Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: Problemy z silnkiem 4.6 V8 stukanie remont wymagany ;)

2015-06-23, 08:28

nie robiłem czytałem a amerykańskim forum u mnie nie była w tym miejscu tylko popękana uszczelka
kupiłem nową
Obrazek

co do chłodnic ja zdemontowałem odpękałem 100 za klimę a wygoda pracy znacząca
Ostatnio zmieniony 2015-06-23, 08:30 przez boris, łącznie zmieniany 1 raz.
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: Problemy z silnkiem 4.6 V8 stukanie remont wymagany ;)

2015-06-23, 12:08

Ewentualnie mogę zostawić, tą od klimy gazu trochę mam - w zeszłym roku ładowane, a nie mam sprzętu żeby do czegoś spuścić. Zastanawiam się czy kupować nowy ściągacz czy poszukać jakiegoś PRLowskiego na giełdzie, te z allegro trochę marnie wyglądają.
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: Problemy z silnkiem 4.6 V8 stukanie remont wymagany ;)

2015-07-12, 12:17

Zachorowało mi się i znowu 2tygodnie bez grzebania przy samochodzie, wczoraj wróciłem do roboty ściągnąłem pokrywę rozrządu. Prawy napinacz trzyma słabo ręką mogę docisnąć ślizg, lewy jest sztywny i tak miałem oba wymienić. Chciałem zapytać jak ocenić czy łańcuchy są do wymiany, ślizgi są ok, łańcuch niby też ale jest lekko luźny - nie wiem czy tam ma być czy to już kwestia jego wyciągnięcia?
W zasadzie ściągnięcie głowic to już teraz niby łatwizna, tylko muszę uważać żeby rozrządu nie przestawić i mam problem z rurkami od klimy - przeszkadzają w ściągnięciu prawej pokrywy zaworów, nie chciałbym ich wypinać bo chłodnicy od klimy i ASB nie wypinałem:
Obrazek
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: Problemy z silnkiem 4.6 V8 stukanie remont wymagany ;)

2015-07-12, 13:00

Ślizgi masz fabryczne, ja napinacze wymieniłem kupiłem cały zestaw, PS to co sprzedająć w jeepchrystlerpartc.pl to nieporozumienie z całego zestawu pasują tylko łańcuchy i napinacze ślizgi z ich zestawów nie podejdą.

Napinacza nie powinno się zdusić w palcach.

Pokrywę zdejmiesz bez ściągania przewodów trochę trzeba się pomocować z pokrywką i wyjdzie.

łańcuch śmiało zdejmuj nawet jak nie zamierzasz wymienić, na starym odlicz ogniwa chyba co 28 i pomaluj lakierem do paznokci wał klin na 12 (TDC) na dole zębatki wału masz kropkę na niej dolne zaz. ogniwo a górne na kropce przy zębie koła wałka rozrządu zrobisz bez blokad

Bułeczka z masłem:

Obrazek

potem 2 pełne obroty wałem żeby sprawdzić czy nie ma kolizji
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: Problemy z silnkiem 4.6 V8 stukanie remont wymagany ;)

2015-07-12, 16:00

A jaki klucz idzie do głowic 15 trochę za duży luz a 9/16" nie wchodzi. Śruby miękkie jak cholera boję się tą 15 na siłę jechać

Jest 15 ale mój klucz jest za bardzo zjechany, muszę kupić nową nasadke
Ostatnio zmieniony 2015-07-12, 17:08 przez Adrian, łącznie zmieniany 1 raz.
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: Problemy z silnkiem 4.6 V8 stukanie remont wymagany ;)

2015-07-12, 17:12

zaraz zdejme pokrywe i powiem ci ile to w calach u mnie lewa (z zielonej góry) głowica pęknięta na tylnych cylindrach ja nie wiem że ludzie mają sumienie taki szajs innym sprzedawać
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Awatar użytkownika
Klubowicz wit.rys
Klubowicz
Posty: 2187
Rejestracja: 2013-03-17, 09:36
Lokalizacja: Chyrzyna-podkarpacie
Model Explorera: już nie ...

Re: Problemy z silnkiem 4.6 V8 stukanie remont wymagany ;)

2015-07-12, 18:15

Jednak pęknięta głowica...??? :-/
Qr... dla niektórych liczy się tylko kasa... ... ...
Witold
(604902478, wit.rys@gmail.com)

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: Problemy z silnkiem 4.6 V8 stukanie remont wymagany ;)

