Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
maksimus
Posty: 28
Rejestracja: 2013-07-25, 20:40
Lokalizacja: Brzeg Opolskie

podciśnienie

2013-10-05, 20:49

w końcu silnik zastał przeszczepiony, ex jeździ ale dzisiaj zauważyłem wolny czerwony przewód do podciśnienia przy kolektorze ssącym, obok miejsca gdzie podpięte są podciśnienia z serwa czy egr, przewód ten prowadzi na drugą stronę silnika gdzieś obok listwy wtryskowej. Gdzie on ma być podpięty bo nie widać tam wolnego miejsca? w kolektorze są 3 wejścia wszystkie zajęte.

Klubowicz śp. Rafaello-Mk
Klubowicz
Posty: 497
Rejestracja: 2011-10-15, 09:38
Lokalizacja: Malbork
Kontakt: Strona WWW

Re: podciśnienie

2013-10-05, 22:09

po pierwsze to daj foto :grin: a drugie to tu patrzyłeś ?

http://www.explorerfanklub.org.pl/forum ... i%B6nienia

(prawdopodobnie do zaworów EGR)
vacuum regulator tam idzie czerwony TU , jeden czerwony idzie też do kondensatora podciśnienia TU ale on jest połączony prawdopodobnie z czarnym więc raczej powinien on iść do EVR[/list]
Ostatnio zmieniony 2013-10-06, 06:58 przez śp. Rafaello-Mk, łącznie zmieniany 3 razy.
"Sukces nigdy nie jest ostateczny. Porażka nigdy nie jest totalna. Liczy się tylko odwaga."

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: podciśnienie

2013-10-05, 22:17

Rafaello-Mk, po co szukać jak można napisać nowy temat i ktoś pokaże paluchem? :roll: :roll:

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: podciśnienie

2013-10-05, 23:48

sprawdź przede wszystkim czy nie bierze ci jakiegoś lewego powietrza, czy nie słychać syczenia i czy aby silnik pracuje równo - podciśnienie też podłączone jest do puchy z filtrem powietrza - w układzie podciśnienia jednak nie ma czerwonych wężyków.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

maksimus
Posty: 28
Rejestracja: 2013-07-25, 20:40
Lokalizacja: Brzeg Opolskie

Re: podciśnienie

2013-10-06, 08:41

zapomniałem dodać że silnik OHV a zdjęcia coś nie mogę załadować

Klubowicz śp. Rafaello-Mk
Klubowicz
Posty: 497
Rejestracja: 2011-10-15, 09:38
Lokalizacja: Malbork
Kontakt: Strona WWW

Re: podciśnienie

2013-10-06, 09:01

no to jak OHV to nie pomogę sorry wstaw zdjęcie gdzie co i jak , może dziś lub jutro będę zaglądał pod maskę w OHV to zobaczę gdzie idą czerwone

uaktualnij profil to będzie wiadomo co masz za auto na następny raz , bo potem znowu będzie się człowiek zastanawiał
Ostatnio zmieniony 2013-10-06, 09:03 przez śp. Rafaello-Mk, łącznie zmieniany 1 raz.
"Sukces nigdy nie jest ostateczny. Porażka nigdy nie jest totalna. Liczy się tylko odwaga."

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: podciśnienie

2013-10-06, 09:14

jeżeli to OHV to polecam książkę opartą na faktach pana SZCZooRa :)

http://www.explorerfanklub.org.pl/forum ... sc&start=0

tam powinieneś znaleźć odpowiedź :)



zmiana linku :)
Ostatnio zmieniony 2013-10-06, 10:30 przez resetx, łącznie zmieniany 1 raz.

