Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Klubowicz troll73
Klubowicz
Posty: 707
Rejestracja: 2015-01-28, 14:28
Lokalizacja: Warszawa/Soboklęszcz
Model Explorera: II OHV

Re: kilka upierdliwości

2015-09-29, 19:34

alo ;)

poza odpięciem kompa gazowego tak było zrobione ;)

problem jest tylko na wolnych obrotach ( tak do 1800 ) w trasie w czasie jazdy auto się zbiera, korekty są równe na strony

na zimnym/przestudzonym aucie jest lepiej, silnik chodzi równiej i korekty na stronę rozbiegają się max 5-7 procent
po przejechaniu około kilometra wszystko wraca do "normy"
jutro popatrzę kolektory i okolice sond czy nie ma jakiś parchów

p.s. sonda bank pierwszy jest od strony kierowcy czy pasażera ? :D
692754476

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: kilka upierdliwości

2015-09-29, 21:36

Drążyj temat bo mam sporo podobnych albo i gorszych upierdliwości . :-)
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Klubowicz troll73
Klubowicz
Posty: 707
Rejestracja: 2015-01-28, 14:28
Lokalizacja: Warszawa/Soboklęszcz
Model Explorera: II OHV

Re: kilka upierdliwości

2015-09-30, 09:03

alo ;)

po porannym nurkowaniu pod auto namierzyłem pękniecie spawu na kołnierzu łączącym kata z kolektorem
oczywiście do pospawania, tylko pytanie czy to ma wpływ na odczyty sond?

no i jeszcze ciekawostka do interpretacji
rano przy paleniu strzela w wydech ( przy kręceniu ) to pierwsza sprawa
no i kolejna sprawa to korekty na zimnym ( ale już nie ssanie )
sonda pierwsza: krótka korekta -7 długa +20
sonda druga: krótka korekta +23 długa -2
i tu po dodaniu gazu minimalnie drgną na gorącym po dodaniu gazu wyrównują się tak jak powinno być

kolejne pytanie czy analizatorem spalin jestem w stanie wyłapać nieszczelności z kanału?

edit:

i tlen
sonda 1 -5
sonda 2 +16
Ostatnio zmieniony 2015-09-30, 09:05 przez troll73, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: kilka upierdliwości

2015-09-30, 10:13

troll ja takie sita widziałem w układach wydechowych i równo pracowały że szkoda czasu na skupienie się na spawaniu wydechu
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Klubowicz troll73
Klubowicz
Posty: 707
Rejestracja: 2015-01-28, 14:28
Lokalizacja: Warszawa/Soboklęszcz
Model Explorera: II OHV

Re: kilka upierdliwości

2015-09-30, 20:30

alo ;)

sprawy wyglądają następująco
po pierwsze po dolaniu "dr miodka" do oleju jest znacząca poprawa, silnik nie telepie na jałowym i różnice w korektach zmalały do 15 procent między stronami
auto jak by nabrało wigoru więc je pogoniłem na trasie i tu zonk, po osiągnięciu 130 po 2-3 kilometrach zaczęło coś cykać w wydech i auto zaczęło tracić moc. Po zdjęciu nogi z gazu i dodaniu na jakiś czas było ok ale problem powracał. Dodam, że raz udało mi się tak rozpędzić exa kiedyś z lekkiej górki teraz poszedł bez problemu :D
wniosek po telekonferencji - popychacze

kolejna sprawa zalewanie auta na wolnych obrotach i brak wskazania podciśnienia w kolektorze na ecu
o ile w czasie jazdy na trasie jest w miarę ok to na wolnych ( jazda w korach ) telepie, korekty rozjechane i śmierdzi paliwem z wydechu - auto jest zalewane i ecu nie pokazuje podciśnienia ( wskazanie 0 )
po kolejnych telekonferencjach wniosek padnięty map sensor albo wiązka

wnioski i pytania :D
zaleje liquidem półsyntetycznym zobaczymy na ile to pomoże popychaczom
wydech pospawam w sobotę ( łatwy dostęp dam rade sam )
pytanie co z tym map sensorem, na ecu powinienem mieć wskazanie podciśnienia? i co konkretnie jest odpowiedzialne za pomiar ? ( na anglojęzycznych forach wyczytałem, że to to czarne ustrojstwo pod krokowcem obok czujnika egr )
692754476

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: kilka upierdliwości

2015-09-30, 20:38

że to to czarne ustrojstwo pod krokowcem obok czujnika egr )
to zawór ktory steruje egr. on nic nie mierzy tylko puszcza podciśnienie i tak otwiera przepustnice egr-u

Klubowicz troll73
Klubowicz
Posty: 707
Rejestracja: 2015-01-28, 14:28
Lokalizacja: Warszawa/Soboklęszcz
Model Explorera: II OHV

Re: kilka upierdliwości

2015-09-30, 21:37

no ok ;) to co jest odpowiedzialne za pomiar podciśnienia?

ehh na obcych forach piszą, że za pomiar podciśnienia odpowiedzialne jest DPFE prawda to?
objawy podobne do moich mogą wystąpić kiedy EGR jest cały czas otwarty
Ostatnio zmieniony 2015-09-30, 21:57 przez troll73, łącznie zmieniany 1 raz.

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: kilka upierdliwości

2015-09-30, 21:57

nie kojarzę pod maską czegoś co by mogło robić pomiar :-/raz pomylilem podciśnienia i :-D zaczoł mi sie smażyć kolektor ssący ( plastik) i według twojego opisu namotaleś z podciśnieniami i faktycznie możesz mieć otwarty egr :-P zdejmij wężyk z egr i go zaślep i zobacz czy sie poprawiło jeżeli tak to wszystko jasne ;-)
Ostatnio zmieniony 2015-09-30, 22:05 przez Kojot, łącznie zmieniany 2 razy.