2015-07-12, 19:40

zaraz zdejme pokrywe i powiem ci ile to w calach u mnie lewa (z zielonej góry) głowica pęknięta na tylnych cylindrach ja nie wiem że ludzie mają sumienie taki szajs innym sprzedawać
Też tego nie rozumiem, za parę groszy, sprzedali ci niby już po planowaniu, że nie sprawdzałeś szczelności?
Byłbym wdzięczny za sprawdzenie tych śrub, wydaje mi się że to jest 15 - przynajmniej tak suwmiarka mówi, ale może się mylę. Jutro kupie jakoś dobrą nasadkę, proxxona zjechałem jakiś czas temu, już nie pamiętam na czym, teraz kupię tą jedną sztukę stahlwille albo betę, w Castoramie nie mają teraz nawet proxxonów tylko totalna tandeta na sztuki.
A te śruby tak jak już kiedyś pisałeś - jak z plasteliny, przy takim dokręceniu mogli coś twardszego tam włożyć.
Ostatnio zmieniony 2015-07-12, 19:41 przez Adrian, łącznie zmieniany 1 raz.
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: Problemy z silnkiem 4.6 V8 stukanie remont wymagany ;)

2015-07-12, 21:57

robiłem planowanie zawory i wszystko szczelności nie sprawdziłem 9/16 albo 9/32
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: Problemy z silnkiem 4.6 V8 stukanie remont wymagany ;)

2015-07-13, 06:02

robiłem planowanie zawory i wszystko szczelności nie sprawdziłem 9/16 albo 9/32
9/16 =14,29mm i mi taka nasadka nie wchodzi, śruby maja równo 15mm.


A tak jeszcze zapytam was o zdanie czym według was lepiej odkręcać, kluczem 6 kątnym czy 12 kątnym?
Ostatnio zmieniony 2015-07-13, 09:23 przez Adrian, łącznie zmieniany 1 raz.
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Problemy z silnkiem 4.6 V8 stukanie remont wymagany ;)

2015-07-13, 22:24

Zawsze przynajmniej na początek 6 kątnym.
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: Problemy z silnkiem 4.6 V8 stukanie remont wymagany ;)

2015-07-13, 22:26

12-tki robią na okrągło
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: Problemy z silnkiem 4.6 V8 stukanie remont wymagany ;)

2015-07-15, 06:48

Klucz kupiłem 6 kątny - mój faktycznie był zajechany, odkręciłem na razie prawą głowice.
Prawy ślizg rozrządu jest zjechany na wylot jeszcze napinacz podjechało, więc rozrząd raczej cały do wymiany. Zastanawiam się jaka jest przyczyna tegoż zjawiska, napinacz jest luźny, ale czy to ma takie znaczenie - jak dochodzi olej na to na pewno wstaje ;), druga sprawa to właśnie tu gdzie napina jest zjechane - może luźny łańcuch, a może za słabe ciśnienie oleju?

Obrazek

Nie mam pomysłu na odkręcenie, kolektora wydechowego, śrubki dwie same odpadły, pozostałe też nie wyglądają najlepiej. Nie wiem czy podgrzewać głowicę żeby puściły, a może lepiej spróbować obciąć nakrętki - w sumie nawet nie wiem czy to nakrętka czy śruba dwustronna?
Z recyrkulacją spalin jakoś sobie dam radę, ale wolałem ściągnąć w całości.

Obrazek

Obrazek


Te osłony termiczne da się gdzieś dokupić?:

Obrazek

I jeszcze jedno pytanko, czy na cylindrach ma być taki lekki luz luz jak na filmiku?
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: Problemy z silnkiem 4.6 V8 stukanie remont wymagany ;)

2015-07-15, 08:20

u mnie są tak ciasno żę włosa nie wciśniesz.

w kolektorze jest sam gwint z imbusem na czubku ja podmieniłem na sohc tam był torx w lepszym stanie

Łańcuch się pewnie rozciągnął ale to raczej świadczy o słabym smarowaniu
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: Problemy z silnkiem 4.6 V8 stukanie remont wymagany ;)

2015-07-15, 08:55

u mnie są tak ciasno żę włosa nie wciśniesz.
Rozumiem, że mówisz o tłokach?
Ty zmieniałeś pierścienie?
Może wiecie jaki jest dopuszczalny luz miedzy tłokiem a cylindrem w tym silniku?



w kolektorze jest sam gwint z imbusem na czubku ja podmieniłem na sohc tam był torx w lepszym stanie
Kurcze nie rozumiem :eek: , na pewno o tym samym mówimy, mi chodzi o mocowanie kolektorów do głowicy jak na fotce.

Łańcuch się pewnie rozciągnął ale to raczej świadczy o słabym smarowaniu
Da się te kanaliki jakoś przepchać, no chyba że puszczało na tym napinaczu.

Mierzyłem szczelinomierzem 0.35mm, po odchyleniu na maksa tłoku, szczelinomierz zatrzymuje się na pierścieniu, na wszystkich tłokach tak samo. Oleju mi nie palił (ewentualnie gubił - poprzednik wolał światełka montować na kabelku głośnikowym i kostkach do żyrandoli niż uszczelnić silnik), przynajmniej ja nie czułem w spalinach, na przeglądzie też nie wychodziło.
Ostatnio zmieniony 2015-07-15, 18:41 przez Adrian, łącznie zmieniany 2 razy.
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Wróć do „SILNIK I UKŁAD NAPĘDOWY”