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: podciśnienie

2013-10-06, 09:15

a ja mam czerwone przewody podciśnienia :-D ,mam też zielone i kawałek niebieskiego,który sam wstawiłem jak mi się zielony złamał :-P ,czerwony po lewej stronie silnika idzie do zaworka sterującego EGRem,a czerwony po prawej chyba do akumulatora podciśnienia pod filtrem powietrza,lub zaworu nagrzewnicy-nie pamiętam dokładnie tej prawej strony :-?
tel. 606414212

maksimus
Posty: 28
Rejestracja: 2013-07-25, 20:40
Lokalizacja: Brzeg Opolskie

Re: podciśnienie

2013-10-06, 09:22

zdjęcia
Załączniki
silnik2.JPG
silnik2.JPG (69.23 KiB) Przejrzano 4861 razy
silnik1.JPG
silnik1.JPG (93.14 KiB) Przejrzano 4861 razy

Klubowicz śp. Rafaello-Mk
Klubowicz
Posty: 497
Rejestracja: 2011-10-15, 09:38
Lokalizacja: Malbork
Kontakt: Strona WWW

Re: podciśnienie

2013-10-06, 10:07

a ja u nas na forum znalazłem takie coś , pewnie jak byś poczytał to byś doszedł :evil:

http://www.explorerfanklub.org.pl/forum ... 68_167.jpg

i temat
http://www.explorerfanklub.org.pl/forum ... 77b2577845
"Sukces nigdy nie jest ostateczny. Porażka nigdy nie jest totalna. Liczy się tylko odwaga."

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: podciśnienie

2013-10-06, 10:29

Rafaello-Mk, czyli nie było to u decaniów w temacie a u szczoorków :D

Klubowicz śp. Rafaello-Mk
Klubowicz
Posty: 497
Rejestracja: 2011-10-15, 09:38
Lokalizacja: Malbork
Kontakt: Strona WWW

Re: podciśnienie

2013-10-16, 20:16

i co tam kolego ogarnąłeś ? bo cisza :-)
"Sukces nigdy nie jest ostateczny. Porażka nigdy nie jest totalna. Liczy się tylko odwaga."

Awatar użytkownika
pioste
Posty: 64
Rejestracja: 2013-03-29, 12:06
Lokalizacja: wlkp

Re: podciśnienie

2013-10-17, 19:16

U Ciebie widać dwa ''zestawy'' wężyków.U mnie jest jeden z trzema wężykami z czego dwa idą na drugą stronę kolektora ssącego jeden z nich idzie do ''gruchy'' akumulatora podciśnienia a drugi do korektora ciśnienia paliwa listwy wtryskowej (że tak to nazwę).Trzeci z wężyków po kilkunastu centymetrach rozgałęzia się i jeden idzie do urządzonka sterującego zaworem EGR a drugi do badziewka umieszczonego obok lampy mająceo coś wspólnego z odpowietrzeniem zbiornika paliwa. Obok tego podłączone są do kolektora jeszcze 2 przewody gumowe jeden idzie do serwa hamulców a drugi nie mam pojęcia. Czy wie ktoś może gdzie on prowadzi?....
Ostatnio zmieniony 2013-10-17, 19:19 przez pioste, łącznie zmieniany 1 raz.

maksimus
Posty: 28
Rejestracja: 2013-07-25, 20:40
Lokalizacja: Brzeg Opolskie

Re: podciśnienie

2013-10-17, 19:58

niestety jeszcze nie ogarnąłem, zaślepiłem i zobaczę co będzie się działo, jak czas pozwoli dokładnie opiszę gdzie te przewody idą

maksimus
Posty: 28
Rejestracja: 2013-07-25, 20:40
Lokalizacja: Brzeg Opolskie

Re: podciśnienie

2013-10-18, 20:49

dzisiaj rozpoznałem przewody, do do wolnej końcówki szedł przewód do czujnika ciśnienia paliwa a drugi prowadził także w kierunku czujnika lecz przed nim zawracał i prowadził do podłączonej końcówki do kolektora ssącego. Podłączyłem następująco wolny przewód odłączyłem a przewód z czujnika ciśnienia paliwa odłączyłem od wolnej wtyczki i podłączyłem do kolektora ssącego. Nieźle nakręciłem w opisie ale może ktoś się połapie, do tego wszystkiego znalazłem przecięty przewód wysokiego napięcia od 1 cylindra a przewody przed wymianą silnika kupiłem nowe. Efekt końcowy większa moc równiejsza praca silnika.

Wróć do „SILNIK I UKŁAD NAPĘDOWY”