Klubowicz troll73
Klubowicz
Posty: 707
Rejestracja: 2015-01-28, 14:28
Lokalizacja: Warszawa/Soboklęszcz
Model Explorera: II OHV

Re: kilka upierdliwości

2015-10-01, 08:04

alo ;)

podciśnienie zdjęte z EGR nic nie zmieniło się w pracy silnika ( na jałowym pracuje równo )
prze gazowanie na zdjętym(zatkanym) podciśnieniu i dupa, telepie autem, obroty spadły, po zapięciu biegu jeszcze gorzej
po założeniu podciśnienia i prze gazowaniu wszystko wróciło do normy ( na jałowym pracuje równo, po zapięciu biegu lekko telepie )
to chyba miało się poprawić po zdjęciu podciśnienia? :D
nie wiem czy to zbieg okoliczności czy dolewka coś dała, czy może 0 stopni ale rano lepiej zapalił
ciężko, ze strzałem ale od pierwszego razu ;)

p.s. zaliczyłem pierwsze poranne skrobanko :P

edit:

powoli dobijam do brzegu ;)
po wymianie ecu na benzynie jest tip top :D
z gazem jest problem, jedna listwa niedomaga i leje ( widać po korektach czasów wtrysku benzyny - robią sie śmiesznie małe a na sondzie i tak bogato )
w czasie jazdy jest znośnie ale to nie to ;)

pęknięty spaw w wydechu okazał się zgniłym połączeniem i nie da się go pospawać trzeba wycinać i wspawać nowe :(
Ostatnio zmieniony 2015-10-01, 12:45 przez troll73, łącznie zmieniany 1 raz.

Klubowicz troll73
Klubowicz
Posty: 707
Rejestracja: 2015-01-28, 14:28
Lokalizacja: Warszawa/Soboklęszcz
Model Explorera: II OHV

Re: kilka upierdliwości

2015-10-03, 15:17

alo ;)

gazownia w miarę opanowana ;) spalanie 18/100 w mieszanym a więc akceptowalne
silnik nie traci mocy jak poprzednio, powinno być dobrze ;)

żeby nie było za dobrze kolejna pierdoła :D
na zimnym po nocy strzela w wydech i nie pali, muszę pokręcić dwa trzy razy i z telepaniem odpali
śmierdzi paliwem z wydechu
zaczęło się tak dziać po wymianie świec, założyłem te same autolaity co poprzednio tylko ustawiłem przerwę na 1,3 ( fabrycznie było 1,5 )

ustawić jak było fabrycznie czy przyczyna jest w innym miejscu?
692754476

Awatar użytkownika
Klubowicz Kamyk.
Klubowicz
Posty: 894
Rejestracja: 2012-12-21, 20:03
Lokalizacja: Zieleniewo /Wrocław
Model Explorera: Eddie Bauer 1996 OHV

Re: kilka upierdliwości

2015-10-03, 19:46

Jak słabo pali to może być również zabrudzona przepływka, bądź nieszczelność w wydechu przed sądami lambda. Podłącz się For Scanem i sprawdź też czy na którymś cylindrze nie wypadają zapłony. Możesz tam sobie zbadać każdy cylinder z osobna. Zerknij też w ForScan, czy nie ma błędów dla EGR, czy przepłyki, oraz jaką ilość powietrza pokazuje na luzie ;)

Z błędami nie chodzi mi o DTC tylko o parametr Faults dla przepływki i EGR, wybierasz go tam gdzie wszystkie inne PIdy.
Ostatnio zmieniony 2015-10-03, 19:47 przez Kamyk., łącznie zmieniany 1 raz.
Ford explorer to jest to co tygryski lubią najbardziej.
Ale buggyego sam z bagienka wytargam :)

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: kilka upierdliwości

2015-10-03, 20:46

a świece są całe?może przy którymś tam wkręcaniu i odkręcaniu pękła porcelana,obejrzyj dokładnie.
tel. 606414212

Klubowicz troll73
Klubowicz
Posty: 707
Rejestracja: 2015-01-28, 14:28
Lokalizacja: Warszawa/Soboklęszcz
Model Explorera: II OHV

Re: kilka upierdliwości

2015-10-04, 10:50

alo ;)

Świece całe, wskazania na kompie czujników prawidłowe
dolałem paliwa wczoraj i rano odpalił od pierwszego razu, ale nie wszedł na ssanie tylko po telepał na 500 obrotów i zgasł
drugie palenie też zapalił i też na 500 obrotów ale po kilku sekundach wszedł na ssanie i było ok
ki czort? cofka paliwa przez noc?

jutro pod pompuje kilka razy przed zapłonem
692754476

Awatar użytkownika
Klubowicz Kamyk.
Klubowicz
Posty: 894
Rejestracja: 2012-12-21, 20:03
Lokalizacja: Zieleniewo /Wrocław
Model Explorera: Eddie Bauer 1996 OHV

Re: kilka upierdliwości

2015-10-04, 11:24

500 Obrotów explo ma jak się odłączy silnik krokowy ;) A ssanie zrobione jest na zasadzie zamkniętej pętli. Masz odłączone wtedy sondy lambda.
Ford explorer to jest to co tygryski lubią najbardziej.
Ale buggyego sam z bagienka wytargam :)

Klubowicz troll73
Klubowicz
Posty: 707
Rejestracja: 2015-01-28, 14:28
Lokalizacja: Warszawa/Soboklęszcz
Model Explorera: II OHV

Re: kilka upierdliwości

2015-10-04, 12:21

no ok jakie mam wyciągnąć z tego wnioski? :D
692754476

Wróć do „SILNIK I UKŁAD NAPĘDOWY”