Strona 1 z 1

Silnik OHV z I generacji a silnik OHV z II generacji

: 2013-10-20, 11:52
autor: Chaotyczny
Witam
Żywot mojego silnika dobiega końca ... krwawi z każdej strony dodatkowo łańcuchy rozrządu dają o sobie znać.... koszt remontu za wysoki.
Postanowiłem kupić cały silnik używany bo są w miarę tanie... no i tu potrzebuje pomocy.

Posiadam Explorera II 2000r z silnikem OHV skrzynia manualna napęd na tył według dowodu rejestracyjnego jest to silnik o mocy 207km / 152kw. na kolektorze dolotowym (plastikowy) jest napis EFI
> Czym się różnią siniki OHV montowane w I i II generacji.... mogę zamontować silnik z I generacji do II :?:

Pozdrawiam


Dzięki za odzew :) co do łańcuchów to niewiedza mną kierowała... ohv założyłem że to jest bo jak zmieniałem uszczelki pod pokrywami to w głowicach nie widziałem wałków.
Hałas słyszę jak silnik jest rozgrzany jak puszczam gaz i hamuje silnikiem ...
Poniżej zamieszczam zdjęcie góry silnika.

Obrazek


Tak to jest wersja "sport" chiałem mieć suv a nie terenówkę no i z manualną skrzynią.

Obrazek

VIN też wskazuje na ohv - V6, 4.0L (244 CID) 12V OHV EFI

Re: Silnik OHV z I generacji a silnik OHV z II generacji

: 2013-10-20, 12:12
autor: karolb863
OHV miał 156km w II i 165km w I,wszystko rozbijało się o egr i sterowanie,ale nie słyszałem żeby OHV miał kiedykolwiek 207km,raczej też nie hałasuje w nich łańcuch rozrządu (jest tylko jeden-i raczej się nie zużywa),więc chyba masz SOHC :-/

Re: Silnik OHV z I generacji a silnik OHV z II generacji

: 2013-10-20, 12:31
autor: Ivka
zgadzam się z karolb863, - moc silnika, kwestia hałasującego rozrządu + rocznik wskazują że masz SOHC a nie OHV

Re: Silnik OHV z I generacji a silnik OHV z II generacji

: 2013-10-20, 12:36
autor: Robert Kamyk
zrób zdjęcie silnika i wstaw w temat... ale raczej (jak oczywiście nie masz jakiegoś szczepana) masz silnik SOHC...

Re: Silnik OHV z I generacji a silnik OHV z II generacji

: 2013-10-20, 12:50
autor: MirEx68
Rocznik wskazuje jednoznacznie na SOHC

Re: Silnik OHV z I generacji a silnik OHV z II generacji

: 2013-10-20, 13:00
autor: starwind
kolega napisał że ma manualną skrzynię i napęd na tył :) znaczy sporta :D a w tych ohv były montowane do 2001 :D co potwierdza napis na kolektorze
po prostu jak zwykle jeden z naszych kochanych urzędników taki miał w tabelce ( '97+ =207KM) to go zaznaczył :)

Re: Silnik OHV z I generacji a silnik OHV z II generacji

: 2013-10-20, 14:01
autor: Kojot
różnice w ohv to nie tylko egr,i kolektor ssący to też różne głowice nawet w II ohv wychodziły 2 rodzaje głowic tylko nie pamiętam czym te głowice się różniły :roll: ale chyba utwardzanymi gniazdami i średnicą dolotu w głowicy :roll:

Re: Silnik OHV z I generacji a silnik OHV z II generacji

: 2013-10-20, 15:29
autor: karolb863
wydaje mi się że trop starwinda jest prawdopodobny,ze zdjęć wynika że to OHV.

Re: Silnik OHV z I generacji a silnik OHV z II generacji

: 2013-10-20, 15:50
autor: MirEx68
Tak to faktycznie OHV

Re: Silnik OHV z I generacji a silnik OHV z II generacji

: 2013-10-20, 15:51
autor: Kojot
chłopaki ostatnio chyba nawet ze 2szt. były na alegro z 2000r. ;-)

Re: Silnik OHV z I generacji a silnik OHV z II generacji

: 2013-10-20, 16:11
autor: Chaotyczny
chłopaki ostatnio chyba nawet ze 2szt. były na alegro z 2000r. ;-)
.... miałem wrażenie że są w gorszym stanie niż mój :mrgreen: :)

Re: Silnik OHV z I generacji a silnik OHV z II generacji

: 2013-10-23, 01:30
autor: Jankes
OHV zdecydowanie - po naszemu wersja COLOGNE - blok produkowany w Niemczech a silnik wstawiany w Stanach do Forda - Explorer, Ranger, Aerostar oraz do Mazdy B4000 oraz Navajo. 1990-1992 różniły się nieznacznie od wersji późniejszych ale tylko osprzętem (na przykład EGR). Silnik dopracowany 160 koni co pradwa ale dość... (wywodzi się od Fordowskiego 2.9 litra) - nie ma w nim kłopotów z rozrządem tak jak w SOHC - jedynie może ci postukiwać popychacz któregoś z zaworów (fabryczny zonk - zbyt słabe smarowanie góry). Praktycznie silnik nie do zarypania.

Więc jeśli masz z nim kłopoty to je opisz bo może wystarczy go lekko podratować zamiast wymieniać - jakbyś jednak chciał go już wymienić to do twego samochodu podejdzie każdy między rocznikami 1993-2000 - ale trzymałbym się bardziej rocznika bliższego twemu ze względu na różne wtyczki czujnków, sensorów. Reszta podejdzie bo i tak osprzęt zostawiasz ten sam.

