Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
rkosa
Posty: 324
Rejestracja: 2007-08-07, 08:35
Lokalizacja: Elbląg
Model Explorera: były, ale się zmyły

Re: Problem z silnikiem albo automatem POMOcY PROSZE

2015-02-02, 08:25

Nie rozumiem jednego : Mam instalkę gazu, cena paliwa o połowę tańsza, ale nie korzystam z tego i płacę 2 X tyle za każdy kilometr... Gdzie tu zdrowy rozsądek ? Gdzie tu logika ? Gdzie tu miejsce na mózg ? ;-) ;-) ;-)
No co? Ja tez mam LPG, a jeżdżę większość czasu na Pb. LPG używam praktycznie tylko na dłuższe trasy (>200km). Dlaczego? Bo ten silnik nie jest idealny do LPG i po pewnym czasie pojawią się kłopoty, np. z głowicą. Ponadto samo LPG na różnych stacjach ma różne właściwości, a tym samym potrafi obciążyć nadmiernie silnik. Obliczyłem, że jeżeli litr Pb95 będzie w cenie około 4,00 zl (w tej chwili tankuję po 4,02, dobry gaz na BP po 2,23), uwzględniając spalanie na benzynie i LPG, to różnica w kosztach przejazdu będzie znikoma, a silnik trochę odpocznie. W obecnym Explorerze I spalanie benzyny waha się od 13l (trasa z prędkością do 100 km/h) do 18l w mieście; LPG odpowiednio 20l / 26l. Przy słabym gazie spalanie na trasie wyszło mi 25l.
W poprzednim Explorerze II całkowicie wywaliłem instalację i jeździłem tylko na benzynie (spalanie 12l w trasie, 18l w mieście).
Jest: Mazda Premacy
Było: BMW E34, Fiat 126p, Seicento, Ford Escort, Explorer I, II, Fiesta, Mondeo, Honda Civic, Isuzu Trooper, Mazda 121, 323F, Opel Corsa, Peugeot 205, Renault Safrane, SAM (Muscel+UAZ), UAZ 3.0d

Awatar użytkownika
explukfr
Posty: 9
Rejestracja: 2015-01-31, 18:20
Lokalizacja: Chatel

Re: Problem z silnikiem albo automatem POMOcY PROSZE

2015-02-03, 12:02

Przestańcie wku... żac - 18-20 trasa. 27-30 miasto.

Nie rozumiem jednego : Mam instalkę gazu, cena paliwa o połowę tańsza, ale nie korzystam z tego i płacę 2 X tyle za każdy kilometr... Gdzie tu zdrowy rozsądek ? Gdzie tu logika ? Gdzie tu miejsce na mózg ? ;-) ;-) ;-)

Już tłumacze dlaczego nie używam LPG. Mieszkam w miejscu gdzie nie ma stacji LPG najbliższa stacja jest 50 km od mojej miejscowości a zakupiłem Explorera tydzień temu i jeszcze nie byłem tankowac LPG dlatego napisałem ze nie uzywam LPG tylko Pb czy juz wytłumaczyłem? czy dalej bedziesz się doszukiwał logiki?

pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2015-02-03, 12:05 przez explukfr, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
decania
Posty: 3370
Rejestracja: 2011-08-11, 21:15
Lokalizacja: Płock
Kontakt: Strona WWW

Re: Problem z silnikiem albo automatem POMOcY PROSZE

2015-02-03, 12:14

LPG najbliższa stacja jest 50 km
A jaki masz zbiornik? Bo może Ci gazu nie starczyć w obie strony ;-)
Patryk
723-371-234

Awatar użytkownika
explukfr
Posty: 9
Rejestracja: 2015-01-31, 18:20
Lokalizacja: Chatel

Re: Problem z silnikiem albo automatem POMOcY PROSZE

2015-02-03, 12:36

LPG najbliższa stacja jest 50 km
A jaki masz zbiornik? Bo może Ci gazu nie starczyć w obie strony ;-)
Dobra dobra bez żartów :D

A i jeszcze jedno zaobserwowałem wczoraj zanim się rozgrzał chodził jak ideał miał moc itp ale po rozgrzaniu tzn jak wskazówka od temp. się ruszyła zaczął dziwnie szarpać po wcisnieciu gazu zaczął prychac. Kompa jescze nie podłaczyłem (brak czasu w warsztacie jestem umowiony na piątek) a i na postoju max rpm jest ok 3600 a podczas jazdy 4000.

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Problem z silnikiem albo automatem POMOcY PROSZE

2015-02-03, 12:40

a jak z temperaturą wody w trakcie jazdy? Albo inaczej - patrzyłeś ile wody (płynu oczywiście) jest w układzie na zimnym silniku ?
Ostatnio zmieniony 2015-02-03, 12:40 przez Rad-T, łącznie zmieniany 1 raz.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
explukfr
Posty: 9
Rejestracja: 2015-01-31, 18:20
Lokalizacja: Chatel

Re: Problem z silnikiem albo automatem POMOcY PROSZE

2015-02-03, 12:50

patrzyłem i było minimum tzn całe G w zbiorniczku ale dolałem ok 1l. i teraz poziom plynu jest ok.
Ostatnio zmieniony 2015-02-03, 18:02 przez explukfr, łącznie zmieniany 1 raz.

Wróć do „SILNIK I UKŁAD NAPĘDOWY”