Strona 1 z 2

Błędy na silniku

: 2013-11-19, 21:20
autor: jpdjpd
Witam,
Od soboty jestem szczęśliwym posiadaczem EXII 2WD.
Jak to z nowym - używanym samochodem trzeba nad nim popracować. Moje pytanie dotyczy błędów które pojawiają się na silniku z uporem godnym lepszej sprawy :
p172 i p175 (zbyt bogata mieszanka na obu bankach) -
Poprzedni właściciel mówił ze to jest od zawsze i z powodu instalacji LPG - tak mu powiedział gazownik.

Ponieważ sądzę, iż jest to do poprawienia/naprawiania chciałbym się dowiedzieć czy któryś z kolegów miał podobny problem bądź też zna rozwiązanie takowego.

Pozdrawiam.

Re: Błędy na silniku

: 2013-11-19, 21:36
autor: karmel
Błąd pojawia się tylko podczas jazdy na gazie? Najprościej to udać się do gazownika, zrobić serwis instalacji gazowej, kazać zrobić korektę. Ile pali samochód?

Re: Błędy na silniku

: 2013-11-19, 21:50
autor: jpdjpd
Pali w normie 13-15 gazu, komputer pokazuje 10,8 - 11,2 benzyny (to tylko informacyjnie)
Bład pojawia się z tego co zauwazyłem jedynie na gazie i wg gazownika poprzedniego wlasciciela tak ma byc sic. !!

Re: Błędy na silniku

: 2013-11-20, 07:40
autor: Rad-T
Przy dobrze wyregulowanej instalacji lpg, sprawnych wtryskach, itd. nie ma prawa pojawiać się żaden błąd składu mieszanki.

Podstawa to dobrze zebrana mapa benzyny (w trakcie jazdy) i skalibrowana instalacja. Check się wtedy nie zapali.

Może wtryski już się wyklepały, parownik nie wydala itd itd. Sprawdzać, regulować, kalibrować i skład musi być idealny.

Re: Błędy na silniku

: 2013-11-20, 08:49
autor: Adrian
Potwierdzam i nie ma znaczenia czy np. masz katalizatory czy nie, to się da wyregulować wszyscy gazownicy tak mówią jak nie chcą/potrafią tego zrobić.

Re: Błędy na silniku

: 2013-11-20, 19:13
autor: jpdjpd
Ok tak też mi się wydawało, ale biorąc pod uwagę stan samochodu to był on robiony przez mechanika od wozów drabiniastych a nie samochodów a i właściciel nie wydawał się mieć technicznego zacięcia.

Zatem pojawia się pytanie - gdzie można w wawie namierzyć takiego gazownika co wie, potrafi i chce (zdaje się że te "przywary" rzadko chodzą w razem).

Re: Błędy na silniku

: 2013-11-21, 23:19
autor: karolb863
tak jak piszą koledzy,przy prawidlowo wyregulowanej instalacj nie ma prawa się nic świecić,jak będziesz w Poznaniu to daj znaka a skieruję cię do odpowiedniego warsztatu,moja instalacja ma 11 lat i nigdy nic się nie świeciło.
ale w Warszawie też się pewnie jakiś mądry znajdzie co to to opanuje :-D
a co to za instalacja się znajduje pod maską :?:

Re: Błędy na silniku

: 2013-11-21, 23:38
autor: jpdjpd
Dobrze wiedzieć że to działa :)
Jak będę w Poznaniu nie omieszkam dać znać
Ale generalnie powoli ogarniam samochód. Niestety idzie to wolno z powodu braku czasu i pracy jedynie wieczorno - nocnej dobrze ze mam fachową pomoc w postaci dobrze ogarniętego i myślącego sąsiada mechanika i u niech sobie "śrubami kręcę"
Dziś wydaje się ze ogarnąłem nierówną prace na benzynie :
1. wymiana świec na platyny te co sa zalecane z ... NGK uniwersalnych standardów.
2. przemycie czujnika wydatku powietrza - ( jak to q..... nędzy kawałek plastiku z 3ma opornikami może kosztować 1000 pln ??)

Efektem powyższego jest zakończenie dławienia się przy dodaniu gazu i zgasiła się magiczna lampka "check engine" (pytanie na jak długo) , dodatkowo kolega silnik przestał gubić zapłony.
Podejrzewam ze teraz zrobienie adaptacji gazu poprawi sytuację.