Re: Silnik OHV z I generacji a silnik OHV z II generacji

: 2013-10-24, 20:11
autor: Chaotyczny
OHV zdecydowanie - po naszemu wersja COLOGNE - blok produkowany w Niemczech a silnik wstawiany w Stanach do Forda - Explorer, Ranger, Aerostar oraz do Mazdy B4000 oraz Navajo. 1990-1992 różniły się nieznacznie od wersji późniejszych ale tylko osprzętem (na przykład EGR). Silnik dopracowany 160 koni co pradwa ale dość... (wywodzi się od Fordowskiego 2.9 litra) - nie ma w nim kłopotów z rozrządem tak jak w SOHC - jedynie może ci postukiwać popychacz któregoś z zaworów (fabryczny zonk - zbyt słabe smarowanie góry). Praktycznie silnik nie do zarypania.

Więc jeśli masz z nim kłopoty to je opisz bo może wystarczy go lekko podratować zamiast wymieniać - jakbyś jednak chciał go już wymienić to do twego samochodu podejdzie każdy między rocznikami 1993-2000 - ale trzymałbym się bardziej rocznika bliższego twemu ze względu na różne wtyczki czujnków, sensorów. Reszta podejdzie bo i tak osprzęt zostawiasz ten sam.

.... problemów jest sporo największy problem to wycieki oleju z :

-podstawy filtra oleju,
-miski olejowej,
-uszczelniacz wału korobodowego, + odrzutnik oleju ?
-olej w kolektorze dolotowym powietrza ... to raczej nie jest normalne ?
-zmieniłem uszczelki pod pokrywami zaworów ale z za jednej z głowic cieknie dalej olej,

Dalej uszkodzona rurka zaworu erg przy kolektorze wydechowym.
Wentylator popękany do wymiany , sprzęgło wentylatora też działa jak chce.

Płyn chłodniczy ucieka do silnika ... po zdjęciu kolektora dolotowego powietrza dwa otwory mokre od płynu,
... z początku myślałem że za ciągłe braki płynu odpowiadają stare węże i plastikowe kolanka, więc wymieniłem wszystko na nowe łącznie z zaciskami.

Na któryś z kół pasowych poszło prawdopodobnie łożysko (na pewno nie hałasuje pasek)

Pompa wspomagania chyba wymaga regeneracji ( przy skręcaniu kół strasznie jęczy głośno )

Do wymiany silnik krokowy, już nawet nie wiem na jaki .... chyba oryginalny :( zamówiłem firmy standard do mojego modelu ze stanów bo w Polsce nie mogłem znaleźć ale jest problem z obrotami na tym zamienniku ... chyba że to wina zaworu egr:
- jest dosyć duże opóźnienie spadku obrotów,jak puszczę gaz na 2000 obrotach potrafi długo się utrzymywać a później spada do 1000.
Przy zimnym silniku trwa to dłużej niż przy rozgrzanym.

No i ten hałas z silnika jak puszczam gaz ... jak nie łańcuch to co ?:)

Poza tym bez problemu odpala nie bierze oleju nie chla jak głupi paliwa w oleju brak płynu zarówno na bagnecie jak i korku wlewu oleju :)

Na upartego powoli brnąć do celu ? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Re: Silnik OHV z I generacji a silnik OHV z II generacji

: 2013-10-24, 20:25
autor: Kojot
jak kupisz nowy to chętnie cie uwolnie od tej kupy nieszczęścia oczywiście nie za darmo ;-)

Re: Silnik OHV z I generacji a silnik OHV z II generacji

: 2013-10-25, 01:33
autor: Jankes
Nie jest to jeszcze aż taka wielka tragedia - olej ma prawo lecieć wszelkimi możliwymi otworami jeśli ktoś na bierząco nie dbał o samochód a tylko jeździł. Wszystkie zło da sie naprawić - potrzebujesz jednak tylko uzbroić się w cierpliwość i systematycznie eliminować wycieki i wszelkie niesprawności. Wygląda na to, że uszczelki pod głowicą masz w całości. Olej w dziwnych miejscach to zablokowane wężyki podciśnienia, odpowietrzniki lub zablokowany zawór PCV. Modulator na skrzyni może ci gonić olej ze skrzyni do układu podciśnienia a stamtąd dalej - czasem nawet nie wiesz jak olej ze skrzyni może dostać się do silnika. Ten dziwny odgłos z przodu silnika to łożysko rolki napinacza paska wielorowkowego - wymień zanim rozsypie się. Reszta to kwestia uszczelnienia - wymiana uszczelek i uszczelniaczy. Ślady oleju w jednym miejscu nie świadczą o wycieku oleju w tym miejscu - wyciek możesz mieć gdzieś wyżej - musisz umyć silnik, wymienić olej i obserwować. Rurka EGR do wymiany albo możesz ją zaślepić - jeśli będziesz miał niedrożny układ podciśnienia lub uszkodzoną rurkę EGR to silnik nie będzie pracował równo - nie zawsze jest to wina krokowca - może to być też zafajdana przepływka. A co do wspomagania - spróbuj system odpowietrzyć - podnieś przód samochodu tak, żeby przednie koła były w górze i na wyłączonym silniku kręć kierownicą w jedną a następnie w drugą stronę do oporu - w ten sposób pozbędziesz się powietrza z systemu - jak to nie pomoże wymień olej - pompa może nie dawać rady na starym oleju i rzęzi - taki odgłos to nie zawsze padnięta pompa.

Nie ma co się poddawać - wszystko jest do zrobienia.