Strona 1 z 2

podciśnienie

: 2013-10-05, 20:49
autor: maksimus
w końcu silnik zastał przeszczepiony, ex jeździ ale dzisiaj zauważyłem wolny czerwony przewód do podciśnienia przy kolektorze ssącym, obok miejsca gdzie podpięte są podciśnienia z serwa czy egr, przewód ten prowadzi na drugą stronę silnika gdzieś obok listwy wtryskowej. Gdzie on ma być podpięty bo nie widać tam wolnego miejsca? w kolektorze są 3 wejścia wszystkie zajęte.

Re: podciśnienie

: 2013-10-05, 22:09
autor: śp. Rafaello-Mk
po pierwsze to daj foto :grin: a drugie to tu patrzyłeś ?

http://www.explorerfanklub.org.pl/forum ... i%B6nienia

(prawdopodobnie do zaworów EGR)
vacuum regulator tam idzie czerwony TU , jeden czerwony idzie też do kondensatora podciśnienia TU ale on jest połączony prawdopodobnie z czarnym więc raczej powinien on iść do EVR[/list]

Re: podciśnienie

: 2013-10-05, 22:17
autor: resetx
Rafaello-Mk, po co szukać jak można napisać nowy temat i ktoś pokaże paluchem? :roll: :roll:

Re: podciśnienie

: 2013-10-05, 23:48
autor: Jankes
sprawdź przede wszystkim czy nie bierze ci jakiegoś lewego powietrza, czy nie słychać syczenia i czy aby silnik pracuje równo - podciśnienie też podłączone jest do puchy z filtrem powietrza - w układzie podciśnienia jednak nie ma czerwonych wężyków.

Re: podciśnienie

: 2013-10-06, 08:41
autor: maksimus
zapomniałem dodać że silnik OHV a zdjęcia coś nie mogę załadować

Re: podciśnienie

: 2013-10-06, 09:01
autor: śp. Rafaello-Mk
no to jak OHV to nie pomogę sorry wstaw zdjęcie gdzie co i jak , może dziś lub jutro będę zaglądał pod maskę w OHV to zobaczę gdzie idą czerwone

uaktualnij profil to będzie wiadomo co masz za auto na następny raz , bo potem znowu będzie się człowiek zastanawiał

Re: podciśnienie

: 2013-10-06, 09:14
autor: resetx
jeżeli to OHV to polecam książkę opartą na faktach pana SZCZooRa :)

http://www.explorerfanklub.org.pl/forum ... sc&start=0

tam powinieneś znaleźć odpowiedź :)



zmiana linku :)

Re: podciśnienie

: 2013-10-06, 09:15
autor: karolb863
a ja mam czerwone przewody podciśnienia :-D ,mam też zielone i kawałek niebieskiego,który sam wstawiłem jak mi się zielony złamał :-P ,czerwony po lewej stronie silnika idzie do zaworka sterującego EGRem,a czerwony po prawej chyba do akumulatora podciśnienia pod filtrem powietrza,lub zaworu nagrzewnicy-nie pamiętam dokładnie tej prawej strony :-?

Re: podciśnienie

: 2013-10-06, 09:22
autor: maksimus
zdjęcia

Re: podciśnienie

: 2013-10-06, 10:07
autor: śp. Rafaello-Mk
a ja u nas na forum znalazłem takie coś , pewnie jak byś poczytał to byś doszedł :evil:

http://www.explorerfanklub.org.pl/forum ... 68_167.jpg

i temat
http://www.explorerfanklub.org.pl/forum ... 77b2577845

Re: podciśnienie

: 2013-10-06, 10:29
autor: resetx
Rafaello-Mk, czyli nie było to u decaniów w temacie a u szczoorków :D

Re: podciśnienie

: 2013-10-16, 20:16
autor: śp. Rafaello-Mk
i co tam kolego ogarnąłeś ? bo cisza :-)

Re: podciśnienie

: 2013-10-17, 19:16
autor: pioste
U Ciebie widać dwa ''zestawy'' wężyków.U mnie jest jeden z trzema wężykami z czego dwa idą na drugą stronę kolektora ssącego jeden z nich idzie do ''gruchy'' akumulatora podciśnienia a drugi do korektora ciśnienia paliwa listwy wtryskowej (że tak to nazwę).Trzeci z wężyków po kilkunastu centymetrach rozgałęzia się i jeden idzie do urządzonka sterującego zaworem EGR a drugi do badziewka umieszczonego obok lampy mająceo coś wspólnego z odpowietrzeniem zbiornika paliwa. Obok tego podłączone są do kolektora jeszcze 2 przewody gumowe jeden idzie do serwa hamulców a drugi nie mam pojęcia. Czy wie ktoś może gdzie on prowadzi?....

Re: podciśnienie

: 2013-10-17, 19:58
autor: maksimus
niestety jeszcze nie ogarnąłem, zaślepiłem i zobaczę co będzie się działo, jak czas pozwoli dokładnie opiszę gdzie te przewody idą

Re: podciśnienie

: 2013-10-18, 20:49
autor: maksimus
dzisiaj rozpoznałem przewody, do do wolnej końcówki szedł przewód do czujnika ciśnienia paliwa a drugi prowadził także w kierunku czujnika lecz przed nim zawracał i prowadził do podłączonej końcówki do kolektora ssącego. Podłączyłem następująco wolny przewód odłączyłem a przewód z czujnika ciśnienia paliwa odłączyłem od wolnej wtyczki i podłączyłem do kolektora ssącego. Nieźle nakręciłem w opisie ale może ktoś się połapie, do tego wszystkiego znalazłem przecięty przewód wysokiego napięcia od 1 cylindra a przewody przed wymianą silnika kupiłem nowe. Efekt końcowy większa moc równiejsza praca silnika.