Lokalizacja: wielen wlkp.

Re: nierówna praca

2015-05-24, 21:21

A ja majac takie same objawy o jakich piszesz musiałem silnik remontować,niestety spustoszenie po gazie powypalane zawory itp.W moim przypadku odpalanie na zimnym a na ciepłym nie (odpalał ponownie po jakiejś godzinie ) oznaczało brak kompresji.

Arthur
Posty: 254
Rejestracja: 2013-09-12, 13:22
Lokalizacja: Warszawa
Model Explorera: I I O H V `9 6

Re: nierówna praca

2015-05-25, 19:31

silnik bez gazu ale szukam szukam nadal przyczyny kłopotów z zapłonem ...

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: nierówna praca

2015-05-25, 19:42

spryskaj przewody WN i zoba czy nie świecą ;-)

Arthur
Posty: 254
Rejestracja: 2013-09-12, 13:22
Lokalizacja: Warszawa
Model Explorera: I I O H V `9 6

Re: nierówna praca

2015-05-25, 20:01

świeciły przed zmianą ... iskra latała przy bagnecie od silnika jak szalona :-P
te nowe wcale nie lepsze ... STANDARTY ale tylko na jednej albo dwóch świecach się aureola pali :-D ... zależy
no właściwie mogę jeszcze te spryskać wieczorkiem sprawdzę...

jasna d... już mam całą litanię normalnie wypisaną przyczyn tego nie palenia na wszystkie albo wcale na rozgrzanym ... jak dopije to zagram znów w butelkę :mrgreen:

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: nierówna praca

2015-05-25, 20:06

opitol też cewke ;-)

Arthur
Posty: 254
Rejestracja: 2013-09-12, 13:22
Lokalizacja: Warszawa
Model Explorera: I I O H V `9 6

Re: nierówna praca

2015-05-29, 18:57

cewka spoko, na każdej fajce niebieska poświata wokół, nie tyle się iskrzy co stabilnie żarzy na niebiesko .... im cieplej się robi tym trudniej z odpalaniem nawet na krótkich odcinkach ... czy czujnik temp. to któryś z tych 3 pierwszych podejdzie (też go wymienie)

http://allegro.pl/listing/listing.php?o ... fault-0519

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: nierówna praca

2015-05-29, 18:59

2 i 4 ;-)

Arthur
Posty: 254
Rejestracja: 2013-09-12, 13:22
Lokalizacja: Warszawa
Model Explorera: I I O H V `9 6

Re: nierówna praca

2015-05-30, 22:12

dzieki , a który to na licznik a który na kompa :? ... ten z prawej (patrząc od przodu silnika) ma kostkę ale grubszy gwint niż ten z podanej strony, a ten z lewej jest bez kostki tylko z taką fajką :lol:
a nie sprzedałby kto używanego ... sie rozchodzi idzie o to że mam wyjazd w nast tyg. i kurier raczej nie zdąży... ale to tak na marginesie...

Wróć do „SILNIK I UKŁAD NAPĘDOWY”