Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

EX II sohc kręci nie odpala jest pb jest iskra - reanimacja

2013-10-19, 13:49

Witam, temat zbliżony do kilku forumowych jednak moim celem jest zrobienie takiej małej check-listy.

Kupiłem pięknego exa II z niemiec z 97 roku czarny metalic, auto miało iść na części, ale jak go dziś rano obejrzałem to serce zaczęło mi się krajać na myśl o dobyciu w dłoń kątówki :cry:

Postanowiłem go zreanimować bo mam do niego papiery.

Więc plan jest taki albo odpalę go w tydzień albo żyletki...

Niemiec powiedział: kreci nie odpala:

Moje pomysły:

1. cewka sprawdzone - prąd jest i iskra jest

2. czujnik wału

3. immobiliser - słyszałem że w baku jest jakiś wihajster co odłącza pompę? prawda czy fałsz

gdyby ktoś miał jakiś rysunek albo foto jaka jest kolejność przewodów cewka - świece

to takie moje pomysły będę wdzięczny za wszystkie pomysły które być może się Wam przydarzyły a nie zostały zanotowane na forum

sczytałem błędy:

B1371
B1824
B1894
B1483
B1352
B1318


Po skasowaniu nie wracają.

z góry dzięki za wszelaką pomoc

Boris
Ostatnio zmieniony 2013-10-20, 22:04 przez boris, łącznie zmieniany 3 razy.
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Awatar użytkownika
Robert Kamyk
Posty: 3073
Rejestracja: 2009-04-10, 20:07
Lokalizacja: Warka
Model Explorera: BRAK

Re: EX II sohc kręci nie odpala jest pb jest iskra - reanimacja

2013-10-19, 14:44

TU schemat

sprawdź ciśnienie na listwie paliwowej... słychać pompę paliwa po przekręceniu kluczyka?
Za późno...
Obrazek
... jest dopiero po śmierci...

Fon: 508212090
Robert

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: EX II sohc kręci nie odpala jest pb jest iskra - reanimacja

2013-10-19, 15:16

Czuć benzyną tak jak by chciał zaskoczyć a nie mógł pokazał się "błąd czujnika prędkości pojazdu" czy to czujnik wału? właśnie sczytałem wszystkie błędy po skasowani nie wróciły
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: EX II sohc kręci nie odpala jest pb jest iskra - reanimacja

2013-10-20, 15:51

wczoraj,w Suzuki, też mi się pokazał błąd czujnika prędkości pojazdu,a tak naprawdę chjodziło o czujnik prędkości silnika (rpm),ponieważ silnik napił się wody i w momencie wciskania sprzęgła wał korbowy przesuwa się o jakieś 2mm do przodu i wtedy wywala błąd.
ale u ciebie sprawdziłbym sam czujnik i jego instalację.
tel. 606414212

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: EX II sohc kręci nie odpala jest pb jest iskra - reanimacja

2013-10-20, 21:32

Dzisiaj minął kolejny dzień walki o jego życie. Wymieniłem cewkę. Jest iskra, paliwo się leje czyli pompka działa. Nadal to samo.
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: EX II sohc kręci nie odpala jest pb jest iskra - reanimacja

2013-10-20, 21:38

no dobra ale ten czujnik wału sprawdziłeś/podmieniłeś czy nie ?
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: EX II sohc kręci nie odpala jest pb jest iskra - reanimacja

2013-10-20, 21:48

mam drugi ale dojście kiepskie to ten przy zębatce koła pasowego?
tak nawiasem dzięki Bogu że tu trafiłeś :mrgreen:

PS coś nie pykło z twoim silnikiem bo masz 0% progres w opisie a ja nie zdążyłem postu przejrzeć?

23:10 wymieniłem czujnik wału, nic ciągle to samo, ciekawi mnie tylko nalot rdzawy na bloku silnika widać go na lewym bloku i pod kołem pasowym jakby ciekła z niego zardzewiała woda
Ostatnio zmieniony 2013-10-20, 23:17 przez boris, łącznie zmieniany 3 razy.
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: EX II sohc kręci nie odpala jest pb jest iskra - reanimacja

2013-10-21, 13:03

tak nawiasem dzięki Bogu że tu trafiłeś :mrgreen:
oj nie wiem - zakładam wałki rozrządu odwrotnie więc moje podpowiedzi nie zawsze mogą być celne :D :D :D

nalot może być z podstawy od termostatu - tam lubi podciekać i płynie wtedy po bloku i pompie i kole pasowym.
Ostatnio zmieniony 2013-10-21, 13:05 przez Rad-T, łącznie zmieniany 2 razy.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: EX II sohc kręci nie odpala jest pb jest iskra - reanimacja

2013-10-21, 13:14

B1352
błąd wskazuje na problemy z PCM-ką - bywało czasem tak, że jak długo postał bez prądu to pcm-ka się waliła i wymagała ponownego zflashowania. Ale to też może być tylko pozostałość po błędzie B1318 Battery Voltage Low.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: EX II sohc kręci nie odpala jest pb jest iskra - reanimacja

2013-10-23, 01:44

To bardziej problem z elektryką niż z mechaniką - kluczyk, stacyjka, immobiliser oraz komputer muszą być zgrane - kupiłem kiedyś "strażaka" explorera (z hamerykańskiej straży) - nie mogliśmy go odpalić aż kumpel elektryk przyszedł z kompem i wszystko przeprogramował... i samochód zagadał.
Ostatnio zmieniony 2013-10-23, 01:46 przez Jankes, łącznie zmieniany 1 raz.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Wróć do „SILNIK I UKŁAD NAPĘDOWY”