Strona 1 z 2
podciśnienie
: 2013-10-05, 20:49
autor: maksimus
w końcu silnik zastał przeszczepiony, ex jeździ ale dzisiaj zauważyłem wolny czerwony przewód do podciśnienia przy kolektorze ssącym, obok miejsca gdzie podpięte są podciśnienia z serwa czy egr, przewód ten prowadzi na drugą stronę silnika gdzieś obok listwy wtryskowej. Gdzie on ma być podpięty bo nie widać tam wolnego miejsca? w kolektorze są 3 wejścia wszystkie zajęte.
Re: podciśnienie
: 2013-10-05, 22:09
autor: śp. Rafaello-Mk
po pierwsze to daj foto

a drugie to tu patrzyłeś ?
http://www.explorerfanklub.org.pl/forum ... i%B6nienia
(prawdopodobnie do zaworów EGR)
vacuum regulator tam idzie czerwony
TU , jeden czerwony idzie też do kondensatora podciśnienia
TU ale on jest połączony prawdopodobnie z czarnym więc raczej powinien on iść do EVR[/list]
Re: podciśnienie
: 2013-10-05, 22:17
autor: resetx
Rafaello-Mk, po co szukać jak można napisać nowy temat i ktoś pokaże paluchem?

Re: podciśnienie
: 2013-10-05, 23:48
autor: Jankes
sprawdź przede wszystkim czy nie bierze ci jakiegoś lewego powietrza, czy nie słychać syczenia i czy aby silnik pracuje równo - podciśnienie też podłączone jest do puchy z filtrem powietrza - w układzie podciśnienia jednak nie ma czerwonych wężyków.
Re: podciśnienie
: 2013-10-06, 08:41
autor: maksimus
zapomniałem dodać że silnik OHV a zdjęcia coś nie mogę załadować
Re: podciśnienie
: 2013-10-06, 09:01
autor: śp. Rafaello-Mk
no to jak OHV to nie pomogę sorry wstaw zdjęcie gdzie co i jak , może dziś lub jutro będę zaglądał pod maskę w OHV to zobaczę gdzie idą czerwone
uaktualnij profil to będzie wiadomo co masz za auto na następny raz , bo potem znowu będzie się człowiek zastanawiał
Re: podciśnienie
: 2013-10-06, 09:14
autor: resetx
jeżeli to OHV to polecam książkę opartą na faktach pana
SZCZooRa
http://www.explorerfanklub.org.pl/forum ... sc&start=0
tam powinieneś znaleźć odpowiedź
zmiana linku 
Re: podciśnienie
: 2013-10-06, 09:15
autor: karolb863
a ja mam czerwone przewody podciśnienia

,mam też zielone i kawałek niebieskiego,który sam wstawiłem jak mi się zielony złamał

,czerwony po lewej stronie silnika idzie do zaworka sterującego EGRem,a czerwony po prawej chyba do akumulatora podciśnienia pod filtrem powietrza,lub zaworu nagrzewnicy-nie pamiętam dokładnie tej prawej strony

Re: podciśnienie
: 2013-10-06, 09:22
autor: maksimus
zdjęcia
Re: podciśnienie
: 2013-10-06, 10:07
autor: śp. Rafaello-Mk
Re: podciśnienie
: 2013-10-06, 10:29
autor: resetx
Rafaello-Mk, czyli nie było to u decaniów w temacie a u szczoorków

Re: podciśnienie
: 2013-10-16, 20:16
autor: śp. Rafaello-Mk
i co tam kolego ogarnąłeś ? bo cisza

Re: podciśnienie
: 2013-10-17, 19:16
autor: pioste
U Ciebie widać dwa ''zestawy'' wężyków.U mnie jest jeden z trzema wężykami z czego dwa idą na drugą stronę kolektora ssącego jeden z nich idzie do ''gruchy'' akumulatora podciśnienia a drugi do korektora ciśnienia paliwa listwy wtryskowej (że tak to nazwę).Trzeci z wężyków po kilkunastu centymetrach rozgałęzia się i jeden idzie do urządzonka sterującego zaworem EGR a drugi do badziewka umieszczonego obok lampy mająceo coś wspólnego z odpowietrzeniem zbiornika paliwa. Obok tego podłączone są do kolektora jeszcze 2 przewody gumowe jeden idzie do serwa hamulców a drugi nie mam pojęcia. Czy wie ktoś może gdzie on prowadzi?....
Re: podciśnienie
: 2013-10-17, 19:58
autor: maksimus
niestety jeszcze nie ogarnąłem, zaślepiłem i zobaczę co będzie się działo, jak czas pozwoli dokładnie opiszę gdzie te przewody idą
Re: podciśnienie
: 2013-10-18, 20:49
autor: maksimus
dzisiaj rozpoznałem przewody, do do wolnej końcówki szedł przewód do czujnika ciśnienia paliwa a drugi prowadził także w kierunku czujnika lecz przed nim zawracał i prowadził do podłączonej końcówki do kolektora ssącego. Podłączyłem następująco wolny przewód odłączyłem a przewód z czujnika ciśnienia paliwa odłączyłem od wolnej wtyczki i podłączyłem do kolektora ssącego. Nieźle nakręciłem w opisie ale może ktoś się połapie, do tego wszystkiego znalazłem przecięty przewód wysokiego napięcia od 1 cylindra a przewody przed wymianą silnika kupiłem nowe. Efekt końcowy większa moc równiejsza praca silnika.