OHV zdecydowanie - po naszemu wersja COLOGNE - blok produkowany w Niemczech a silnik wstawiany w Stanach do Forda - Explorer, Ranger, Aerostar oraz do Mazdy B4000 oraz Navajo. 1990-1992 różniły się nieznacznie od wersji późniejszych ale tylko osprzętem (na przykład EGR). Silnik dopracowany 160 koni co pradwa ale dość... (wywodzi się od Fordowskiego 2.9 litra) - nie ma w nim kłopotów z rozrządem tak jak w SOHC - jedynie może ci postukiwać popychacz któregoś z zaworów (fabryczny zonk - zbyt słabe smarowanie góry). Praktycznie silnik nie do zarypania.
Więc jeśli masz z nim kłopoty to je opisz bo może wystarczy go lekko podratować zamiast wymieniać - jakbyś jednak chciał go już wymienić to do twego samochodu podejdzie każdy między rocznikami 1993-2000 - ale trzymałbym się bardziej rocznika bliższego twemu ze względu na różne wtyczki czujnków, sensorów. Reszta podejdzie bo i tak osprzęt zostawiasz ten sam.
.... problemów jest sporo największy problem to wycieki oleju z :
-podstawy filtra oleju,
-miski olejowej,
-uszczelniacz wału korobodowego, + odrzutnik oleju ?
-olej w kolektorze dolotowym powietrza ... to raczej nie jest normalne ?
-zmieniłem uszczelki pod pokrywami zaworów ale z za jednej z głowic cieknie dalej olej,
Dalej uszkodzona rurka zaworu erg przy kolektorze wydechowym.
Wentylator popękany do wymiany , sprzęgło wentylatora też działa jak chce.
Płyn chłodniczy ucieka do silnika ... po zdjęciu kolektora dolotowego powietrza dwa otwory mokre od płynu,
... z początku myślałem że za ciągłe braki płynu odpowiadają stare węże i plastikowe kolanka, więc wymieniłem wszystko na nowe łącznie z zaciskami.
Na któryś z kół pasowych poszło prawdopodobnie łożysko (na pewno nie hałasuje pasek)
Pompa wspomagania chyba wymaga regeneracji ( przy skręcaniu kół strasznie jęczy głośno )
Do wymiany silnik krokowy, już nawet nie wiem na jaki .... chyba oryginalny

zamówiłem firmy standard do mojego modelu ze stanów bo w Polsce nie mogłem znaleźć ale jest problem z obrotami na tym zamienniku ... chyba że to wina zaworu egr:
- jest dosyć duże opóźnienie spadku obrotów,jak puszczę gaz na 2000 obrotach potrafi długo się utrzymywać a później spada do 1000.
Przy zimnym silniku trwa to dłużej niż przy rozgrzanym.
No i ten hałas z silnika jak puszczam gaz ... jak nie łańcuch to co ?:)
Poza tym bez problemu odpala nie bierze oleju nie chla jak głupi paliwa w oleju brak płynu zarówno na bagnecie jak i korku wlewu oleju
Na upartego powoli brnąć do celu ?
