Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
kizio 730
Posty: 252
Rejestracja: 2008-02-16, 22:13
Lokalizacja: Pomorskie

Re: EX I - kuleje na jeden gar

2014-03-10, 20:03

bez przesady ta głowica ma tylko 3 cyl. i wdodatku benzyniak więc niema strachu o szpilki czy moment dokręcenia głowic jak klucz pokazuje odpowiednie wartości a szpila się nie rwie to powinno być ok

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: EX I - kuleje na jeden gar

2014-03-10, 20:10

przedewszysztkim dziubaski to żeliwo i silnik z lat 60-ych a wtedy nikt nie myślal o wymianie śrób ;-) dwa żeliwo całkiem inaczej zachowuje się niż amelinium w sochc ;-) a moją diagnoze to już radek zna :-)
Ostatnio zmieniony 2014-03-10, 20:11 przez Kojot, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: EX I - kuleje na jeden gar

2014-03-10, 20:26

fakt, że momenty wg haynesa to jakieś kosmiczne nie są dla tych głowic - 1 etap 44, 2 etap 59, 3 etap 90 stopni. W SOHC to musiałem dźwignię robić, żeby uzyskać właściwe momenty, bo nie szło tego ręką zrobić :P
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

shawel
Posty: 139
Rejestracja: 2008-05-22, 15:27
Lokalizacja: ...
Model Explorera: ...

Re: EX I - kuleje na jeden gar

2014-03-10, 20:30

...
Ostatnio zmieniony 2016-02-09, 16:13 przez shawel, łącznie zmieniany 1 raz.

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: EX I - kuleje na jeden gar

2014-03-10, 21:05

Śruby można zakładać "zwykłe", ale koniecznie nowe -
a czy słyszałeś żeby ktoś wymieniał śruby w 125p,126p, polonezik ;-) to ta sama generacja ;-) ba te nasze nawet nowsze bo głowice amelińjowe ;-) :-D

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: EX I - kuleje na jeden gar

2014-03-10, 21:52

w 126 szpilki same wyjeżdżały z bloku :mrgreen:
tel. 606414212

Awatar użytkownika
Klubowicz Speedo
Klubowicz
Posty: 1109
Rejestracja: 2010-05-16, 15:05
Lokalizacja: lubuskie
Model Explorera: 2001 Sport Trac

Re: EX I - kuleje na jeden gar

2014-03-11, 09:23

na moje oko to wszystkie manuale mowia, ze wymienia sie uszczelki pod dwoma glowicami a nie jedna i tu bym sie skupial, z moich obserwacji wynika, ze jak wymieniasz 1 uszczelke to za wala nie spasujesz szczelnie potem tej trumnianej uszczelki co wchodzi pomiedzy

ja bym zrobil to tak - 2 nowe uszczelki pod glowice, obserwacja pod katem pekniec, bez planowania, stare sruby i nowa uszczelka trumniana
Pozdrawiam
Speedo

Obrazek

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: EX I - kuleje na jeden gar

2014-03-11, 09:40

bleh :( teraz ciekawe czy zostało na tej robionej głowicy oznaczenie ile materiału ściągneli, bo w tym wypadku druga powinna też iść na planowanie z tym samym szlifem, ale znowu wpływa to na ustawienie uszczelki V.

Hayness nie wyodrębnia potrzeby robienia głowic oddzielnie, nie wskazują też potrzeby wysyłania głowicy do autoshop na szlif (co robią bezwględnie przy opisie alu głowic z SOHC)
Ostatnio zmieniony 2014-03-11, 09:41 przez Rad-T, łącznie zmieniany 1 raz.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Klubowicz Speedo
Klubowicz
Posty: 1109
Rejestracja: 2010-05-16, 15:05
Lokalizacja: lubuskie
Model Explorera: 2001 Sport Trac

Re: EX I - kuleje na jeden gar

2014-03-11, 09:45

boszsz co za lenie barany zeliwo planuja bo im sie nie chce skrobac starej uszczelki nozem, lepiej dac zarobic koledze kosztem klienta ;)

wg mnie zebrali symbolicznie zeby blyszczalo ale moge sie mylic, w tym kraju dziwa sie dziejo u mechanikow...

aaaa i o oleju pamietaj po remoncie jaki zaleca ford jedyny oryginalny sluszny do jedynki ;)

http://img22.imageshack.us/img22/6236/27102012166.jpg
Ostatnio zmieniony 2014-03-11, 21:30 przez Speedo, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
Speedo

Obrazek

shawel
Posty: 139
Rejestracja: 2008-05-22, 15:27
Lokalizacja: ...
Model Explorera: ...

Re: EX I - kuleje na jeden gar

2014-03-11, 19:15

...
Ostatnio zmieniony 2016-02-09, 16:12 przez shawel, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: EX I - kuleje na jeden gar

2014-03-12, 19:35

kur.... czemu nikt nie powiedział jakie jest dojście do śrub kolektora wydechowego...
zacząłem wydłubywanie nadkola i póki co ruszyła jedna śruba od wydechu. Popsikane WuDzią, teraz oddychają :P
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: EX I - kuleje na jeden gar

2014-03-12, 19:56

widzisz a ty sie cieszyłeś że wolne będzie we wekend :-D :-D :-D co do wódzi to raczej bym zadbał o palniczek pamiętaj że to nie amelinium ;-)
Ostatnio zmieniony 2014-03-12, 19:57 przez Kojot, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Klubowicz Speedo
Klubowicz
Posty: 1109
Rejestracja: 2010-05-16, 15:05
Lokalizacja: lubuskie
Model Explorera: 2001 Sport Trac

Re: EX I - kuleje na jeden gar

2014-03-12, 21:03

jedna ruszyla, reszta urwiesz, na wierzchu bedzie sie rozwierci ;)
Pozdrawiam
Speedo

Obrazek

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: EX I - kuleje na jeden gar

2014-03-12, 21:09

kur.... czemu nikt nie powiedział jakie jest dojście do śrub kolektora wydechowego...
zacząłem wydłubywanie nadkola i póki co ruszyła jedna śruba od wydechu. Popsikane WuDzią, teraz oddychają :P
Dla tego u mnie 3 rok leżą uszczelki kolektora i się jeszcze za to nie zabrałem.
Śrubki mam pourywane i uszczelki wydmuchane i tak śmigam... :-(

Pewnie silnik do tego wyjmę - tylko czy wyjdzie z kolektorami. :-)
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
Klubowicz Speedo
Klubowicz
Posty: 1109
Rejestracja: 2010-05-16, 15:05
Lokalizacja: lubuskie
Model Explorera: 2001 Sport Trac

Re: EX I - kuleje na jeden gar

2014-03-12, 21:20

wyjdzie
Pozdrawiam
Speedo

Obrazek

Wróć do „SILNIK I UKŁAD NAPĘDOWY”