Strona 1 z 1

Odpalanie ciepłego silnika

: 2013-11-22, 17:51
autor: karmel
Dokładnie chodzi mi o to jak zachowuje się ciepły silnik. U mnie po odpaleniu obroty wchodzą na ~1000 na niecałą minute, a po tym czasie schodzą do jałowych ~600. Tak jakby silnik za każdym razem robił jakaś adaptację. Wnioskuje, że coś jest nie tak, bo z tego co doczytałem komputer eec V nie tak powinien się zachowywać. Wydaje mi się, że przez to spala za dużo benzyny podczas dogrzania i rozruchu. Przez pierwszą minutę nie mogę też przełączyć na gaz, bo robi wtedy adaptację i pochłania jeszcze większe ilości paliwa, co z czasem powoduje, że nie mogę odpalić zimnego bo zalewa go beną. Jak u Was wygląda odpalenie ciepłego silnika i ewentualnie gdzie szukać przyczyny, że coś jest nie tak. Po zakupie było chyba wszystko w porządku, od tego czasu ściągałem osprzęt w celu uszczelnienia obudowy termostatu. Może jest tam wtyczka, której nie przypiąłem. Każda wskazówka się przyda.

Pzdr

Re: Odpalanie ciepłego silnika

: 2013-11-22, 18:08
autor: Kojot
a kompa podpinales ? jakieś blędy ? :roll:

Re: Odpalanie ciepłego silnika

: 2013-11-22, 18:09
autor: karmel
Zapomniałem napisać, brak błędów.

Re: Odpalanie ciepłego silnika

: 2013-11-22, 18:20
autor: Kojot
chyba łapiesz lewe powietrze ;-) a komp to wyłapuje i podlewa beny żeby wyrównać ;-)

Re: Odpalanie ciepłego silnika

: 2013-11-22, 18:25
autor: karmel
Ale przez pierwszą minutę? Jak wygląda odpalanie na ciepłym u Was?

btw, ściągałem tylko wąż do puszki filtra, przepustnicy i wszystkiego co jest bliżej kolektora nie ruszałem.


----------------edit--------------------
A może któryś z czujników przy termostacie nie łączy? Dochodzą tam dwie wtyczki, co to są za czujniki?

Re: Odpalanie ciepłego silnika

: 2013-11-22, 20:11
autor: PrzemekT
To może spróbuj podmienić komputer na inny dla przetestowania. Czasami pierwsze podejrzenia są trafne. Może ktoś ma w pobliżu do pożyczenia. Przynajmniej coś wyeliminujesz. Może coś się z nim dzieje niedobrego.

Re: Odpalanie ciepłego silnika

: 2013-11-22, 22:19
autor: karolb863
mój jak jest ciepły odpala od razu na gazie i od samego początku ma obroty na poziomie 700,tylko jak jest zimny ma około 1000 obr,przez około minutę.

Re: Odpalanie ciepłego silnika

: 2013-11-23, 10:51
autor: decania
Komputera nie da się podmienić bo inny immo nie pozwoli odpalić. Przerabiałem to.

Re: Odpalanie ciepłego silnika

: 2013-11-25, 20:42
autor: karmel
Błędów brak, bezpieczniki wszystkie sprawne, pozostały do sprawdzenia jeszcze masy. Jeśli to nie podziała, to dobiorę się do wtyczki i na krótko dołożę 12V jeśli go nie będzie cały czas. nie wiem w ogóle czy jest taka końcówka jak reset.

Re: Odpalanie ciepłego silnika

: 2013-12-07, 23:36
autor: karmel
Wymieniony aku, dalej to samo.
Panowie, jakie są objawy padniętego regulatora paliwa? Chodzi o zbyt wysokie ciśnienie listwie... :evil:

Re: Odpalanie ciepłego silnika

: 2013-12-08, 00:07
autor: karolb863
podłącz się pod OBD i sprawdź odczyt z czujnika temperatury powietrza w zasysanego,temp wody,wskaźnik temp. zewnętrznej działa normalnie?
jeśli któryś z czujników będzie pokazywał zbyt niską temp to objawy mogą być właśnie takie,a błędu nie wywali.

Re: Odpalanie ciepłego silnika

: 2013-12-08, 09:30
autor: karmel
odczyt podczas pracy na biegu jałowym, na postoju:

Obrazek



-------------edit-1----------

Jedna sprawa, czy odczyt temp chłodziwa jest z czujnika dla zegarów czy od czujnika dla komputera?! Niestety nie byłem w stanie sprawdzić jednego z nich, bo nie było dojścia dla miernika, a nie miałem czasu ściągać chociażby przepustnicy. Jeden miał coś ponad 1kOhm. Nie byłem w stanie porównać do drugiego.
W salonie forda mają sprzęt, który pozwoli sprawdzić wszystkie czujniki, czy może da się to podglądnąć jakimś innym programem dla ELM.

Samochód adaptuje się przy każdym odpaleniu i pali benzyny jak smok. Jak sprawdzić ten drugi czujnik temp nie wyciągając go?

Przy samochodzie zrobiłem takie rzeczy jak:
-wymiana pompy paliwa i filtra
-ściąganie osprzętu i uszczelnianie obudowy termostatu, (obudowy i czujników nie zmieniałem, jeden z nich się zaczął obracać, ten po stronie kierowcy)
-rozbierałem silnik dmuchawy (ściąganie zbiorniczków, puszki filtra)
-wymiana zaworka TCC (ale to już miałem problemy z odpaleniem i nic to nie zmieniło, zaczął mniej palić w trasie)

Wszelkie podpowiedzi mile widziane. Może przy osprzęcie jest jakaś wtyczka której nie podpiąłem?! Mi już ręce opadły :shock:

Pzdr