Problemem który w tej chwili jest jedyny i mnie w.... denerwuje jest zbytnie schodzenie z obrotów - o ile dobrze pamiętam ten silnik powinien trzymać obroty jałowe ok 800 ... trzyma je ok 500 i usiłuje z uporem godnym lepszej sprawy jeszcze je obniżyć.

Natomiast przy uruchomieniu i tylko przy uruchomieniu efekt ten jest tak głęboki że gaśnie.
Każda podpowiedź mile widziana.

Re: Błędy na silniku

: 2013-11-21, 23:58
autor: karolb863
silniczek krokowy,zwany też zaworem bocznikowym powietrza,a inaczej aluminiowe ustrojstwo z metalowym "odwłokiem"w kształcie walca,mocowane na dwie śrubki M6 do kolektora ssącego,ma jedną kwadratową wtyczkę,należy odkręcić te dwie śrubki,kostkę odpiąć i po zdjęciu ustrojstwa zobaczysz dwie dzury,a właściwie cztery,dwie w silniczku i dwie w kolektorze, nalać w dwie dziury ustrojstwa jakiegoś środka czyszczącego typu wd-40,benzyna ekstrakcyjna itp (nitro nie wskazane) można pomóc sobie pędzelkiem,jak już syf przestanie lecieć załóż to z powrotem i zobacz co będzie :roll:
nie wlewaj tych preparatów do dziur w kolektorze ssącym,nie pomagaj sobie w czyszczeniu śrubokrętem albo innym twardym narzędziem,bo zniszczysz ustrojstwo :-P

Re: Błędy na silniku

: 2013-11-22, 17:00
autor: decania
Pali w normie 13-15 gazu,
No to na pewno coś nie tak bo mój tyle pali na parkingu. Przy zgaszonym silniku :-P
powinien trzymać obroty jałowe ok 800
Pomiędzy 600 a 700 najczęściej ale jeżeli obroty skaczą to faktycznie zacznij od czyszczenia krokowca. Możesz go na noc w czymś namoczyć do poziomu gdzie kończy się mechanika a zaczyna elektronika.

Re: Błędy na silniku

: 2013-11-22, 20:22
autor: jpdjpd
Pali w normie 13-15 gazu,
No to na pewno coś nie tak bo mój tyle pali na parkingu. Przy zgaszonym silniku :-P
Bo jeździć to trza umić :P
powinien trzymać obroty jałowe ok 800
Pomiędzy 600 a 700 najczęściej ale jeżeli obroty skaczą to faktycznie zacznij od czyszczenia krokowca. Możesz go na noc w czymś namoczyć do poziomu gdzie kończy się mechanika a zaczyna elektronika.

Ad REM

Poleżał ze 2 godziny w benzynie - jakoś moczył się tak gdzie kończy się samochód a zaczyna badziew :) potem dostał pędzlem po otworach.
Za wiele to nie pomogło - jest poprawa ale niewielka.

OBD wykazuje latanie obrotów od 680-720 (mniej więcej)
Na ciepłym silniku ( 55-60 ) dalej przy odpalaniu jest nurek na 450 lub niżej.

Re: Błędy na silniku

: 2013-11-22, 20:35
autor: decania
No to pewnikiem będzie do wymiany.

Re: Błędy na silniku

: 2013-11-22, 22:12
autor: jpdjpd
Wymienić to generalnie nie jest problem (może poza ceną ewentualnie ale to tylko kwestia pieniędzy).
Pytanie czy to wyeliminuje problem ?

Re: Błędy na silniku

: 2013-11-22, 22:16
autor: karolb863
przepustnica czysta?

Re: Błędy na silniku

: 2013-11-23, 21:49
autor: jpdjpd
Jeszce do niej się nie dobierałem ale biorąc pod uwagę syf w tym zaworze to pewnie przepustnicy też się z pół litra ekstrakcyjnej należy jak psu buda.

A tak przy okazji 2 sprawy :
1. Gdzie się reguluje linkę gazu - jest bardzo luźna i nie mam sensownej precyzji.
2. jak skasować błąd P1000 bodajże - "zrób jazdę testową"